Altres Acords de Govern

Altres Acords de Govern

query_builder   25 abril 2017 15:11

event_note Nota de premsa

Altres Acords de Govern


 
Aprovada la modificació dels estatuts i el nom del Consorci de les Gavarres
El Consell Executiu ha aprovat la modificació dels estatuts del Consorci per a la Protecció i la Gestió de l’Espai d’Interès Natural de les Gavarres, i també el seu canvi de nom per Consorci de les Gavarres.
 
L’ens públic sense ànim de lucre es va constituir el 1998 amb la missió de preservar i revaloritzar el patrimoni del massís de les Gavarres, així com per promocionar les activitats econòmiques que es consideressin compatibles amb aquest entorn natural.
 
La Generalitat en forma part des del 2006. El Consorci està integrat pels ajuntaments de Calonge, Cassà de la Selva, Castell-Platja d’Aro, Cruïlles-Monells-Sant Sadurní de l’Heura, Celrà, Girona, Juià, la Bisbal, Llagostera, Llambilles, Madremanya, Mont-ras, Palafrugell, Palamós, Quart, Sant Martí Vell, Santa Cristina d’Aro, Torrent i Vall-llobrega. També en són membres els consells comarcals del Baix Empordà i del Gironès i la Diputació de Girona, administració a la qual s’adscriu el Consorci.
 
Mitjançant l’acord d’avui, es dona entrada a tres nous membres: dues associacions sense ànim de lucre com són l’Associació de gestors forestals de les Gavarres i el Consorci Forestal de Catalunya, i  l’Ajuntament de Forallac.
 
Els nous estatuts s’adapten al que recull la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local i a la Llei de règim jurídic del sector públic. Aquests estatuts, una vegada aprovats per part del Govern, hauran de ser ratificats per la resta de membres que formen part del Consorci de les Gavarres.
 
Aprovada la regulació del règim sancionador del personal de l’Administració de justícia a Catalunya
 
El Govern ha aprovat el decret que determina quins seran els òrgans del Departament de Justícia habilitats per iniciar un procediment i tramitar expedients disciplinaris i per imposar sancions al personal no judicial al servei de l’Administració de justícia a Catalunya. Fins ara, se’ls aplicava la mateixa normativa que a la resta de funcionaris de la Generalitat.
 
El decret –que entrarà en vigor al cap de vint dies de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya– serà d’aplicació a tots els funcionaris i interins dels cossos següents: gestió processal, tramitació processal, auxili judicial i metges forenses. En total, un col·lectiu que aplega uns 7.500 treballadors repartits pels 613 jutjats de Catalunya.
 
Una de les novetats és que podran ser nomenats instructors els lletrats de l’Administració de justícia. També podran instruir els funcionaris de gestió processal destinats en la mateixa província que l’expedientat, sempre que aquest no presti serveis en la seva unitat, i els funcionaris del Departament de Justícia que pertanyin a un cos o escala superior a l’afectat. La disposició també preveu l’ús de mitjans electrònics en la tramitació dels expedients disciplinaris i en les comunicacions i notificacions que es produeixin.
 
L’article 103 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya reconeix la competència normativa, executiva i de gestió de la Generalitat sobre el personal no judicial al servei de l’Administració de justícia, i respecta l’estatut jurídic d’aquests treballadors, establert a la Llei orgànica del poder judicial. Una competència que inclou, entre d’altres, la regulació del règim disciplinari i l’exercici de la potestat disciplinària i la imposició de sancions.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined