El Govern concedeix les distincions Jaume Vicens Vives 2018 a la qualitat docent a professors i projectes de les universitats catalanes

Els premis estan dotats amb 20.000 euros i es lliuraran durant la inauguració oficial del nou curs acadèmic 2018-2019, el proper 6 de setembre

query_builder   28 agost 2018 14:59

event_note Nota de premsa

El Govern concedeix les distincions Jaume Vicens Vives 2018 a la qualitat docent a professors i projectes de les universitats catalanes

Els premis estan dotats amb 20.000 euros i es lliuraran durant la inauguració oficial del nou curs acadèmic 2018-2019, el proper 6 de setembre


El Govern de la Generalitat ha aprovat concedir les distincions Jaume Vicens Vives 2018, a la qualitat docent universitària, a tres professors i quatre projectes de les universitats catalanes. Els guardonats han estat seleccionats a partir de les propostes fetes pels consells socials de les universitats públiques o òrgans equivalents de les universitats privades. Són els següents:
 
1.    Premis individuals, dotats amb 20.000 euros cadascun:
 
·      Pere Pascual Gainza, professor del Departament de matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), per la seva trajectòria docent en l’àmbit de les matemàtiques dirigides a enginyers, estadístics i matemàtics, així com per l’impuls del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) i de la Càtedra Mir-Puig.
 
·      Diana Ferrer Vidal, professora de dret financer i tributari de la Facultat de dret d’ESADE -  Universitat Ramon Llull (URL), en reconeixement a la seva tasca de renovació en la docència de les assignatures de l’àrea del dret tributari des d’un vessant essencialment pràctic.
 
·      Teresa Sancho Vinuesa, professora dels estudis d’informàtica, multimèdia i telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), per la seva trajectòria en l’àmbit de la docència de les matemàtiques i en la cerca de la millora contínua en la planificació i la creació de recursos d’aprenentatge en línia d’assignatures de matemàtiques i en l’ús de les analítiques de l’aprenentatge (learning analítics) per comprendre’ls i millorar-los.
 
2.    Premis col·lectius, dotats amb 20.000 euros cadascun:
 
·      Grup Campus d’Arqueologia i Paleontologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en reconeixement al seu projecte docent per a la conservació, l’estudi i la difusió del patrimoni arqueològic i paleontològic català, i pel seu objectiu de consolidar els jaciments arqueològics com un espai docent i de recerca dinamitzador del patrimoni del territori i pol de transferència de coneixement.
 
·      Projecte HackLab UPF de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), per la seva iniciativa docent pionera i innovadora de foment de les interaccions socials en diferents nivells, més enllà del marc de les assignatures/plans d’estudis o de l’espai aula, orientades a la millora de l’aprenentatge informal, interdisciplinari i de competències transversals, i l’ocupació de l’estudiantat durant el procés formatiu.
 
·      Tallers de Robòtica Submarina de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG), per la seva tasca de divulgació científica i de foment de vocacions tecnològiques i d’enginyeria entre els estudiants universitaris i de secundària, duta a terme per mitjà de tallers pràctics amb eines com la robòtica i la programació, per fomentar el desenvolupament de la creativitat en els joves.
 
·      Projecte Horts socials: l’educació ambiental per a la innovació social de la Universitat Rovira i Virgili (URV), pel seu caràcter transformador, innovador i interdisciplinari en generar un coneixement pràctic i reflexiu, més enllà de les aules, que genera experiències d’aprenentatge social i ambiental, de reforç de les competències de responsabilitat social i les habilitats i les capacitats personals. Una iniciativa que promou la proximitat de la universitat amb l’entorn social i el compromís amb els objectius de desenvolupament sostenible.
 
Els premis van ser creats per Decret del Govern de 1996 i es lliuraran el proper 6 de setembre, durant l’acte d’inauguració del nou curs acadèmic 2018-2019. L’import atorgat a cada persona i projecte guardonats s’haurà de destinar a projectes d’innovació o de millora docent.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined