TURISME

La Generalitat inverteix 650.000 euros en una campanya de promoció turística per potenciar l'esquí i l'oferta complementària que envolta la neu

La campanya de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) s'ha presentat en el marc del festival Let's Snow que, des d'avui i fins el diumenge, té lloc al Poble Espanyol de Barcelona.

query_builder   11 novembre 2016 14:24

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat inverteix 650.000 euros en una campanya de promoció turística per potenciar l'esquí i l'oferta complementària que envolta la neu

La campanya de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) s'ha presentat en el marc del festival Let's Snow que, des d'avui i fins el diumenge, té lloc al Poble Espanyol de Barcelona.

  • Les estacions d’esquí catalanes són un dels principals motors econòmics de les comarques pirinenques, i una de les peces clau a l’hora de potenciar el turisme interior i de muntanya, un dels objectius marcats en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya
  • Una altra de les novetats de l’ACT per a aquesta temporada blanca és la certificació de cinc noves estacions d’esquí i de muntanya catalanes com a equipaments de turisme familiar. Amb aquestes, ja són 7 les estacions d’esquí acreditades per rebre famílies amb infants i garantir el seu gaudi
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha presentat avui la campanya de promoció per donar suport a l’oferta del turisme de neu i de les estacions d’esquí catalanes. La presentació ha tingut lloc en el marc de la inauguració del festival d’esquí i esports de muntanya Let’s Snow BCN.
 
L’Agència Catalana de Turisme adapta l’eslògan de la campanya “Catalunya és casa teva” a l’oferta de neu i al públic esquiador. Protagonitzada, un cop més, pel futbolista Xavi Hernández i la nedadora Gemma Mengual, la campanya compta amb una inversió de 650.000 euros i se centra en els mercats domèstic i de proximitat, concretament a Catalunya, a l’Estat Espanyol –principalment Madrid, València i País Basc- i al sud de França. Estarà activa a partir de la segona quinzena d’aquest mes de desembre.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha assegurat que “la neu i els Pirineus són estratègics en la nostra política turística. Enguany, i sumant els 650.000 euros d’aquesta campanya de promoció, hem invertit més d’1,3 milions d’euros amb l’objectiu de donar més visibilitat a la marca Pirineus i dotar-la de més presència en els diferents mercats emissors”.
 
La intervenció del director de l’ACT ha tingut lloc en el marc de la presentació de la temporada de neu 2016-2017, on també han participat el president de la Federació Catalana d’Esports d’Hivern (FCEH), Oscar Cruz; el president de l’Associació Catalana d’Estacions d’Esquí i Activitats de Muntanya (ACEM), Aureli Bisbe; el secretari general de l’Esport, Gerard Figueras; el comissionat d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, David Escudé; i la directora general d’Educació Infantil i Primària, Carme Ortoll.
 
Campanya de promoció del turisme de neu
 
Enguany, la part digital d’aquesta campanya s’adreçarà de manera important a captar públic no esquiador per potenciar activitats i experiències noves que es poden fer a les estacions o molt a prop de les seves instal·lacions. L’objectiu de l’ACT és ampliar el públic de les estacions i potenciar tota l’oferta complementària, els recursos i productes disponibles des d’una visió transversal. L’oferta comprèn activitats de turisme actiu i natura, patrimoni cultural i gastronòmic pirinenc, i aquelles que es poden realitzar a les estacions d’esquí i muntanya durant tot l’any.
 
A Catalunya, la campanya comptarà amb un anunci a la televisió així com falques a les ràdios catalanes. També es publicarà l’anunci en premsa generalista, revistes de viatge i premsa especialitzada en neu. A Internet, estarà present en canals de viatge especialitzats i premsa en línia que redirigiran a l’usuari al web de la campanya, http://escasateva.catalunya.com, tematitzat amb oferta i continguts de neu. Finalment, la campanya es completarà amb una forta presència al carrer, amb l’anunci a OPIS i autobusos.
 
A l’Estat Espanyol la campanya se centrarà sobretot en premsa, generalista i especialitzada, i en els canals de viatge a Internet. Al sud de França la campanya serà tota a Internet, principalment en els portals de viatges més utilitzats pels francesos per contractar les seves vacances.
 
Al marge de la campanya de publicitat, l’Agència Catalana de Turisme també comercialitzarà propostes de neu a través del seu canal de venda a Internet https://experience.catalunya.com/ca/. Es tracta de paquets de diferents agències de viatge que ofereixen diferents experiències com excursions amb raquetes, un showcooking a  la neu, etc. A través de les xarxes socials també es difondrà tot allò relacionat amb la campanya, l’oferta de neu catalana, les activitats de les estacions d’esquí, etc.
 
Estacions d’esquí i de muntanya, encara més familiars
 
Recentment l’Agència Catalana de Turisme ha certificat cinc noves estacions d’esquí i de muntanya catalanes com a equipaments de turisme familiar: Masella, Vall de Núria, Vallter 2000, Port Ainé i la Molina (aquestes quatre últimes, de Ferrocarrils de la Generalitat). Aquestes certificacions se sumen a les de l’estació d’Espot i a la de Boí Taüll, certificades els anys 2013 i 2015 dins de les destinacions de natura i muntanya en família de les Valls d’Àneu i la Vall de Boí, respectivament.
 
“En total són 7 les estacions d’esquí certificades al territori català, preparades amb tots els serveis necessaris per garantir el gaudi de les famílies amb nens” ha recordat Xavier Espasa. Això vol dir amb personal qualificat, programació d’activitats lúdiques i específiques per a nens i nenes, mini club, pistes acotades, trones i canviadors de bolquers en les zones de restauració, endolls protegits, tarifes especials, entre d'altres. Tots aquests aspectes estan supervisats pel personal tècnic de l’Agència Catalana de Turisme.
 
L’ACT, dins de la línia de producte de turisme familiar, certifica aquelles destinacions, empreses i equipaments que aposten per oferir uns recursos i serveis adaptats a les famílies amb infants. Catalunya compta actualment amb 23 destinacions certificades, 19 a la costa i quatre a l’ interior. Diverses destinacions estan en procés de certificació o d’ampliació: Vall de Camprodon, Alp-La Molina-Masella, Sort-Rialp-Port Ainé, Vall de Núria-Vall de Ribes, els Ports, Vall d’en Bas-Les Preses i Muntanyes de Prades (ampliació). La certificació d’aquestes dues últimes està prevista que es faci abans d’acabar aquest any.
 
Potenciar l’oferta turística dels Pirineus i de l’interior de Catalunya
 
Les 16 estacions d’esquí catalanes -10 d’alpí i 6 de nòrdic- són un dels principals motors del desenvolupament de les comarques del Pirineu català, i una peça clau a l’hora de potenciar el turisme de les comarques d’interior i de muntanya. Precisament, el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2013-2016 estableix com un dels seus objectius la promoció del turisme d’interior i de muntanya per tal de redistribuir el PIB turístic i que totes les comarques catalanes puguin beneficiar-se econòmicament de l’activitat turística.
 
Amb l’objectiu de donar suport a les estacions d’esquí catalanes i fomentar el turisme a les comarques pirinenques, l’any 2003 l’ACT va endegar el programa Pirineus, amb la col·laboració de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya; el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida; el Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Torisme Val d’Aran; Diputació de Barcelona; i Turisme de Barcelona.
 
Internacionalitzar l’oferta turística de les comarques pirinenques és un dels reptes i, en els últims anys, l’ACT ha promocionat els seus productes en mercats com ara l’Estat Espanyol, França, Alemanya, Benelux i Israel.
 
En els últims anys, el programa ha centrat els seus esforços en diversificar l’oferta turística del Pirineu i presentar les estacions d’esquí com a pol d’atracció turística no només durant la temporada de neu, sinó tot l’any, promocionant el ventall d’activitats que s’hi organitzen fora de la temporada d’hivern. En aquest sentit, a més de contribuir a la desestacionalització del turisme en aquestes comarques, s’aconsegueix que els llocs de treball i els beneficis que el sector genera en la zona es reparteixin al llarg de tot l’any.
 
L’aposta per la marca Pirineus forma part de l’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme i la Direcció General de Turisme de potenciar el turisme interior i de muntanya per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen. La informació sobre el programa Pirineus es pot consultar a www.visitpirineus.com
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom

2  

Imatges

Xavier Espasa, durant la presentació de la campanya

Xavier Espasa, durant la presentació de la campanya 447

Imatge de la campanya promocional

Imatge de la campanya promocional 4659

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined