- L’estació formarà part d’un gran intercanviador on tindran correspondència l’L4, l’L9 de Metro, Rodalies i el TAV
- Disposarà de 21 andanes per a la parada d’autobusos, així com 40 places d’aparcament
El Govern ha aprovat destinar 10 milions d’euros per a la construcció d’una nova estació d’autobusos interurbans a La Sagrera, dins del marc de les obres de construcció de la futura estació intermodal d’alta velocitat. D’aquesta manera, el Govern dóna compliment al conveni signat amb l’Ajuntament de Barcelona i la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat S.A., per concretar el finançament d’aquesta actuació, fins al 2014.
Així, d’acord amb el conveni, la Generalitat abonarà, a partir d’aquest any i fins al 2014, un import total de 10 milions d’euros a la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat S.A. per a la construcció de l’estació d’autobusos.
D’altra banda, el conveni atribueix la gestió ordinària d’aquesta estació a l’Ajuntament de Barcelona, per un termini màxim de 50 anys. El Govern continuarà tenint la titularitat sobre la determinació dels serveis de l’estació, les tarifes, la inspecció de l’explotació del servei i les sancions.
Nova estació d’autobusos
L’estació d’autobusos de La Sagrera formarà part d’un gran intercanviador on tindran correspondència l’L4, l’L9 de Metro, Rodalies i el TAV, sota el carrer de Garcilaso i el parc de La Sagrera. Ocuparà una superfície de més d’11.600 m2, distribuïda en dues plantes, i comptarà també amb una àrea per a l’estacionament dels vehicles, de 10.800 m2.
Al nivell inferior se situarà el vestíbul per a l’espera dels viatgers, la venda de bitllets, els serveis, els locals comercials, les andanes per a la parada dels autobusos i altres instal·lacions, mentre que al nivell superior, se situaran les dependències internes i oficines.
L’estació disposarà de 21 andanes per a la parada d’autobusos d’entre 15 i 18 metres de longitud, així com 40 places d’aparcament, una zona de rentat i un espai per a taller i petites reparacions.
Disposarà d’accessos viaris des de la xarxa segregada soterrada provinent de les autopistes i rondes, i des de la ciutat, des d’una rampa situada a l’encreuament amb el carrer d’Onze de Setembre.