• Enguany, els motoristes morts en accident de trànsit representen gairebé el 30% del total de les víctimes mortals registrades a les carreteres
  •  Pel que fa als ciclistes, a Catalunya el 2018 va haver-hi un total de 1.371 víctimes en zona urbana i 438 en zona interurbana
 
 
Seguretat dels motoristes
 
  • Es demana més percepció del risc i consciència de la pròpia fragilitat als motoristes. I a la resta d’usuaris,  respecte i col·laboració per reduir les víctimes en general i en especial les d’aquest col·lectiu.
  • També s’apel·la a la responsabilitat compartida i a la necessitat d’una convivència respectuosa a la xarxa viària que requereix l’adopció de mesures protectores per part dels conductors de tots els vehicles.
 
Consell d’un bon equipament
 
  • A l’estiu, convé recordar més que mai que el motorista circula sense la protecció d’una carrosseria i qualsevol caiguda o impacte pot comportar-li abrasions i lesions greus. Per això, és de vital importància vital que porti un equipament adequat, ja que és la seva única protecció davant l’asfalt. 
  • La protecció ideal és un equipament integral tant en trajectes llargs com curts: jaqueta i pantalons llargs, guants i botes, i el casc (que ha de ser integral i homologat). Sobretot de cara a la calor, és molt important que el motorista no es relaxi en l’ús d’aquests elements i protegeixi igualment les seves extremitats amb mànigues llargues a cames i braços, així com els peus tapats. Per la seva seguretat, aquest estiu volem evitar la imatge de motoristes circulant amb xancletes i pantalons curts
 
Seguretat del ciclistes
 
  • Els ciclistes són un col·lectiu vulnerable, junt a motoristes i vianants, cosa que preocupa a l’SCT i als ajuntaments. L’ús de la bicicleta està en auge en el darrers anys, s’ha convertit un mitjà de transport idoni i ràpid per a les distàncies curtes, és de fàcil aparcament i no contamina.
  • L’ús de la bicicleta té molts avantatges, però, alhora, si no es compleixen les normes d’autoprotecció o de circulació, es converteix en el vehicle més indefens de l’espai viari.
 
 
Consells a respectar
 
D’altra banda, si se circula en bicicleta pel carril bici, zones de vianants i voreres habilitades s’ha de respectar la preferència del vianant. Quan hi hagi carril bici, l’usuari de la bicicleta haurà de circular-hi i quan circuli per la vorera es vigilarà que ho faci d’acord amb la normativa prevista i mantenint una bona convivència amb els vianants.
 
També convé recordar a la resta d’usuaris que:
 
  • No es pot parar o estacionar un vehicle als carrils bici, vies ciclistes i zones de reserva d’estacionament de bici sense autorització.
  • Que un vehicle de dues rodes motoritzat no pot circular pels carrils bici.
  • Que han de respectar la prioritat de pas dels ciclistes que circulen per un carril bici, un pas de ciclistes o un voral degudament senyalitzats.