Protecció Civil de la Generalitat tanca l’ALERTA del Pla especial d'emergències per accidents en el transport de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril a Catalunya TRANSCAT, per l’accident d’aquest matí d’un camió-cuba que transportava gasoil a la N-230 a Alguaire.
 
Aquest matí el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) ha rebut avís d'un camió-cuba de l'empresa Energi VIP SL (d'Esplugues de Llobregat) que ha bolcat a la N-230, al punt quilomètric 15 (Alguaire), en fer una rotonda.
 
La càrrega, 32.000 litres, ha fuitat totalment, i ha afectat un vial, la Séquia de La Plana que ha quedat totalment contaminada, el Canal de Pinyana, alguns camps de figueres, tres basses de reg i algun ramal menor.
 
S'ha gestionat amb l'Ajuntament d'Alguaire el transport de sorra al punt de l'accident, que s'ha utilitzat per absorbir les restes del producte del vial. En aquests moments aquesta sorra està sent transportada a un gestor autoritzat de Constantí.
 
Pel que fa a l'afectació a la séquia i al canal, tenint en compte que alimenten una xarxa de reg complexa, l'Agència Catalana de l'Aigua ha sol·licitat al CECAT avisar els municipis d'Alguaire, Rosselló, Vilanova de Segrià, Benavent de Segrià, Torrefarrera, Torre-Serona, Alpicat i Lleida, que són els que es podien veure afectats pel vessament.
 
L'Agència Catalana de Residus ha contactat amb l'empresa del camió, per fer el seguiment de les mesures i actuacions que ha de prendre com a responsable del producte que transportava.
 
El camioner del camió accidentat, que ha resultat ferit, ha estat traslladat pel Sistema d’Emergècnies Mèdiques SEM en estat menys greu a l'Hospital Vilanova de Lleida.
 
La N-230 té un carril tallat en aquest punt i es fa pas alternatiu dels vehicles, per les tasques de neteja que encara s'estan duent a terme en aquests moments.