• Una programació monogràfica marcada pel número 7 servirà per commemorar el setè aniversari el 7 de juliol
  • Totes les sessions de la jornada, amb nans, núvies i germans, pistolers magnífics, dies i pecats capitals, seran gratuïtes
Filmoteca de Catalunya
El mes de febrer passat es van complir set anys de la inauguració de la seu de la Filmoteca al Raval. Va ser pocs dies després que rebés l’espectadora 1.000.000. Per celebrar-ho, la Filmoteca va proposar una juguesca als espectadors a través de les xarxes socials: elaborar una llista de pel·lícules amb el número set al seu títol o la seva trama. El dia 7 del mes 7 recorda aquest aniversari programant els cinc films més citats (no caben 7 sessions en una jornada).
 
Una programació monogràfica el 7 de juliol, setè dia de la setmana, una celebració del setè art marcada per la xifra cabalística i de la sort, que a més serà gratuïta per a tots els espectadors perquè la festa sigui completa.
 
Programació de diumenge 7 de juliol a la Filmoteca:
 
16.30 h Sala Laya
Seven Days in May Set dies de maig
John Frankenheimer, 1964. Int.: Burt Lancaster, Kirk Douglas, Fredric March, Ava Gardner, Edmond O’Brien, Martin Balsam. EUA. VOSC. 118’
El president americà fa una proposta a favor del desarmament nuclear que no agrada a amplis sectors socials ni tampoc a determinats membres de l’exèrcit, que conspiren contra ell. Un altre militar, lleial al president, descobreix la conspiració i tracta d’aturar l’imminent cop d’estat. És un film intel·ligent de política-ficció, tractat en clau de suspens i amb guió de Rod Serling, el creador de La dimensió desconeguda.
 
 
17.00 h Sala Chomón
Snow White and the Seven Dwarfs Blancanieves y los siete enanitos
Walt Disney, 1938. EUA. VE. 83’
El conte de fades clàssic dels germans Grimm va proporcionar el punt de partida perquè Walt Disney realitzés el primer llargmetratge de dibuixos animats de la història del cinema. Fins a la Blancaneu, els personatges dels dibuixos animats gaudien d’una vida eterna. “Res no els podia matar. Queien des d’un edifici o els esclafava una piconadora i encara així sortien indemnes de tot” (Ollie Johnston).
 
19.00 h Sala Chomón
Seven Brides for Seven Brothers Siete novias para siete hermanos
Stanley Donen, 1954. Int.: Howard Keel, Jane Powell, Russ Tamblyn, Jeff Richards, Tommy Rall, Howard Petrie, Virginia Gibson. EUA. VOSE. 102’
Versió western musical del rapte de les sabines que, gràcies al bon pols de Stanley Donen, fa oblidar el seu aspecte kitsch per contagiar al públic el sentit de l’humor i l’alegria que omplen tots els números musicals del film. Inoblidables cançons de Gene de Paul i Johnny Mercer i balls espectaculars amb coreografies circenses sorprenents pensades per Michael Kidd, que, per a aquesta producció de l’MGM escrita directament per a la gran pantalla, va escollir els millors ballarins de Broadway.
 
19.30 h Sala Laya
The Magnificent Seven Els set magnífics
John Sturges, 1965. Int.: Yul Brynner, Steve McQueen, Charles Bronson, Eli Wallach, James Coburn, Horst Buchholz, Robert Vaughn. EUA. VOSC. 115’
El remake nord-americà d’Els set samurais, de Kurosawa, és un dels westerns més populars de tots els temps. Aquesta història d’un poblet mexicà que es veu obligat a recórrer a set pistolers valents per fer front a un grup de bandolers cruels que els amarga l’existència representa el pas intermedi entre el western clàssic i l’spaghetti western. Un film èpic impulsat per la mítica banda sonora d’Elmer Bernstein que va generar diverses seqüeles i un remake dirigit per Antoine Fuqua el 2016.
 
21.30 h Sala Chomón
Seven
David Fincher, 1995. Int.: Brad Pitt, Morgan Freeman, Gwyneth Paltrow, Kevin Spacey, John C. McGinley, Richard Roundtree, R. Lee Ermey. EUA. VOSC. 127’
Els excepcionals títols de crèdit de Kyle Cooper amb què s’obre el film anticipen l’atmosfera artísticament malsana d’aquest thriller de culte protagonitzat per una parella de detectius a la captura d’un psicòpata que s’inspira en els set pecats capitals per cometre assassinats d’allò més truculents. “Amb Seven vaig pretendre encarar el tema de la maldat en estat pur, sense donar gaire importància al detall de si agafen l’assassí o no, o com actua la policia. Per aquest motiu penso que per donar aquesta visió de la maldat el film havia de tenir certes qualitats en la seva textura, i això és el més important per mi” (David Fincher).
 
Totes les sessions de la jornada seran gratuïtes.