- Més de setanta accions de promoció del turisme previstes per l’últim trimestre de 2019
- El Govern es reuneix amb entitats de l’àmbit del turisme en el marc de les trobades que està fent amb diferents agents socioeconòmics per avaluar i fer seguiment de l’actualitat situació
- Han participat representants del sector dels allotjaments, de les agències de viatges, de les cambres de comerç i dels patronats de turisme de les diputacions, entre altres
- També s’ha mantingut una reunió amb els directors de les oficines de promoció turística que l’Agència Catalana de Turisme que té a l’exterior per tal de rebre les últimes impressions dels principals mercats emissors de turisme per a Catalunya i transmetre’ls les conclusions de la trobada amb el sector
El departament d’Empresa i Coneixement, s’ha reunit amb els representants del sector turístic per tal de valorar l’actualitat socioeconòmica i avaluar les accions de futur previstes per l’Agència Catalana de Turisme per reforçar Catalunya com a marca turística en els mercats internacionals. La reunió ha servit per analitzar l’actualitat social, política i econòmica que viu el país i com aquesta afecta el sector turístic.
El turisme en dades
- De gener a agost ja han arribat a Catalunya 13,6 milions de turistes (+0,7%).
- El turisme és un sector que genera més del 12% del PIB del país.
- El turisme genera un 14% de l’ocupació del país.
Les setanta accions de promoció previstes per l’últim trimestre de 2019
El paquet de mesures i accions que la consellera ha compartit amb el sector té com a objectiu consolidar el paper de Catalunya com una destinació turística de referència, contribuir a acabar l’any 2019 amb bones dades per al sector turístic i generar bones expectatives de cara al 2020.
Per això, es combinen actuacions destinades a l’atracció de visitants internacionals amb mesures destinades a fomentar el turisme local, i també accions transversals destinades a diversificar el perfil dels visitants i de l’activitat turística.
En l’àmbit internacional:
- Presència de Catalunya a la fira World Travel Market de Londres a través de la conselleria, el proper mes de novembre. Aquesta és una de les fires internacionals amb més renom i transcorre en un mercat prioritari per Catalunya, la Gran Bretanya, en un moment en què el Brexit i la caiguda de Thomas Cook marquen l’agenda del país i del turisme internacional.
En aquesta fira s’aprofitarà per intensificar la interrelació amb els touroperadors del país, conjuntament amb els patronats de turisme, per seguir apostant fort per un mercat clau pel turisme català.
- S’ha anunciat un roadshow per Tòquio, Osaka i Seül, en què hi participaran més de 15 empreses públiques i privades, i s’han presentat diverses accions al mercat europeu i americà.
En l’àmbit de mercat local:
- E posarà en marxa la promoció de la nova marca de l’Agència Catalana de Turisme, les Viles Marineres, ajudant a reforçar el turisme de costa com un dels principals potencials de Catalunya.
- S’ha exposat un conjunt d’actuacions destinades a projectar l’any del Turisme Esportiu 2020, que ha de servir per atreure un nou perfil de turista i posicionar Catalunya com un referent en aquest àmbit.