
· En la categoria 080 Investor Day Fash-Tech Startups els finalistes són B-Come (Barcelona), centrada en la traçabilitat de roba; Bryanthings (París) dedicada a la tecnologia en la compra de moda; Sepiia (Madrid) que aplica la tecnologia en el disseny de camises impermeables; Vasquiat (Barcelona) dedicada al ecommerce de roba de luxe; i Yosh.Al (Varsòvia) que aplica la intel·ligència artificial a la moda
· En la categoria 080 Investor Day Raising Brands els finalistes són Aniz Brand, dedicada al ecommerce de producció local; JNorig, disseny de roba minimalista; Lia Swimwear, moda de bany; Marymood Fabrics, centrada en camises de cotó de producció local; i Sea2see, que fabrica ulleres de sol amb plàstic reciclat
· Els finalistes participaran en el Fòrum d’Inversió Internacional Fash-Tech de la Moda, el 080 Investor Day, que se celebrarà el proper 26 de juny, al Recinte Modernista de Sant Pau, emmarcat en les activitats paral·leles d’aquesta edició del 080 Barcelona Fashion (del 25 al 28 de juny)
La 5a edició del 080 Investor Day —el Fòrum d’Inversió fash-tech de la Moda, organitzat pel 080 Barcelona Fashion i la plataforma d’inversió Seed&Click— ja té els seus finalistes: 5 en la categoria de startups tecnològiques aplicades a la moda, dins el 080 Investor Day Fash-Tech Startups, i 5 del 080 Investor Day Raising Brands, que premia marques de moda emergents. Els finalistes participaran en el Fòrum que tindrà lloc el proper 26 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau, en el marc de les activitats paral·leles de la 24a edició de la setmana catalana de la moda, que se celebra del 25 al 28 de juny.
L’objectiu del 080 Investor Day, un certamen d’abast internacional, és potenciar l’ecosistema de la moda de Catalunya, i en particular de Barcelona, amb projectes emprenedors d’arreu del món. Així mateix, el fòrum vol impulsar projectes innovadors de base tecnològica en l’àmbit de la moda i dissenyadors emergents i generar sinergies amb inversors nacionals i internacionals.
Dins la categoria de Startups tecnològiques amb aplicació al món de la moda (Fash-Tech Startups), els projectes finalistes són:
· VASQUIAT (Barcelona): Ecommerce de roba de luxe a preus exclusius.
· Yosh.AI (Varsòvia): Intel·ligència artificial aplicada a la moda.
· Sepiia (Madrid): Camises impermeables amb tecnologia
· BRYANTHINGS (Paris): mobiliari i tecnologia millora l’experiència de compra en la moda
· B·COME (Barcelona): traçabilitat de roba i sostenibilitat.
De la seva banda, la categoria de Raising Brands, (marques emergents) premia dissenyadors i marques emergents catalanes amb un màxim de 4 col·leccions al mercat. Dins aquesta categoria han participat alumnes d’escoles com ESDi, IED, BAU i LCI, entre d’altres, que han col·laborat de forma activa per promoure aquesta iniciativa. D’entre les candidatures presentades, les finalistes són:
- ANIZ (marca de moda sostenible online)
- LIA SWIMWEAR (moda de bany)
- Jnorig (marca de moda disseny minimalista)
- MARYMOOD FABRICS SL (roba de cotó sostenible)
- Sea2See (ulleres de sol a partir de plàstic reciclat)
Els 5 finalistes de cada categoria presentaran els seus projectes el proper 26 de juny en format Elevator Pitch (5 min.) davant del jurat d’experts i de l’auditori amb inversors, entre altres. Per tal de preparar les seves presentacions, els finalistes rebran una formació específica. A banda del finançament que els projectes puguin aconseguir en el marc del fòrum, un jurat d’experts atorgarà un premi al millor projecte de cada categoria, que rebran un premi valorat en 100.000 euros en serveis de les empreses partners de la iniciativa: Amazon Web Services, Baker McKenzie, 4YFN, McCann World Group, Grupo Zeta i Esade Creapolis.
A més de les presentacions dels projectes finalistes, el 080 Investor Day 2019 comptarà amb un programa d’activitats al voltant de l’emprenedoria, la innovació i el finançament privat en el sector de la moda. Entre els noms destacats que participaran en aquesta edició, destaca el degà de moda de la Parsons School of Design de Nova York, Burak Cakmak, que en la seva ponència analitzarà la responsabilitat social vinculada al medi ambient, i a problemàtiques socials i polítiques com el feminisme o l’exclusió social.
La 5a edició del 080 Investor Day també compta amb la col·laboració de l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat, ACCIÓ, i del clúster de la MODACC, així com d’altres entitats i institucions com Barcelona Activa, Fashion United, Demium Start-Ups, Padcelona, Lasalle, Barcelona Tech City, UPF Business Shuttle, Wayra, Toulouse Business School, Esade, London College of Fashion, Plus Value, Aeban i Eban.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
Twitter Seed&Click: @seedandclick
Facebook Seed&Clcik: https://www.facebook.com/seedandclick/
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
A Twitter: @empresacat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/