event_note Nota de premsa

Educació i el Pont de Vilomara i Rocafort anuncien la creació d'un institut escola per al curs vinent

  • L’objectiu és donar continuïtat al projecte educatiu de l’Escola Pompeu Fabra de la població
  • L’estructura definitiva de l’institut escola, que s’ampliarà a partir del curs 2020-2021, serà de dues línies d’infantil, primària i secundària
La directora dels Serveis Territorials d’Educació a la Catalunya Central, Dolors Collell, i l’alcalde del Pont de Vilomara i Rocafort, Cecilio Rodríguez, han presentat aquesta tarda en roda de premsa la creació de l’Institut Escola El Pont de Vilomara, que es desplegarà el curs vinent a partir de l’ampliació de l’Escola Pompeu Fabra. Ho han fet acompanyats de la directora del centre, Montserrat Puig.
 
Tal com ha exposat Dolors Collell, l’objectiu és “donar continuïtat al projecte educatiu de l’Escola Pompeu Fabra amb una oferta educativa dels 3 als 16 anys amb coherència pedagògica però també adequant el projecte a la nova etapa educativa”. L’Institut Escola del Pont de Vilomara se suma als tres que ja existeixen actualment a la Catalunya Central a les poblacions de Castellterçol, Navàs i Torelló.
 
Dolors Colell ha explicat que “l’estructura definitiva de l’Institut Escola del Pont de Vilomara serà de dues línies d’educació infantil, primària i secundària”. En aquest sentit ha concretat que ”els espais disponibles permeten la creació de l’Institut Escola per al curs 2019-2020” i que s’ampliaran de manera progressiva a partir del curs 2020-2021 amb les actuacions necessàries fins arribar a l’oferta completa. Actualment el centre acull 105 alumnes d’infantil i 247 de primària.
Fotografia 1
La directora dels Serveis Territorials ha manifestat  que el fet de “convertir l’Escola Pompeu Fabra en un Institut Escola és una reivindicació de la comunitat educativa del Pont de Vilomara i Rocafort que ve d’anys enrere”. També ha destacat que “l’impacte d’aquesta actuació en els centres de l’entorn és positiu i que permetrà una distribució més equilibrada de l’alumnat”. Finalment, ha remarcat que es durà a terme un conveni entre les dues administracions –Departament i Ajuntament- per dotar al centre dels recursos necessaris per al seu funcionament.
 
Per la seva banda, l’alcalde ha volgut destacar que “amb l’Institut Escola s’assoleix el tancament del cercle educatiu al nostre poble perquè un infant pot començar a l’escola bressol municipal amb 4 mesos i acabar la ESO a l’Institut Escola sense haver de marxar del poble.”
 
Cecilio Rodríguez  ha afegit que “tot això suposa un salt qualitatiu en el model educatiu del nostre poble, del qual em sento orgullós com a Alcalde però que no hauria estat possible sense la tasca de tots els equips de govern i la unitat d’acció de tota la comunitat educativa, començant pel claustre que no només s’ha adaptat als canvis sinó que ho han fet amb un model i treball avalat per les famílies i, acabant, per l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de qui sempre hem rebut el suport a l’hora de treballar en aconseguir millorar aquest model educatiu i públic de qualitat pel nostre poble.”
 
Finalment l’alcalde ha volgut donar les gràcies a la Directora de Serveis Territorials i li ha demanat que la fes extensiva al Conseller d’Educació “per l’aposta del Departament en aquest model d’Institut Escola en general i per haver valorat positivament la creació d’un al nostre poble i de manera tan immediata com és el curs vinent", i s'ha posat a disposició del Departament "per col·laborar en tot el que sigui possible per aconseguir aquest objectiu que ens hem marcat de manera conjunta".
 
Desplegament de 25 instituts escola arreu de Catalunya
 
Aquest matí el conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha anunciat que de cara al proper curs 2019-2020, es desplegaran 25 instituts escola en diferents indrets del territori, incloent el del Pont de Vilomara. Amb la projecció d’aquest tipus de centres, el Departament vol donar continuïtat a la línia iniciada el curs 2005-2006, amb la creació dels primers instituts escoles.
 
El model d’institut escola implica que un sol centre pugui oferir diferents nivells educatius fins abastar tota l’etapa d’escolarització, entre els 3 i els 16 anys. Així, es facilita la integració i un únic projecte pedagògic. Aquest projecte ha de donar una continuïtat formativa, en especial en el pas entre l’etapa de primària i la de secundària. I al seu torn, la continuïtat ha d’afavorir un seguiment de l’evolució dels alumnes.
 
 
11 de febrer de 2019