· Permetrà millorar la planificació dels projectes TIC i de transformació digital dels departaments i les entitats del sector públic
· El nou model reforça la transparència i seguiment en la governança de la prestació TIC i permetrà una major eficàcia en la gestió del pagament a proveïdors
El Consell Executiu ha donat llum verda a un nou model de relació entre el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) i l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic per tal de fer-lo més àgil i eficient. Aquest nou acord substitueix l’anterior, que ha funcionat durant cinc anys.
El nou model inclou un sistema de repercussió de la despesa dels serveis TIC dels diferents departaments i ens del sector públic de la Generalitat basat en els principis de transparència i traçabilitat de totes les despeses. D’aquesta manera, el Govern preveu millorar i fer més eficient la gestió i la governança de les TIC, determinar els compromisos que assumeix cada part i el sistema de seguiment de cada projecte.
Entre d’altres qüestions, permetrà agilitzar la tramitació administrativa i la gestió de la tresoreria, i suposa una millora en la planificació dels projectes TIC i de transformació digital dels departaments i organismes. Amb aquesta iniciativa, el Govern també preveu una major eficàcia en la gestió del pagament a proveïdors TIC del CTTI.
El CTTI és l’empresa pública que integra tots els serveis informàtics i de telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya, més enllà de proveir solucions transversals i adaptades als departaments. Els seus objectius inclouen dissenyar, construir, coordinar i desplegar projectes tecnològics, i fomentar i incorporar la innovació, la dada i la transformació digital.
Arran de l’entrada en vigor de la Llei de contractes del sector públic, s’ha fet una revisió del compliment per part del CTTI per tenir la condició de mitjà propi de l’Administració.