
- Les propostes de LOA i Mietis han estat les encarregades d’obrir la segona jornada de desfilades de la passarel·la 080. Pablo Erroz amb “ Leave to Live” i el debut de JNORIG amb “Dos mundos opuestos SS18” han pres el relleu. Ha tancat la jornada matinal al Recinte Modernista de Sant Pau la proposta de la dissenyadora Guillermina Baeza.
- Aquesta tarda, serà el torn de les propostes de Lebor Gabala, Txell Miras i Míriam Ponsa. Al vespre, dins les 080 Barcelona Fashion Nights, Rafael Amargo s’estrena per primera vegada com a dissenyador en passarel·la, sota la firma Amoramargo i amb la col·lecció “Ecléctico”.
- En el marc de la 080, el certamen acull durant aquesta setmana el concurs NEO2 Photo Shoot Contest i a l’Open Area, la zona del certamen oberta a tots els públics, es pot visitar l’exposició de Tesines de les escoles de disseny de moda.
Les col·leccions de LOA by Lidia Aguilera i Mietis han estat les firmes encarregades d’obrir aquest matí la segona jornada de la passarel·la. En la jornada matinal també han presentat les seves propostes per a la propera temporada primavera/estiu Pablo Erroz, JNORIG i Guillermina Baeza.
LOA by Lidia Aguilera ha presentat la col·lecció “Myanmar”, que pren com a font d’inspiració l’amant i musa del poeta Pablo Neruda, Jossie Bliss. Segons paraules de la firma, Bliss és la gran amant sense veu, aquella que va i ve en el món poètic de Neruda i nodreix les fantasies orientals. Aquesta proposta trasllada a la Birmània colonial de 1928 guiats per Neruda, per fusionar la inspiració i el vestuari amb les tendències actuals. Jacquares de seda, lli i blondes de cotó són alguns dels teixits utilitzats per donar forma a delicats vestits i bruses. La clau de la col·lecció se centra en l'extrems dels llargs i els volums. Bruses crop o extra llarg, vestits midi o maxi, cotilles que ajusten la cintura o frunzits que generen volums oversizes. L'aire contemporani l'aporten els pantalons maxi amples en teixits tècnics i cotons
Ha pres el relleu a la passarel·la, l’estrena de la firma Mietis, que en el seu debut, la dissenyadora Maria Fontanella, ha presentat la col·lecció “Cosmic Cinderella”. Una proposta per a la primavera-estiu 2018 que fan referència als mons de la fantasia, el cinema, el futurisme i el motor. Els jocs de volums fets amb pell donen força a la fragilitat i delicadesa de la Cosmic Cinderella. La bellesa idealitzada convergeix així amb influències desenfadades pròpies de les Flappers dels anys 20. Les línies futuristes són presents a través d’una influència directa de l’arquitectura, el disseny del Palais Bulle de Pierre Carden i el disseny dels anys 60. D’una forma molt especial, es fa homenatge al món del motor amb les jaquetes i els pantalons.
Ha pres el relleu a la passarel·la, el creador Pablo Erroz que ha presentat la col·lecció “Leave to Live”, la seva proposta per a la primavera-estiu 2018. Una simbiosi entre realitat i ficció, fugint de les normes i embarcant-se en aventures ajuden a escapar entre palmeres, ones del mar i un món ple de color. És una oda a la vida lliure i sense prejudicis. Amb aquest punt de partida, Erroz presenta una col·lecció on els teixits són el denim, la napa, el cotó, el lamé i els rasos; els estampats són prints de serp, palmeres i ratlles; i els colors són el beige suau, el rosa fosc, el blanc, el negre pirata i el blau marí.
Un altre debut a la passarel·la, ha estat la del dissenyador Javier Girón amb la proposta “Dos mundos opuestos SS18”, una col·lecció on es barregen dos mons (cultures) i se’n crea un de nou, en el qual es fusionen dues siluetes en un home modern, actual i avantguardista. La influència de la cultura asiàtica i de la de l’Amèrica del Nord en els anys 600-1200 dC, l’estètica dels samurai, dels ninja i dels guerrers indígenes, així com l’ocultisme i els seus ritus espirituals, són el punt de partida d’aquesta col·lecció. Es combinen teixits, talls i símbols, i es creen gràfics en les peces, reflectits mitjançant la manipulació dels teixits i les aplicacions.
Ha tancat la jornada matinal de desfilades, la col·lecció de moda de bany per a la primavera-estiu 2018 “Camino hacia el sol” de Guillermina Baeza. La dissenyadora s’inspira en un viatge, en una platja verge, en un un somni d’estiu que fan que un oblidi i recordi :” Un continent ple de contrastos. Natura en estat pur i una cascada en què submergir-me amb el meu banyador, és pur plaer...”. La dissenyadora evoca a la feminitat i prioritza els teixits delicats: voile de cotó, calats amb tocs metal·litzats, piques, tul strech. Hi predominen estampats geomètrics i lineals difuminats i barrejats amb motius de la naturalesa que li donen un toc artístic.
