- Demà a la tarda es farà la primera sessió de les 10 previstes a la seu dels Serveis Territorials a les Terres de l'Ebre a Tortosa
- Aquest mes de maig s’ha posat en marxa un procés participatiu de l’espai de menjador escolar per definir com ha de ser l’espai de migdia en els centres educatius
- El debat girarà entorn a tres eixos: l’espai de migdia en el projecte educatiu de centre, l’alimentació i la qualitat del servei
- També s’hi podrà participar a través de sessions autogestionades i en línia, a banda de les sessions presencials arreu del territori

Demà a la tarda comencen les sessions presencials del procés participatiu de l’espai de menjador escolar, Construïm junts l’espai de migdia, que la Generalitat ha posat en marxa aquest mes de maig amb l’objectiu de definir com ha de ser l’espai de migdia en els centres educatius a través del màxim consens entre tots els agents implicats. La primera sessió presencial de les deu previstes serà a la seu dels Serveis Territorials a les Terres de l'Ebre a Tortosa. A banda de les sessions presencials, també es podrà participar al debat a través de sessions autogestionades i en línia.
El calendari de les sessions previstes és el següent:
· 7 de maig: Serveis Territorials a Tortosa (Terres de l’Ebre)
· 15 de maig: CRP Baix Llobregat, a Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat)
· 20 de maig: Serveis Territorials de Manresa (Catalunya Central)
· 28 de maig: Institut Thos i Codina de Mataró (Maresme i Vallès Oriental)
· 3 de juny: Complex Educatiu de Tarragona (Tarragona)
· 6 de juny: lloc per determinar (Vallès Occidental)
· 11 de juny: lloc per determinar (Barcelona Comarques)
· 13 de juny: lloc per determinar (Lleida)
· 18 de juny: edifici de la Generalitat (Girona)
· 20 de juny: lloc per determinar (Barcelona)
Ell debat, que girarà entorn a tres eixos temàtics proposats, que són l’espai de migdia en el projecte educatiu de centre, l’alimentació i la qualitat del servei, està adreçat a tota la ciutadania, especialment a les persones, associacions i entitats vinculades al sector. S’hi podrà participar fins al mes d’octubre a través de les sessions presencials -aquestes es duran a terme fins al mes de juny-, de sessions autogestionades i en línia a través del portal.
A partir de setembre també podran participar al procés participatiu de l’espai de menjador escolar els infants i joves dels centres educatius i dels òrgans participatius formats per infants. Hi podran intervenir amb posterioritat –enlloc del mes de maig a partir de setembre- perquè s’ha adequat el calendari del procés participatiu al del curs escolar. Aquest col·lectiu hi podrà participar mitjançant sessions autogestionades i en línia a través del portal.
Eixos temàtics del debat
En relació al primer eix, l’espai de migdia en el projecte educatiu de centre, es vol abordar l’espai de migdia com a espai d’aprenentatge i de desenvolupament integral dels infants, joves i la resta d’agents que participen directa o indirectament d’aquest temps educatiu. A través del segon eix, l’alimentació a l’espai de migdia, es volen plantejar quines garanties alimentàries han de complir els menjadors escolars i com es pot garantir un àpat diari de qualitat. Finalment, el tercer eix, sobre la qualitat del servei de l’espai migdia, contempla la qualitat del propi servei i de les diverses activitats de temps de migdia, inclosos els menjadors escolars.
Pel que fa a les aportacions que realitzin els diferents agents implicats, al juliol es presentaran els resultats de les primeres aportacions al debat, coincidint amb la finalització de la primera fase, que inclourà les aportacions de les persones, associacions i entitats vinculades al sector. A la tardor, un cop finalitzada la segona fase del debat, es donaran a conèixer les conclusions finals, que contindran també les aportacions dels infants i joves.
Més informació del debat i de com participar-hi al següent enllaç: https://participa.gencat.cat/processes/menjadors-escolars
6 de maig de 2019