· La firma Macson serà aquest vespre (20.30h) la protagonista de la vetllada, amb el seu debut en passarel·la per celebrar el seu 75è aniversari. La marca desfilarà amb la col·lecció càpsula “The Last Exit”, dins les 080 Barcelona Fashion Nights
· Aquesta tarda han desfilat a la passarel·la 080 Barcelona Fashion el dissenyador Miquel Suay, que ha presentat la col·lecció "Coratge"; Oscarleon, que ha desfilat amb la proposta “Love smells like a rose”; i la firma Antonio Miro, amb “The Crown”
· Demà a les 11h. obriran la passarel·la 080, LOA by Lidia Agilera, i la firma debutant Mietis. A les 12.30h. desfilaran Pablo Erroz, i el dissenyador emergent JNORIG, i a les 14h. la creadora Guillermina Baeza. A la tarda, serà el torn de Lebor Gabala (16h), Txell Miras (17.30h), i Míriam Ponsa (19h). El ballarí i coreògraf Rafael Amargo, en la seva estrena com a dissenyador, desfilarà al vespre, dins les 080 Barcelona Fashion Nights
El dissenyador Oscarleon i la firma Antonio Miro –guanyadors ex aequo del Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció de la passada edició- juntament amb el creador Miquel Suay, han estat aquesta tarda els protagonistes de la jornada inaugural de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, que se celebra des d’avui i fins el 30 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau.
El dissenyador Miquel Suay ha obert aquesta tarda la passarel·la amb la col·lecció “Coratge” la seva proposta per a la primavera-estiu 2018. Prenent com a punt de partida el coratge entès com a disposició amb la qual cor i ànima s'enfronten als reptes, la fermesa davant el perill i les dificultats, el creador de Xàtiva s’ha inspirat en els Borgia, la nissaga valenciana més influent de tots els temps, i en seu llegat universal com a mecenes de les arts. Suay reivindica aquest mecenatge i la petjada Borgia a les ciutats que van marcar el seu pas a la Història: Xàtiva, Gandia i València.
Amb aquesta premissa creativa, Suay ha presentat una col·lecció d’home amb prisats i tuls brodats que aporten moviment, tridimensionalitat i un toc artístic a les peces. Els volums bollats i els ribets en negre defineixen la silueta masculina, en pantalons, americanes (en ocasions sense mànigues), gavardines, caçadores i entallades camises. Els elements gràfics de la col·lecció combinen l’heràldica dels Borgia amb elements propis de l’art renaixentista. El blanc i el negre són els colors imperants, en ocasions en forma de ratlles, tartan, o llenços purs. També destaquen altres colors amb marcada simbologia, com el vermell papal, els blaus, i els ocres com pa d’or. Els estilismes s’ha completat amb sabates de Sílvia Falcó, unes sandàlies que conjuguen tradició i tecnologia, que combinen el treball en pell fet a mà amb soles fabricades amb impressores 3D.
El guanyador de la passada edició de la passarel·la 080, Oscarleon ha pres el relleu amb la col·lecció “Love smells like a rose”. En paraules del creador, “si no inverteixes temps en alguna cosa que et pugui trencar, no et trencarà mai…”. “Love smells like a rose” s’inspira en les sensacions de l’amor i fa un salt endavant conceptual amb un especial protagonisme del color i uns estampats i patronatge que evolucionen el traç sense sortir del terreny netament d’autor. Donant continuïtat al seu personal estil, en aquesta ocasió el creador ha donat una treva a blanc i negre, per presentar una col·lecció en tons lluminosos i pastel: el rosa, el blau, i el vainilla, en tonalitats empolsades.
No obstant això, la proposta segueix fidel a les consignes del dissenyador i del seu concepte de dona: forta, atrevida i enèrgica. Amb un inspirat text sobre l’amor, i acompanyant-se de les veus Leonard Cohen i Robert Smith (The Cure), Oscarleon ha presentat una proposta sorprenent amb peces creatives com samarretes amb missatge, pantalons còmodes i femenins, i faldilles midi. En aquesta ocasió, els estilismes s’han completat amb ulleres de sol “The Look” (Opticalia Florit) i sabatilles Victoria.
En acabat, ha estat el torn d’Antonio Miro, que ha presentat “The Crown”, la seva col·lecció per a la primavera-estiu 2018. El punt de partida creatiu de la col·lecció és la tendència constatada en els últims anys d’adorar i idolatrar personatges que ens captiven, a través de les xarxes social i dels mitjans de comunicació. “The Crown” reflexiona sobre la coronació d’aquests personatges, sobre la idolatria i el canvi social que ens fa estimar gent que ni tan sols coneixem personalment. Un amor incondicional que corona aquests personatges com a nous reis i reines, gràcies a la influència que tenen en la societat.
