Acte de lliurament del Premi

  • La peça promocional “La Ruta de l’Atzar” s’ha proclamat guanyadora del premi que concedeix el Comitè Internacional de Festivals de Films Turístics (CIFFT) després d’endur-se el Grand Prix en 7 festivals que formen part d’aquest circuit. 
 
  • El film guardonat forma part de la campanya de promoció de Catalunya amb motiu de l’Any del Turisme Cultural, proclamat any temàtic 2018 i 2019 per l’Agència Catalana de Turisme (ACT).
 
La campanya de promoció turística de Catalunya ha estat guardonada avui a Viena amb el premi a Millor film turístic del món concedit per part del Comitè Internacional de Festivals de Films Turístics (CIFFT).
 
La peça promocional de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, “La Ruta de l’Atzar” s’ha alçat amb el títol d’enguany a “Grand Prix CIFFT for the World Best Tourism Film 2018”, després d’acumular 86 punts i de guanyar 7 Grand Prix als festivals següents: The Golden City Gate (ITB) –Alemanya– , Tourfilm Riga –Letònia–, ITFF-Bulgaria “On the East Coast of Europe”, Istanbul International Tourism Film Festival –Turquia–, terres Travel Festival - Films & Creativity –a Terres de l’Ebre, Catalunya–, Tourfilm Karlovy Vary –República Txeca– i ART&TUR - International Tourism Film Festival –Portugal–.
 
Octavi Bono, director general de Turisme, s’ha mostrat molt satisfet amb el reconeixement i ha afirmat que “Aquest guardó és un extraordinari reconeixement a la feina que cada dia fem des de Turisme de la Generalitat, posa en valor la tasca dels nostres equips i suposa un enorme estímul per seguir treballant per la projecció del nostre país”.
 
La peça promocional explica la història de dues noies que segueixen les passes d’un cantant a través del seu diari de viatge per mostrar el caràcter més cultural de la destinació catalana. En aquest sentit, la Generalitat de Catalunya és pionera en la detecció i ús de les noves tendències en promoció turística per donar a conèixer la destinació catalana arreu del món. En aquesta ocasió, el film premiat aprofita el potencial de l’audiovisual evocant emocions fent ús de l’storytelling. Així, s’ha pogut mostrar sense necessitat de fer ús de paraules la bellesa i les característiques que fan de Catalunya una terra singular perquè els potencials turistes coneguin l’experiència de visitar casa nostra.
 
El CIFFT és l’únic certamen del món que aplega peces d’aquestes característiques i està format per 16 festivals de films turístics internacionals, entre els quals es troben el Cannes Corporate Media and TV Awards o el New York Film Festival. El seu objectiu és promoure l’excel·lència en la promoció turística audiovisual, reconeixent els millors films produïts per a aquest fi. En les seves 29 edicions, el seu jurat ha estat format per directors, productors i altres professionals del món cinematogràfic i de la comunicació, que enguany han concedit a la ja premiada campanya turística de Catalunya aquesta distinció.
 
Aquest vespre es tancarà l'edició 2018 del “Festival of Festivals” Grand Prix CIFFT amb un còctel en el que participaran els directors dels festivals membres del circuit, els premiats d’enguany i també membres del sector turístic. Amb motiu del lliurament del màxim guardó atorgat pel festival al film de Catalunya, es servirà un càtering de gastronomia catalana a càrrec dels cuiners Gabi Serra, de l’Hotel Terradets, a tocar del Pirineu de Lleida, Iolanda Bustos, de l’Hotel Teatre, en ple Empordà, i Martín Ponzo, de Mas Tinell, camí de Vilafranca del Penedès, a l’Alt Penedès.
 
Any del Turisme Cultural
 
El film guardonat és una peça que forma part de la campanya de promoció de Catalunya amb motiu de l’Any del Turisme Cultural, proclamat any temàtic 2018 i fet extensiu al 2019 per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) arrel de la declaració del 2018 com Any Europeu del Patrimoni Cultural per part del Consell d’Europa i del Parlament Europeu. Amb aquest gest, es reivindica el paper de la cultura com a factor clau de diferenciació i singularització de la destinació turística catalana.
 
Es tracta, doncs, d’un desafiament bidireccional en el qual la cultura potencia la singularitat dels atractius turístics culturals, i el turisme assumeix el repte de fer valer la cultura i contribuir a la seva sostenibilitat social i econòmica. I és que l’Agencia Catalana de Turisme vol reivindicar tot el patrimoni cultural, tant el més reconegut internacionalment com el més local i desconegut, per tal que cada vegada hi hagi més equilibri entre els diferents territoris i que els fluxos econòmics derivats del turisme cultural arribin a tot arreu.
 
Per a més informació sobre l’Any del Turisme Cultural es pot consultar el web http://act.gencat.cat/2018-any-del-turisme-cultural/
 
 
Podeu descarregar-vos les fotografies, àudios i vídeos de l’acte des de la web de l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’Empresa:  https://twitter.com/empresacat

1  

Imatges

Acte de lliurament del Premi "Grand Prix CIFFT for the World Best Tourism Film 2018"

Acte de lliurament del Premi "Grand Prix CIFFT for the World Best Tourism Film 2018" 2374