A la tarda, serà el torn de les propostes de les dissenyadores Lebor Gabala (16.00), Txell Miras( 17.30h) i Míriam Ponsa (19.00h). Al vespre, dins les 080 Barcelona Fashion Nights, el ballarí Rafael Amargo s’estrena per primera vegada com a dissenyador en passarel·la sota la firma Amoramargo i amb la col·lecció “Ecléctico”.
Concurs NEO2 Photo Shoot Contest
Com a cada edició d’estiu, el 080 Barcelona Fashion acull una nova edició d’aquest concurs que es convoca anualment, on alumnes d’estilisme de les escoles de disseny de moda i d’escoles de fotografia competeixen per realitzar el millor reportatge. Les sessions de fotografia es fan en viu des d’un plató obert al públic, D’entre els 8 equips que competeixen –formats per estilista i fotògraf-, un jurat format per professionals de la revista patrocinadora, Neo2, escollirà el reportatge guanyador que es publicarà a la revista. El jurat estarà integrat per l’editor de Neo2, Ramón Fano; per l’editor de moda de Neo2, Javier de Juanas; pel fotògraf, Paco Peregrín; i pels dissenyadors gràfics i directors d’art de Neo2, Naranjo&Etxebarria.
Per a la realització dels reportatges a competició, models masculins i femenines —cedits per l’agència Francina Models— posen amb estilismes de dissenyadors i marques del 080, com BRAIN&BEAST, CARLOTAOMS, KRIZIA ROBUSTELLA, PAU ESTEVE, XAVI GRADOS, OSCARLEON, PILAR DEL CAMPO, LEBOR GABALA, i SSIC AND PAUL.
Les escoles que participen en el concurs són: IDEP BARCELONA Escola Superior d’Imatge i de Disseny, Felicidad Duce, l’Escola de Moda de LCI Barcelona, Escola Superior de Disseny ESDi, ICM Institut Català de la Moda, LLOTJA Escola Superior de Disseny i Art, IED Barcelona Escola Superior de Disseny, ILLA Escola d’Art i Disseny, Bau Centre Universitari de Disseny de Barcelona, ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona, Grisart Escola Internacional de Fotografia, Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC), SANT IGNASI, Jesuïtes Sarrià Estudis Professionals, Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella.
Open Area: Les Tesines de les escoles de disseny de moda
Nou escoles de disseny i moda de Catalunya presenten una selecció de les tesines del passat any escolar a l’Open Area de l’esdeveniment. Les escoles participants en aquesta edició del 080 són: Escola Superior de Disseny ESDi; Escola de la Dona; Felicidad Duce, Escola Superior de Disseny de Moda de LCI Barcelona; Idep Barcelona, Escola Superior d’Imatge i Disseny; ICM Institut Català de la Moda; IED Barcelona Escola Superior de Disseny; LLOTJA Escola Superior de Disseny i Art; BAU Centre Universitari de Disseny de Barcelona, i ILLA Escola d’Art i Disseny.
En aquesta edició el 080 reitera la seva aposta per obrir el certamen al públic en general. Amb aquesta intenció, el certamen torna a apostar per l’Open Area, que acull, a banda de les Tesines, el 080 Fashion Market (que en aquesta edició acull pop-ups de diversos dissenyadors que hi desfilen), el Village del 080 —amb els estands dels patrocinadors—,el Panell de Tendències by Texfor, a més de pantalles des d’on es podran seguir les desfilades. L’entrada és lliure i només cal descarregar una invitació a través del web www.080barcelonafashion.
Patrocinadors i sponsors de la 20a edició del 080 Barcelona Fashion
Aquesta edició, Zalando esdevé main sponsor al costat de Moritz com a patrocinadors principals del certamen. També són sponsors Redken (perruqueria oficial), Royal Bliss (tònica oficial), La Roca Village, Gramona (vi i cava oficial), Las 2 vacas de Danone, Movistar (que a més de partner tecnològic, comptarà amb un stand a l’Open Area del Movistar Barcelona Fashion Film Festival), Redbull i Nissan (cotxe oficial). Són firmes col·laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicurista oficial), Bijou Brigitte (complements), BCN Brand (uniformes) Solan de Cabras, Rowenta (planxat oficial) i Sony (que instal·la les pantalles per seguir les desfilades des de l’exterior de la passarel·la).
Més informació i fotografies al web www.080barcelonafashion i a les xarxes:
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter: @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat




