- La Secretaria de Salut Pública s’organitzarà territorialment en cinc subdireccions: Barcelona; Girona; Catalunya Central; Lleida i Alt Pirineu i Aran, i Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre
- L’objectiu és facilitar un exercici de polítiques de salut pública més proper a la ciutadania i sensible a la detecció de necessitats específiques de les diferents zones del país
El Departament de Salut ha redefinit, mitjançant un decret, l’estructura de la Secretaria de Salut Pública. Ho ha fet, revisant-la, bàsicament, en l’àmbit territorial, per facilitar un exercici de polítiques de salut pública més proper a la ciutadania i sensible a la detecció de necessitats específiques de les diferents zones del país, com a element fonamental per lluitar contra les desigualtats.
Amb aquest objectiu, la Secretaria de Salut Pública s’organitzarà ara territorialment en cinc subdireccions regionals: Barcelona; Girona; Catalunya Central; Lleida i Alt Pirineu i Aran, i Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. En aquest sentit, s’adscriuen a les diferents subdireccions regionals els serveis de Vigilància Epidemiològica i Resposta a Emergències de Salut Pública per garantir una actuació ràpida, efectiva i coordinada a nivell del territori.
A més, es crea la Subdirecció General de Coordinació de Salut Pública, que assumirà bàsicament les funcions de gestió de la Secretaria, reservant per a aquesta la direcció política i estratègica. D’altra banda, es fusionen les subdireccions generals de Seguretat Alimentària i de Protecció de la Salut, per tal de dotar de major eficiència els conceptes d’avaluació, gestió i comunicació del risc en aquests dos àmbits.
En aquesta línia, també es vol afavorir que les intervencions en aquests àmbits tinguin un major impacte sobre la ciutadania millorant la gestió i el funcionament dels serveis a nivell central i amb les estructures territorials.
L’any passat ja es va donar un pas per a enfortir la Secretaria de Salut Pública com a institució cabdal per a la millora de la salut individual i col·lectiva. En concret, a l’abril es van desplaçar -de la Secretaria de Salut Pública a la Direcció General d’Ordenació Professional i Regulació Sanitària- funcions d’avaluació mèdica, inspecció, gestió i control en matèria d’incapacitats laborals.