• Aquesta és una de les novetats que incorporen els documents per a l’organització i la gestió dels centres, publicats al Portal de centres
Foto
Els centres públics hauran de publicar al seu web les aportacions voluntàries de les famílies a partir del curs que ve. Així ho determinen els documents per l’organització i la gestió dels centres educatius de titularitat pública per al curs 2019-2020, publicats al Portal de centres.
 
Els centres de titularitat pública hauran de mostrar als seus portals els imports que hagi acordat el consell escolar sobre les aportacions voluntàries de les famílies per material escolar i per activitats complementàries (com ara excursions o sortides escolars). Aquesta és una de les mesures encaminades a fomentar la transparència i l’accés a la informació pública.
 
Principals novetats per al curs 2019-2020
 
Els documents d’organització també inclouen d’altres novetats:
 
Cicles formatius d’ensenyament d’arts plàstiques i disseny: El proper curs es crea la doble titulació de batxillerat i cicle formatiu de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny. Es cursarà en 3 anys i permetrà obtenir dos títols: el de batxillerat i el del cicle formatiu artístic de grau mitjà o de tècnic esportiu. Es podrà cursar en la modalitat de batxillerat + cicle d’esports (futbol i salvament i socorrisme) i en la de batxillerat artístic + arts plàstiques i disseny (assistent a la gràfica impresa, assistent a la gràfica interactiva, i decoració i ceràmica).
 
Concreció del currículum competencial i l’orientació a l’ESO i a infantil i primària: A primària i secundària es posa en marxa un pla per impulsar la competència oral dels alumnes en totes les llengües curriculars.
 
A primària i secundària es vol avançar en la promoció de la igualtat de gènere i la coeducació oferint eines per a la prevenció de la violència masclista.
 
En totes tres etapes, s’inclouen orientacions al voltant dels deures. Aquestes activitats fora de l'horari lectiu han de contribuir al desenvolupament de l'autonomia personal (gestió del temps, autoregulació, presa de decisions...). També es recomana evitar les tasques repetitives, d’una durada excessiva i que no substitueixin allò que els docents tenen en el seu programa i que no tenen temps de tractar a classe.
 
Cultura digital del centre: Aquest nom substituirà al que fins ara es feia servir de “tecnologies d’aprenentatge i coneixement” (TAC), amb l’objectiu d’adaptar el concepte a una nova concepció.
 
S’incorpora el nou títol de cicle formatiu de grau superior en Tècniques de Direcció Coral.
 
Personal docent: Concreta quines són les tasques dels professors de suport intensiu a l’audició i llenguatge (SIAL) per a l’alumnat. Entre les funcions: coordinar-se amb l’equip docent en la planificació; col·laborar en l’organització de les mesures i suports; acompanyar els alumnes i les famílies en l’itinerari formatiu; o donar suport a l’equip docent dins l’aula.
 
Directrius per a l’organització gestió dels serveis educatius: Per primera vegada, els documents publicats incorporen l’organització dels serveis educatius, que fins ara es publicaven separadament.
 
 
 
25 de juny de 2019