Amb aquest "leiv motiv", Antonio Miro ha presentat una col·lecció fidel al seu segell però apostant fort per la sofisticació i l'espectacularitat. "The Crown" inclou una línia informal amb peces en denim, aplicat a pantalons i caçadores, tant per a home com per a dona, on el blanc i el blau cel són els protagonistes. Per a la nit, la firma s'ho juga tot al negre i al vermell, amb impecables i espectaculars conjunts de jaqueta i pantaló, que sense trair l'austeritat de la firma juguen a l'excés gràcies al daurat, present en botons i cadenes.
Aquest vespre, la veterana firma de moda masculina Macson protagonitzarà la primera de les vetllades de les 080 Barcelona Fashion Nights, dins la programació especial amb motiu de la 20a edició de la passarel·la. Coincidint amb el seu 75è aniversari, Macson desfila en passarel·la per primer cop en la seva història, per presentar la col·lecció càpsula “The last exit”, una proposta amb la qual la marca torna a la seva essència d'inspiració britànica i 'expertise' tradicional i contemporani. Una col·lecció amb siluetes que combinen estampats de príncep de gales, tartan, rombes pel dia, i siluetes fosques i elegants per la nit.
AGENDA 080: Dimarts, 27 de juny 2017
11:00h LOA by Lidia Aguilera // MIETIS
12:30h PABLO ERROZ //JNORIG
14:00h GUILLERMINA BAEZA
16:00h LEBOR GABALA
17:30h TXELL MIRAS
19:00h MIRIAM PONSA
20.30h RAFAEL AMARGO (080 Barcelona Fashion Nights)
Activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion
A més de les desfilades, la 20a edició del 080 Barcelona Fashion compta amb un programa d’activitats paral·leles al voltant del món de la moda:
- Diàleg “The Missoni Family. Born into fashion” a càrrec de Margherita Maccapani Missoni i Lisa Lovatt-Smith (Dim. 28 de juny. 13h. Sala Fc. Cambó Recinte Modernista Sant Pau)
- 080 Fashion Tribute a Angela Missoni (Dim. 28 de juny. 14h. Sala Fc. Cambó. Recinte Modernista de Sant Pau)
- Inauguració 4ª ed. 080 Bcn Fashion Showroom (Dim. 28 de juny. 15.45h. Pavelló de la Puríssima. Recinte Modernista Sant Pau)
- 3a ed. 080 Fashion Investor Day (Dim. 28 de juny. De 16 a 19h. Sala Fc. Cambó. Recinte Modernisrta Sant Pau).
- Texmeeting by TEXFOR 2017: “Textile advanced manufacturing: construyendo el futuro”, (Dj., 29 de juny. 9h a 17h. Sala Fc. Cambó. Recinte Modernista Sant Pau)
- NEO2 Photo Shoot Contest (De Dll. a Dv, 10.30 a 21.30h. Recinte Modernista Sant Pau)
L’Open Area: el món de la moda obert a la ciutat
D’altra banda, en aquesta edició el 080 reitera la seva aposta per obrir el certamen al públic en general. Amb aquesta intenció, el certamen torna a apostar per l’Open Area, que acollirà el 080 Fashion Market (que en aquesta edició acull pop-ups de diversos dissenyadors que hi desfilen), el Village del 080 —amb els estands dels patrocinadors—, la mostra de tesines de les escoles de disseny, el Panell de Tendències by Texfor, a més de pantalles des d’on es podran seguir les desfilades. L’entrada és lliure i només cal descarregar una invitació a través del web www.080barcelonafashion.
Patrocinadors i sponsors de la 20a edició del 080 Barcelona Fashion
Aquesta edició, Zalando esdevé main sponsor al costat de Moritz com a patrocinadors principals del certamen. Una de les novetats en patrocini, és la incorporació de la plataforma de moda online, que ha volgut mostrar el seu suport als joves dissenyadors i promocionar la moda ready to buy. Zalando serà present amb un photobooth al village, i a la 080 Barcelona Fashion Anniversary party by Zalando, el proper dimecres, 28 de juny, dins les 080 Fashion Nights.
També són sponsors Redken (perruqueria oficial), Royal Bliss (tònica oficial), La Roca Village, Gramona (vi i cava oficial), Las 2 vacas (Danone), Movistar (que a més de partner tecnològic, compta amb un stand a l’Open Area del Movistar Barcelona Fashion Film Festival), Redbull i Nissan (cotxe oficial). Són firmes col·laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicurista oficial), Bijou Brigitte (complements), BCN Brand (uniformes) Solan de Cabras, Rowenta (planxat oficial) i Sony (que instal·larà les pantalles per seguir les desfilades des de l’exterior de la passarel·la).
Més informació al web www.080barcelonafashion i a les xarxes:
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter: @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat




