• El cap de l’Executiu ha visitat les zones afectades a l'Espluga de Francolí, Montblanc i la Floresta i ha participat al Consell d’Alcaldes de Les Garrigues
El president amb l'alcalde de Montblanc. Foto: Jordi Bedmar
El president amb l'alcalde de Montblanc. Foto: Jordi Bedmar

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha anunciat que el Govern aprovarà un pla d'actuació per fer front de manera "ràpida" i "coordinada" a "la situació d'emergència" que pateixen les comarques de la Conca de Barberà i Les Garrigues, afectades per la llevantada de dimarts. El cap de l’Executiu ha visitat durant tot aquest matí les zones afectades de l’Espluga de Francolí, Montblanc (Conca de Barberà) i la Floresta (Les Garrigues) i ha participat al Consell d’Alcaldes de les Garrigues.

En declaracions als mitjans després de la reunió del Consell d'Alcaldes, el president ha explicat que aquest dimarts el Consell Executiu "aprovarà un acord de Govern en el qual tots els departaments unificarem tots els esforços per donar una primera resposta" a la situació. "Hem de reaccionar ràpid, perquè ens hi juguem el futur de la pagesia i del territori", ha afirmat.

L'objectiu de a sessió de treball d'aquest matí, que s'ha fet al Consell Comarcal de Les Borges Blanques, era "coordinar totes les administracions, diputacions, consells comarcals, ajuntaments i Govern de la Generalitat per trobar una finestreta única perquè tothom tingui molt clar a qui adreçar totes les peticions d'ajut".

El president ha explicat que des del Govern s'ha demanat als alcades "que facin una quantificació dels danys, tant públics com privats, per poder fer front a aquesta situació d'emergència". I és que la llevantada, ha recordat, "ha afectat camps, carrereteres, camins, conreus i molts pobles" de la Conca fe Barberà i Les Garrigues. De fet, el cap de l'Executiu ja va participar dimecres al Consell d'Alcaldes de la Conca. 

El cap del Govern també ha volgut recordar les persones que encara continuen desaparegudes. "Estem centrant tots els esforços en trobar-les", ha insistit.

Per part del Govern també han participat al Consell d’Alcaldes la consellera de la Presidència, Meritxell Budó;  el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i el delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramón Farré.

4  

Imatges

Fotografia l'Espluga de Francolí

Fotografia l'Espluga de Francolí 4479

Fotografia Montblanc

Fotografia Montblanc 4479

Fotografia Consell Alcaldes Les Garrigues

Fotografia Consell Alcaldes Les Garrigues 2763

Fotografia la Floresta

Fotografia la Floresta 3692