- Ho ha assegurat durant la visita territorial a dues escoles de Sant Hipòlit i Les Masies de Voltregà
- El conseller d’Educació també ha assistit al 8è Congrés d’Inspectors d’Educació
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha afirmat que “tenim la consciència que hem de prendre una resolució per afavorir el procés d’aprenentatge de l’alumnat, atendre millor les necessitats d’escolarització, ser més eficients amb les infraestructures que tenim i, per tant, acabar fent un millor ecosistema educatiu al Voltreganès”. Ho ha dit davant els mitjans de comunicació en el marc de la visita avui a diferents centres educatius del Voltreganès, acompanyat de la delegada del Govern de la Generalitat, Alba Camps, i de la directora dels Serveis Territorials, Dolors Collell.

El titular d’Educació ha explicat que històricament “el Voltreganès ha anat arrossegant unes decisions que en aquests moments estan patint, atès que tenim uns projectes educatius molt diferents que no tenen aquella necessària coherència que cal tenir en un mateix territori”. En aquest sentit, ha manifestat que “disposem d’algunes infraestructures que tenen dèficits i tenim a la vegada unes infraestructures poc ocupades”. És per això, que el conseller s’ha reunit amb els dos alcaldes, amb les direccions dels centres i amb les AMPES, “per escoltar i per prendre després una decisió amb tota la informació“.
El conseller d’Educació ha declarat que hi ha diverses opcions en relació a la planificació escolar a la zona i que s’ha compromès a prendre una decisió “en un termini no molt llunyà de temps i a comunicar aquesta decisió a la comunitat educativa i fer un procés de reflexió amb aquesta comunitat educativa. No farem res contra ningú però som molt conscients de què no fer res és anar contra tothom”. “L’alumnat ha de tenir un bon sistema educatiu i unes bones estructures”, ha afegit.

Visita de les dues escoles
A primera hora, Bargalló ha arribat a l’Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, on l‘ha rebut l’alcalde Gerard Sancho. A continuació, s’han desplaçat a l’Escola Abat Oliba han fet un recorregut per les instal·lacions del centre. L’escola té 146 alumnes entre P3 i 6è de primària, que incideix en iniciatives de promoció de la lectura com El Padrí lector, l’anglès en matèries no lingüístiques i el programa de Salut integral, entre d’altres.

Posteriorment, el conseller s’ha traslladat a Les Masies de Voltregà, i conjuntament amb l’alcalde Sergi Vilamala ha visitat l’Escola El Despujol. El centre té una matrícula de 186 alumnes d’infantil i primària, i participa en la Xarxa de competències bàsiques i en projectes com Lecxit de millora de la comprensió lectora. En acabar, Bargalló ha mantingut una trobada amb els equips directius de les escoles El Despujol i Abat Oliba.

8è Congrés d’Inspectors d’Educació
Finalment, el titular d’Educació s’ha desplaçat a Manresa, on ha assistit al 8è Congrés d’Inspectors d’Educació, acompanyat de l’alcalde del municipi Valentí Junyent. La cloenda a l’acte l’ha dut a terme el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez, qui ha remarcat que “l'alumnat és el centre del sistema. La diversitat és un element constitutiu de la societat i, per tant, de l'escola. I l'escola ha de respondre a aquesta realitat des d'una perspectiva inclusiva, no segregadora".
Martínez també s’ha adreçat als inspectors: “Només serem capaços d'assolir-ho amb la complicitat del cos de la inspecció educativa. Sou la clau de volta que assegura el bon funcionament del sistema educatiu”. Finalment, ha destacat que “disposar d'una inspecció que lideri pedagògicament una zona, i d'unes direccions que liderin pedagògicament els centres, esdevé clau per fomentar la qualitat i l’equitat del sistema”.
28 de novembre de 2019




