· De cara a l’últim trimestre de l’any, la Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme han programat tallers i cursos centrats en temàtiques com ara màrqueting digital, idiomes, fidelització de clients, millora de la gestió dels àmbits tecnològics, xarxes socials o creació d’experiències, entre d’altres temàtiques.
· La formació és un dels elements que el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2013-2016 i el Pla de Màrqueting Turístic 2013-2016 identifiquen com a estratègic per ajudar el sector a incrementar la seva competitivitat, qualitat i eficiencia.
· Des de la posada en marxa d’aquests Plans, i pel que fa a l’organització de cursos dirigits als professionals del sector, se n’han beneficiat més de 1.400 professionals d’arreu del territori.
La Direcció General de Turisme i l'Agència Catalana de Turisme (ACT) han programat per a aquesta tardor 31 sessions formatives arreu del territori amb la voluntat d'ajudar el sector turístic català a incrementar la seva competitivitat i fer un millor màrqueting.
El director general de Turisme, Octavi Bono, explica que “un dels nostres objectius estratègics és estar al costat del sector i ajudar-los a que facin de la qualitat del servei, la innovació i la formació factors clau per a la seva competitivitat. Una de les eines que posem a la seva disposició són aquests cursos, que anem adaptant segons les necessitats de l’oferta i un cop identificats els àmbits formatius més demandats pels mateixos professionals del sector. L’acollida fins ara ha estat molt bona”.
Entre els propers mesos d'octubre i desembre, els nous cursos que s’han programat tenen com a temàtiques les següents:
· Fidelització del client a través d’una estratègia inbound
· Turisme Accessible-Turisme per a Tothom. Nivell I
· Turisme Accessible-Turisme per a Tothom. Nivell II
· Millora la teva competitivitat: beneficis del màrqueting de la sostenibilitat i l’autenticitat
· Enoturisme i màrqueting digital per a cellers i empreses enogastronòmiques
· Creació d’experiències gastronòmiques per a destinacions turístiques
· Sostenibilitat i competitivitat en la gastronomia
· Taller pràctic d’instagram i pinterest
· Taller sobre posicionament web i introducció a les xarxes socials (SEO)
· Taller de creació de portal web
· Taller Storytelling (dotar de continguts el web)
· Cursos d’idiomes, pensats especialment per a empreses i professionals de la zona de l’interior de Catalunya
Des de la posada en marxa del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2013-2016 i del Pla de Màrqueting Turístic, més de 1.400 professionals del sector turístic català han participat en el més d’un centenar de cursos i tallers organitzats per la Generalitat, de manera online i presencial i en diferents punts del territori.
Aquests cursos responen a una de les directrius que marquen tots dos Plans: ajudar el sector a incrementar la seva competitivitat, qualitat i eficiència. La formació continuada, el coneixement d’idiomes i l’ús avançat de les tecnologies són algunes de les eines essencials que, segons el Pla Estratègic, cal incorporar per posicionar Catalunya i el nostre sector turístic en el camí de l’excel·lència i a l’avantguarda de les destinacions turístiques internacionals.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom