· El Regne Unit és el segon mercat emissor de Catalunya en nombre de turistes i en despesa, amb 1,7 milions de visitants entre els mesos de gener i setembre de 2018, que han generat uns ingressos de prop de 1.580 milions d’euros.
Catalunya està present un any més a la World Travel Market, una de les fires turístiques més importants dels món, que se celebra del 5 al 7 de novembre a Londres (Regne Unit).
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement participa amb un estand de 300 m2, on es poden trobar les nou marques turístiques catalanes i una trentena d’empreses i entitats. En aquesta edició, la cultura hi té un paper destacat, tenint en compte que durant 2019, amb motiu de l’Any del Turisme Cultural, Catalunya seguirà centrant la promoció en aquest producte, especialment en base al nou videojoc de realitat virtual Legends of Catalonia i a sis grans rutes que cobreixen tot el territori.
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha inaugurat aquesta acció de promoció de Catalunya a Londres. Chacón ha afirmat que “El Regne Unit segueix sent un mercat estratègic per Catalunya ja que es manté com el segon mercat emissor en nombre de turistes i en despesa, amb 1,7 milions de visitants entre els mesos de gener i setembre de 2018, que han generat uns ingressos de prop de 1.580 milions d’euros”.
Al al llarg del dia d’avui, el director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, estan mantenint diverses reunions amb operadors turístics britànics per prendre el pols a aquest mercat emissor clau per a Catalunya. En aquest sentit, David Font ha declarat que “El mercat britànic segueix visualitzant Catalunya com una de les destinacions preferides i així ho demostren els nous vols que es preveuen pel 2019 i el bon ritme de venda de paquets vacacionals per l’any vinent, on algun operador compta increments propers al 20% respecte les mateixes dates de l’any passat”.
Des de l’Agència Catalana de Turisme s’ha constatat que la capacitat aèria entre el Regne Unit i Catalunya no ha deixat de créixer, oferint més seients, freqüències i connexions progressivament. A dia d’avui, hi ha 10 aerolínies que operen entre el Regne Unit i Catalunya i que faciliten l’accés als quatre aeroports catalans des de diferents ciutats britàniques: British Airways, Easyjet, Jet2.com, Flybe, Neilson TTOO, Norwegian, Ryanair, Thomson, Thomas Cook i Vueling.
En el marc de la fira, l’ACT ha organitzat també el tradicional còctel-sopar adreçat al sector turístic català i britànic, una oportunitat per fomentar les relacions entre els professionals assistents i també per mostrar el millor de la cuina catalana al mercat del Regne Unit. “Descans i bona taula” és el que ofereixen els hotels catalans inclosos en la categoria d’Hotels Gastronòmics, que han estat els protagonistes d’elaborar el sopar d’aquest any. En representació del territori, el menú ha estat a càrrec dels xefs: Gabriel Serra, de l’Hotel Terradets (Cellers, Pirineus), Yolanda Bustos, de l’Hotel del Teatre (Regencós, Costa Brava), Ricardo Martin, de l’Hotel Mas Tinell (Vilafranca del Penedès, Costa Barcelona) i Philippe Leblay, de l’Hotel Gran Claustre (Altafulla, Costa Daurada).
Algunes dades del mercat britànic
L’any 2018 està manifestant un cert alentiment que, de moment s’expressa en el volum d’arribades però no així en el d’ingressos que, per contra, s’incrementen de manera important. Aquest alentiment no es produeix singularment a Catalunya i l’emissor britànic és un dels mercats que segueix aquesta tònica. Fins el mes de setembre de 2018, van arribar a Catalunya més d’1,7 milions de turistes britànics, un 7,5% menys respecte el mateix període de 2017. Segueix representant, però, amb un 11,1% del total, el segon mercat emissor de turistes cap al nostre territori.
La despesa total, en els primers nou mesos de l’any, supera els 1.580 milions d’euros, un 8,9% més que en el mateix període de 2017. Una despesa que ha anat creixent els últims anys i que representa més del 9% de la despesa total que realitza el turisme internacional a Catalunya, sent el tercer mercat en volum de despesa després de França i dels Estats Units.
Cal destacar que augmenta amb intensitat la despesa mitjana per turista que se situa en els 925 euros, un 17,7% més respecte l’any anterior. La despesa mitjana diària és de més de 157 euros, un 14,7% més.
Pel que fa a tendències, cal destacar que, els britànics, cada vegada més, organitzen els viatges de forma independent. Tot i així, encara un 36% dels turistes escull l’opció dels paquets de viatges tradicionals. Els creuers i les vacances en grup són els productes més demanats quan es reserven paquets de viatge, mentre que les rutes en cotxe, els city breaks i les escapades a la muntanya són el tipus de viatge que més triomfen entre les reserves independents.
Coexpositors que acompanyen l’Agència Catalana de Turisme
· Acave
· Across Spain DMC & Leisure Travel
· Aqua Hotel
· Barcelona Guide Bureau
· Bed To You
· Circuit de Barcelona – Catalunya
· Derby Hotels Collection
· Diputació de Barcelona
· Evenia Hotels &Travel Services
· ETB Group
· Futbol Club Barcelona
· HCC Hotels
· H-Top Hotels
· Montserrat
· Patronat de Turisme Costa Brava Girona
· Patronat de Turisme Diputació Tarragona - Costa Daurada
· Patronat de Turisme Diputació Tarragona - Terres de l’Ebre
· Pirineus
· Perla Tours
· Poble Espanyol
· Port Aventura World
· Roc Blanc Hotels (Hotel Termes Montbrió)
· Sagalés Bus & Coach
· Sport and Leisure Barcelona
· Toptourisme
· Torres
· Turisme de Barcelona
· Viajes Olympia
· 123Compare.me
-----------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’Empresa: https://twitter.com/empresacat