TURISME

El turisme de l'Àsia-Pacífic creix un 10% a Catalunya i suposa gairebé el 20% de la despesa turística internacional

Els responsables turístics catalans han constatat el potencial d'aquest mercat que aquest any 2016 portarà a Catalunya 1,2 milions de turistes

query_builder   21 octubre 2016 17:00

event_note Nota de premsa

TURISME

El turisme de l'Àsia-Pacífic creix un 10% a Catalunya i suposa gairebé el 20% de la despesa turística internacional

Els responsables turístics catalans han constatat el potencial d'aquest mercat que aquest any 2016 portarà a Catalunya 1,2 milions de turistes

Imatge d'una de les actuacions del Minyons  de Terrassa a Singapur
Imatge d'una de les actuacions del Minyons de Terrassa a Singapur
  • La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha organitzat una setmana catalana a Singapur, coincidint amb la celebració de la ITB Àsia, la fira líder per al mercat de viatges d’Àsia-Pacífic que ha tingut lloc del 19 al 21 d’octubre.

 

  • En el marc d’aquesta acció, els responsables turístics catalans han constatat el potencial d’aquest mercat que aquest any 2016 portarà a Catalunya 1,2 milions de turistes.

 

  • L’ACT ha portat per primera vegada a Singapur la tradició castellera de la mà dels Minyons de Terrassa, i el xef Nandu Jubany, amb tres restaurants a Singapur, ha exercit d’ambaixador de la cuina catalana.
 
 
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha organitzat una setmana catalana a Singapur coincidint amb la celebració de la fira professional de turisme més important del continent asiàtic: la ITB Àsia que ha tingut lloc del 19 al 21 d’octubre. La iniciativa, denominada “Catalonia – Barcelona is much more Week”, ha comptat amb el suport de Turisme de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Terrassa i la Colla Castellera dels Minyons de Terrassa.
 
El director general de l’ACT, Xavier Espasa, que ha encapçalat la delegació catalana, explica que “constatem el creixement del turisme asiàtic, especialment de xinesos, coreans i australians, que vénen atrets per l’oferta turística de Catalunya, tot generant negoci al territori perquè la seva mitjana de despesa per persona és molt superior a la d’altres nacionalitats. De fet, aquest mercat genera gairebé el 20% de la despesa total del turisme estranger a Catalunya”.
 
Si tot continua amb el ritme de creixement esperat, Espasa ha explicat que “Catalunya tancarà aquest 2016 amb 1,2 milions de turistes procedents de l’àrea geogràfica d’Àsia-Pacífic, xifra que representaria un increment del 10% respecte l’any anterior”. En aquest sentit, Espasa ha afegit que, “en el cas d’alguns mercats com ara Corea, Tailàndia, Vietnam i Austràlia, els creixements són molt superiors al 10%”.
 
Un any més, l’ACT aposta pel potencial d’Àsia com a mercat emissor estratègic i ha organitzat la “Catalonia – Barcelona is much more Week” per donar a conèixer als operadors turístics i als mitjans de comunicació d’Àsia–Pacífic la marca Catalunya com a destinació mediterrània de turisme cultural, enogastronomia, luxe, actiu-natura, de compres, de creuers i de turisme de negoci.
 
El director de l’ACT ha volgut destacar el gran valor promocional d’aquesta acció de gran format en un mercat llunyà com és Àsia-Pacífic: “amb aquesta acció, calculem que hem avançat la feina de 3/4 anys en el posicionament i la visibilitat de Catalunya com a destinació turística en aquest mercat”.
 
L’any 2012, l’Agència Catalana de Turisme va obrir una oficina de promoció turística a Singapur que, juntament amb l’oficina que es va obrir a la Xina el 2005, cobreixen tota la zona d’Àsia-Pacífic. L’objectiu és millorar el posicionament de la destinació catalana entre les preferències europees dels turistes d’un mercat amb un gran potencial, amb turistes d’alt poder adquisitiu i amb estades superiors a la mitjana.

Actuacions castelleres i gastronomia
 
Les construccions castelleres, símbol de la cultura catalana i Patrimoni Cultural Immaterial declarat per la UNESCO, s’han pogut veure per primera vegada a Singapur gràcies a la participació d’uns 230 membres dels Minyons de Terrassa, que han fet la seva primera actuació fora d'Europa de la mà de la Generalitat.
 
Així, els visitants habituals de la ITB Asia, un grup d’intermediaris turístics del sud de Malàisia i de Singapur convocats per l’ACT, i els residents de la República de Singapur han gaudit de les actuacions castelleres dels Minyons de Terrassa en escenaris emblemàtics de Singapur, com ara Raffles Place, al centre financer de la ciutat-estat, l’illa de Sentosa i  l’emblemàtica Customs House Square (davant del Marina Bay Sands de l’arquitecte Moshe Safdie, tota una icona de la ciutat de Singapur per la seva espectacular coberta amb la piscina elevada més llarga del món).
 
En el marc de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme impulsat per l’ACT, aquests productes també han tingut una forta presència a Singapur. En aquest sentit, periodistes locals i empresaris turístics han tastat la cuina del xef Nandu Jubany, amb una estrella Michelin. L’any 2014 el xef català va obrir seu primer restaurant a la ciutat (el FOC Restaurant) i la bona rebuda de la cuina catalana adaptada també al gust asiàtic ha motivat l’obertura de dos nous restaurants amb el segell Jubany: el PIM PAM by FOC i el FOC Sentosa Restaurant. A més de la cuina del xef català, en els actes previstos per l’ACT també s’han degustat vins i caves catalans gentilesa de Torres i Codorniu.
 
 
Sobre la ITB Asia
 
ITB Asia és la fira professional de turisme principal pel mercat de viatges d'Àsia - Pacífic, que convoca a expositors i compradors internacionals del turisme de negocis, d’oci, de viatges corporatius i turisme d’alta gamma.
 
Catalunya ha participat amb expositor propi en aquest esdeveniment en els últims quatre anys, tenint en compte el gran potencial de creixement dels mercats turístics emissors d’Àsia – Pacífic a Catalunya en els propers anys. Han acompanyat l’ACT com a coexpositors: Turisme de Barcelona, Montserrat, Bodegues Miguel Torres, La Roca Village i les agències de viatges receptives SOL-VIP Travel i Barcelona4Real.
 
Un mercat de futur amb bones perspectives de creixement
 
El turisme de compres, les descobertes culturals itinerants per Europa, la gastronomia i els creuers per la Mediterrània es consoliden com els productes turístics amb més acceptació en la majoria d’aquests mercats emissors. Irromp amb força el turisme MICE, que troba en l’Índia un dels mercats asiàtics amb més progressió de creixement.
 
Els turistes d’Àsia – Pacífic prefereixen els hotels de 4 i 5 estrelles, preferiblement de les grans cadenes internacionals, o bé hotels boutique situats en zones cèntriques i comercials. Barcelona continua sent la primera destinació visitada pels turistes asiàtics, tot i que altres indrets com Montserrat, Sitges, Girona i Tarragona, també han entrat en programació.
 
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 
 
 
 

3  

Imatges

Imatge de l'actuació castellera dels Minyons de Terrassa a Singapur

Imatge de l'actuació castellera dels Minyons de Terrassa a Singapur 190

Imatge de les accions de l'ACT a Singapur

Imatge de les accions de l'ACT a Singapur 3277

Imatge de les accions de l'ACT a Singapur 2

Imatge de les accions de l'ACT a Singapur 2 3537

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined