Nomenaments

NOMENAMENTS

query_builder   2 juny 2018 15:36

event_note Nota de premsa

NOMENAMENTS

DEPARTAMENT DE LA PRESIDÈNCIA
 
Meritxell Masó i Carbó, secretària general del Departament de la Presidència
 
Nascuda a Girona el 18 d’agost de 1965.


Llicenciada en Dret i Màster en Direcció Pública- Executive Master in Public Administration-EMPA (ESADE). Màster  en Dret Públic i Organització Administrativa (UPF). Diplomada en Desenvolupament Directiu (ESADE); diploma universitari de Postgrau en Administració Pública (UPF) i diploma de comptabilitat, pressupostos i finances per a no financers (ICT).
 
Des de 2013 i fins l’actualitat ha estat secretària d'Administració i Funció Pública. Entre 2011 i 2013 va ser directora de Serveis del Departament d'Interior. Fins al 2010 va ser cap del Servei de Gestió Administrativa de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Prèviament va ser responsable de Coordinació Administrativa del Servei Català de Trànsit; secretària executiva de l’Institut Català de Seguretat Viària i responsable de Relacions Institucionals de la Secretaria General de Joventut.

En l’àmbit docent, és professora associada de la Universitat Politècnica de Catalunya, en el Departament d’Organització d’Empreses, i directora del “Máster en Gestión Pública” de la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC, Perú). També ha estat formadora de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya així com d'altres institucions i organismes.
 
 
Josep Rius i Alcaraz, director de l’Oficina del President
 
Nascut a Barcelona l’any 1974.
 
És llicenciat en Dret (1998) màster Acadèmic en Dret de l'Empresa i màster en Direcció Pública (1999) i també ha cursat un postgrau en Direcció i Gestió d'Institucions, Empreses i Plataformes Culturals.
 
Des del 2016 és coordinador del Gabinet del President de la Generalitat.
 
Anteriorment va ser cap del Gabinet de la Primera Tinència d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, coordinador de Relacions Institucionals de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i va treballar d’advocat.
 
 
DEPARTAMENT DE LA VICEPRESIDÈNCIA, ECONOMIA I HISENDA
 
Albert Castellanos i Maduell, secretari general del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda
 
Nascut a Barcelona l’any 1978
 
Llicenciat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Economia Pública per la Universitat de York (Gran Bretanya), també va realitzar un Mestratge en Funció Directiva a l’Escola d'Administració Pública de Catalunya. 
 
El mes de gener del 2016 va ser nomenat director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Generalitat de Catalunya.
 
El mes d’octubre del 2017 va ser nomenat secretari d’Hisenda de la Generalitat de Catalunya.
 
Amb anterioritat, la seva carrera havia estat dedicada fonamentalment a tasques de gestió dins de l'àmbit universitari a la Universitat de Barcelona (UB), que havia compatibilitzat amb la docència en economia com a professor associat a la Universitat Pompeu Fabra (UPF).
 
Bona part de la seva trajectòria professional ha estat vinculada a la gestió pública. Destaca la seva experiència a la Generalitat de Catalunya (2006-2011) en els àmbits de la promoció econòmica, com a secretari executiu de l'agència ACC1Ó, i en polítiques de suport a la recerca com a director executiu de l'AGAUR.
 
 
DEPARTAMENT D’ACCIÓ EXTERIOR, RELACIONS INSTITUCIONALS I TRANSPARÈNCIA
 
Mercè Salvat i Guinjoan, secretària general del Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència
 
 
Nascuda a Riudoms l’any 1980.
 
Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració, UAB. Postgrau en Direcció d’Empresa, UPF. Màster en Direcció Comptable i Financera, UPF. també va realitzar un Curs Global Trends, Local Impacts: An Urban Futures, London School of Economics and Political Science.
 
La seva trajectòria professional ha discorregut com adjunta a direcció de la Fundació PUNTCAT, consultora en gestió i polítiques públiques a l’Ajuntament de Barcelona a l’Institut Municipal d’Informàtica, responsable del departament d’Administració i Finances d’Amboto Digital Projects i tècnica al departament comptable i financer d’Emagister.com.
 
La seva experiència a la Generalitat de Catalunya ha estat en el Departament de Justícia com a cap de Gabinet del Conseller (2016 – 2017), i al Departament de la Vicepresidència com a Cap de Secretaria (2006 – 2007), i com a adjunta al cap de l’oficina del Vicepresident (2007 – 2010).
 
 
DEPARTAMENT D’INTERIOR
 
Brauli Duart i Llinares, secretari general del Departament d’Interior
 
Nascut a Sollana, comarca de La Ribera Baixa del País Valencià, l’any 1961.
Llicenciat en Història Contemporània i Postgrau en Ciència Política per la Universitat de Barcelona. Mestratge en Executive Master in Public Administration (EMPA) per ESADE.

Al servei de la Generalitat de Catalunya des de l’any 1985. Entre d’altres responsabilitats, ha estat Secretari general del Departament d’Interior, Secretari de Seguretat Pública del Departament d’Interior i Justícia de la Generalitat de Catalunya i subdirector general d’Administració a la Direcció General de Seguretat Ciutadana.

Així mateix, ha estat membre dels Consells d’Administració de l’empresa pública GISA i del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació.

Des del 2008 és membre del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. President de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals de 2012  a l’abril de 2016. Actualment és vicepresident i president en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.
 
DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT
 
Núria Cuenca León, secretària general del Departament d’Ensenyament
 
Nascuda a Barcelona l’any 1979.
 
Llicenciada en Dret (UPF). Postgrau en Administració electrònica (UOC) i Máster en Dret de la societat de la Informació (ICAB). Advocada especialitzada en dret públic i en l’àmbit de la contractació pública. Professora col·laboradora del Màster d’accés a l’Advocacia i del Curs d’especialització en Contractació pública de la Universitat Oberta de Catalunya. També ha impartit formació en Congressos i jornades en matèria de contractació pública.
 
La seva trajectòria professional ha discorregut en l’àmbit del sector públic: ha estat Cap de la Unitat de Contractació Administrativa de l’Hospital Clínic de Barcelona, membre de l’assessoria jurídica de la Universitat Oberta de Catalunya i assessora de la Secretaria General del Departament de Governació.
 
 
DEPARTAMENT DE SALUT
 
Laura Pelay i Bargalló, secretària general del Departament de Salut
 
 
Nascuda a Barcelona l’any 1978.
Llicenciada en Dret i en Ciències Polítiques i Màster en Anàlisi Política i Assessoria Institucional. Ha treballat al sector del telemàrqueting i a l’empresa SEAT.
Entre el 1999 i el 2001 va ser secretària d’Organització de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya. Des de l’any 2001 forma part del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya: primer com a secretària de Polítiques per la Igualtat,  i després com a secretària de Política Europea i Cooperació Internacional (2005), adjunta a la Secretaria General (2009), secretària d’Estat del Benestar i Treball (2013), i actualment és vicesecretària general d’Àrea Externa i portaveu.
Entre d’altres, és consellera del CTESC, membre del Consell de Direcció del SOC, del Consell de Direcció del CatSalut, del Consell d’Administració de l’ICS  i del Consell Interuniversitari de Catalunya.
 
DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA
 
Patrícia Gomà i Pons, secretària general del Departament de Justícia
 
 
Nascuda a La Riba (Alt Camp) l’any 1970.
 
Llicenciada en Dret per la Universitat de Lleida i Reconeixement de Suficiència Investigadora per la Universitat de Barcelona.
Advocada, professora de dret a la Universitat Rovira i Virgili i consultora a la Universitat Oberta de Catalunya.
Funcionària del Cos Superior de la Generalitat de Catalunya havent desenvolupat funcions d’assessorament jurídic i gestió als Departaments d’Interior i Justícia.
Diputada i Portaveu Adjunta d’ERC els anys 2006-2010. Secretària de Relacions amb l’Administració de Justícia des de gener de 2016.
 
DEPARTAMENT D’EMPRESA I CONEIXEMENT
 
 
Marta Felip i Torres, secretària general del Departament d’Empresa i Coneixement
 
Nascuda a Figueres l’any 1972
 
Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona i primer cicle de la Llicenciatura d’Història per la Universitat de Girona.
És funcionària de carrera del Cos de Secretaris d’Administració local amb habilitació de caràcter estatal. Postgrau en Dret local, Universitat autònoma de Barcelona; postgrau en Dret urbanístic, Universitat autònoma de Barcelona; postgrau en Urbanisme, Universitat autònoma de Barcelona i Executive Master in Public Administration; ESADE 2012-2014.
Vinculada al món local des del 2001, és alcaldessa de Figueres des de 2013. Primera tinent d’Alcalde i Regidora de l’Àrea d’Organització, persones i recursos humans de l’Ajuntament de Figueres, des de  juny 2011. Diputada de la Diputació de Girona, Presidenta delegada de l’Organisme xarxa local de tributs de la Diputació de Girona, des de juliol 2011. I diputada de la Diputació de Girona, vicepresidenta del Patronat de turisme Girona Costa-Brava, des de juliol de 2015 fins a l’actualitat.
També ha estat professora associada del departament de Dret públic de la Universitat de Girona, impartint l’assignatura de Ciència de l’Administració,  Grau de Ciències Polítiques i de l’Administració. Així com presidenta de la Junta del Col·legi de Secretaris, Interventors i  Tresorers de Administració local de la província de Girona, del mes d’abril de 2007 fins febrer de 2011.
 
 
 
 
 
DEPARTAMENT DE POLÍTIQUES DIGITALS I ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
 
Xavier Gatius Garriga, secretari general del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública
 
Nascut a Barcelona l’any 1977.
 
És enginyer en Informàtica de Gestió per la Universitat de Girona, certificat en ITIL per EXIN i PDD per IESE Business School.
 
Abans de la seva actual responsabilitat, entre el 2007 i el 2013, va ser Director de la Divisió de desenvolupament de solucions a la multinacional SII Group – Concatel.
 
Anteriorment, va ser Director del projecte Clasificados.es a Grup Godó de Comunicación i Director de Sistemes d’Informació a Vilaweb, entre d’altres.
 
Professor associat de la Business Engineering School La Salle en Direcció d'Operacions del programa Executive MBA i del postgrau de Màrqueting digital fins l’any 2013.
 
Durant 2014 i 2015 va ser membre del Consell Assessor de l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitària de la Generalitat de Catalunya.
 
A l’abril de 2013 va ser nomenat director general de Centre de la Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT). 
undefined
undefined
undefined
undefined