query_builder 14 juliol 2020 15:27
event_note Nota de premsa
El Govern ha aprovat avui el Decret d’acreditació, concert social i gestió delegada en la xarxa de serveis socials d’atenció pública. Amb aquest nou decret s’impulsa definitivament una nova forma de relació amb els proveïdors de la xarxa de serveis socials allunyada de les dinàmiques de contractació pública. El concert social permet proveir serveis a la ciutadania —de la cartera de serveis socials— per mitjà de mecanismes orientats a la qualitat assistencial, la solvència tècnica, l’arrelament territorial i altres mecanismes orientats a la millora del servei a la persona.
Entre els criteris per a l'assignació de serveis destaca el de la responsabilitat social de l'entitat proveïdora on hi figuren, entre altres, l'estabilitat i qualitat de l'ocupació i també el compromís ètic, expressat amb la implantació de mecanismes de governança democràtica, transparència i la destinació d'una part dels excedents a la millora de la formació professional. Un altre aspecte molt important en aquest sentit és l'establiment d'un topall màxim de diferència salarial entre la persona amb el salari més alt i la persona amb el salari més baix, que no podrà superar la relació 1/9, és a dir, podrà ser com a màxim nou vegades superior.
Procediment d’acreditació i de concert social fins a un màxim de 10 anys
Pel que fa al procediment d’acreditació -que correspon al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies-, estarà permanentment obert i les entitats proveïdores podran acreditar-se si compleixen els requisits i condicions que s’estableixin per a cada tipologia de servei socials. El termini de vigència inicial de l’acreditació serà de quatre anys, prorrogable de dos anys en dos anys fins a un màxim de 10, sempre que els serveis es prestin correctament i es compleixin les condicions de qualitat requerides.
El procediment de concert social i de gestió delegada estaran sotmesos a convocatòria i sol·licitud. El preu dels serveis a proveir estarà referenciat a la cartera de serveis socials i no s’admetran baixes econòmiques, de manera que resultarà guanyador el projecte presentat que ofereixi millors condicions d’atenció a les persones. Es valoraran criteris socials com la qualitat en l’atenció amb determinada qualificació o experiència, l’estabilitat laboral, la igualtat de gènere, la inserció laboral, la política lingüística, la compra pública ètica, la protecció del medi ambient, la qualitat alimentària o el compromís ètic.
La provisió es realitzarà mitjançant resolució del Departament i, per tant, l’entitat no haurà de signar cap contracte. El termini de vigència inicial de la provisió, igual que l’acreditació, serà de quatre anys, prorrogable tàcitament de dos en dos anys fins un màxim de 10, sempre que els serveis es prestin de manera correcta i amb la qualitat exigida.
En conclusió, amb aquest nou sistema: