El conseller Baiget, en la presentació, amb el pt de la colla dels Minyons, Cesc Poch, i el regidor Amadeu Aguado

 

  • L’Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza una setmana catalana a Singapur, coincidint amb la celebració de la ITB Àsia, la fira líder per al mercat de viatges d’Àsia-Pacífic que té lloc del 19 al 21 d’octubre.

 

  • L’ACT porta per primera vegada a Singapur la tradició castellera de la mà dels Minyons de Terrassa, i el xef Nandu Jubany, aviat amb tres restaurants a Singapur, exercirà d’ambaixador de la cuina catalana.
 
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organitza una setmana catalana a Singapur coincidint amb la celebració de la fira professional de turisme més important del continent asiàtic: la ITB Àsia que té lloc del 19 al 21 d’octubre. La iniciativa, denominada “Catalonia – Barcelona is much more Week”, compta amb el suport de Turisme de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Terrassa i la Colla Castellera dels Minyons de Terrassa.
 
En l’acte de presentació han intervingut el conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, acompanyat del tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado, i del president de la colla castellera dels Minyons de Terrassa, Cesc Poch. En el marc de la presentació, el conseller Baiget, ha apuntat que "estem tenint uns bons resultats turístics fruit de l’esforç de tot el sector turístic però no ens podem adormir. Cal buscar nous mercats i Àsia és un mercat de futur que creixerà". En aquest sentit, el conseller ha insistit en que "hem de ser-hi, amb posició de lideratge, perquè si no captem nosaltres els turistes asiàtics, ho farà algú altre". Segons ha explicat, "viatgem a Singapur amb els nostres principals actius entre ells, la cultura, a través dels castells, i la gastronomia, representada en aquest cas pel Nando Jubany. Aquesta és la nostra tarja de presentació a l’Àsia-Pacífic".

De la seva banda, el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado, ha assenyalat que “aquests dies, per tant, i durant la fira ITB Àsia, Terrassa tindrà l’oportunitat de presentar la seva oferta turística i el seu patrimoni cultural en una fira d’abast mundial, amb presència de les principals empreses turístiques d’un mercat gegant i emergent com és l’asiàtic, posant en valor tot allò que la ciutat pot oferir”. Al seu torn, el president de la colla dels Minyons, Cesc Poch, ha assegurat que “mai la nostra ciutat haurà tingut una repercussió global tan gran. I, per a nosaltres aquesta oportunitat és un gran honor”.
 
La delegació catalana està encapçalada pel director general de l’ACT, Xavier Espasa, i té com a objectiu principal posicionar Catalunya entre els turistes d’Àsia-Pacífic tenint en compte el gran potencial d’aquest mercat emissor estratègic. Pensant en els interessos dels viatgers d’aquesta zona, la Generalitat donarà a conèixer la marca Catalunya entre operadors turístics i mitjans de comunicació de la zona, destacant els seus valors com a destinació mediterrània de turisme cultural, enogastronomia, premium, actiu-natura, compres, creuers i negocis.
 
L’any 2012, l’Agència Catalana de Turisme va obrir una oficina de promoció turística a Singapur que, juntament amb l’oficina que es va obrir a la Xina el 2005, cobreixen tota la zona d’Àsia-Pacífic. L’objectiu és millorar el posicionament de la destinació catalana entre les preferències europees dels turistes d’un mercat amb un gran potencial, amb turistes d’alt poder adquisitiu i amb estades superiors a la mitjana.

La Generalitat organitza la primera actuació castellera a Singapur
 
Les construccions castelleres, símbol de la cultura catalana i Patrimoni Cultural Immaterial declarat per la UNESCO, es podran veure per primera vegada a Singapur gràcies a la participació d’uns 230 membres de la colla dels Minyons de Terrassa.
 
Així, els visitants habituals de la ITB Asia, un grup d’intermediaris turístics del sud de Malàisia i de Singapur convocats per l’ACT, i els residents d’aquest país podran gaudir de les actuacions castelleres dels Minyons de Terrassa, que s’aixecaran en escenaris emblemàtics de Singapur:
 
  • Dimecres 19 d’octubre: Raffles Place, centre financer de la ciutat-estat
  • Dijous 20 d’octubre: A Kidzania, a l’illa de Sentosa, i a Palawan Beach
  • Divendres 21 d’octubre: en el marc de la fira ITB Asia, a l’emblemàtica Customs House Square, davant del Marina Bay Sands, de l’arquitecte Moshe Safdie, tota una icona de la ciutat de Singapur per la seva espectacular coberta amb la piscina elevada més llarga del món.
 
La cuina de Nandu Jubany, en el marc de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme
 
En el marc de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme impulsat per l’ACT, també la gastronomia i l’enoturisme tindran una forta presència en aquesta setmana temàtica a Singapur. En aquest sentit, periodistes locals i empresaris turístics podran viure l’experiència de tastar la cuina del xef Nandu Jubany, amb una estrella Michelin, en el nou restaurant del cuiner a Singapur (FOC at Sentosa).
 
Cal recordar, que l’any 2014 el xef català va obrir seu primer restaurant a la ciutat (el FOC Restaurant) i la bona rebuda de la cuina catalana adaptada també al gust asiàtic ha motivat la propera apertura de dos nous restaurants amb el segell Jubany: el PIM PAM by FOC i el FOC at Sentosa Restaurant, un concepte de beach club.
 
A més de la cuina del xef català, en els actes previstos per l’ACT també es podran degustar vins i caves catalans gentilesa de Torres i Codorniu. Tot això amb l’objectiu de promocionar el ric patrimoni enogastronòmic català, tot reivindicant la gastronomia com a element identitari de Catalunya i posicionant el nostre territori com a referent enogastronòmic als mercats internacionals.
 
Sobre la ITB Àsia
 
ITB Àsia és la fira professional de turisme principal pel mercat de viatges d'Àsia - Pacífic, que reuneix els líders de la indústria de viatges a la regió. Es convoca a expositors i compradors internacionals dels mercats del turisme de negocis, d’oci, de viatges corporatius i del que s’anomena també turisme d’alta gamma o de luxe.
 
Avui dia, la ITB Àsia és el lloc de trobada més important per a la indústria de viatges per forjar noves aliances i consolidar la relació comercial amb els actors més importants de la regió. A l’edició de 2015, ITB Àsia va reunir un total de 760 expositors i 880 compradors.
 
També dins d’aquest marc professional, com ja s’ha esmentat, els Minyons de Terrassa actuaran davant d’uns 1.500 VIP hosted buyers (professionals del turisme convidats pels organitzadors d’aquesta fira) que està previst que participin a l’edició d’enguany.
 
En la seva novena edició, ITB Àsia es durà a terme al Marina Bay Sands. Catalunya ha participat amb expositor propi en aquest esdeveniment en els últims quatre anys, tenint en compte el gran potencial de creixement dels mercats turístics emissors d’Àsia – Pacífic a Catalunya en els propers anys.
 
Acompanyen l’ACT com a coexpositors: Turisme de Barcelona, Montserrat, Bodegues Miguel Torres, La Roca Village i les agències de viatges receptives SOL-VIP Travel i Barcelona4Real.
 
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 

2  

Imatges

EL conseller Baiget, a l'esquerra, amb el pt de la colla dels MInyons, Cesc Poch, i el regidor de l'Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado

EL conseller Baiget, a l'esquerra, amb el pt de la colla dels MInyons, Cesc Poch, i el regidor de l'Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado 848

El conseller Baigetm amb el pt dels Minyons, Cesc Poch, i el regidor de Terrassa, Amadeu Aguado

El conseller Baigetm amb el pt dels Minyons, Cesc Poch, i el regidor de Terrassa, Amadeu Aguado 161