- L’actuació correspon a l’ampliació, reforç i rehabilitació de l’estructura, amb una inversió de 3 MEUR

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha visitat avui, juntament amb l’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta, ha visitat les obres de millora i eixamplament del pont de la B-430 sobre el Llobregat, d’accés al nucli de Cabrianes. Aquesta obra, que compta amb una inversió de 3,1 MEUR, permetrà afavorir la seguretat i la fluïdesa en la conducció, així com la mobilitat de vianants i ciclistes. A la visita també han assistit el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, i el director de Transports i Mobilitat, David Saldoni.
Els treballs permetran doblar l’amplada del pont, on ara no poden circular dos vehicles per sentit simultàniament, dels 6 metres actuals als 12 metres previstos. D’aquesta manera, es configurarà una calçada de dos carrils i una vorera per al pas de vianants i també de ciclistes. A més de l’eixamplament de l’estructura, les obres inclouen la rehabilitació del pont, de 73 metres de longitud, i l’adequació dels trams que hi entronquen. En total, l’obra abastarà uns 300 metres de longitud de la carretera B-430 que, en aquest àmbit, té un trànsit d’uns 7.200 vehicles diaris.
La solució tècnica adoptada consisteix en l’eixamplament del pont actual tot mantenint l’estètica del pont en arc antic, afegint un arc central que aportarà major resistència per l’increment de càrregues que suposa l’ampliació, sense modificar l’aspecte i configuració estructural longitudinal del pont i sense interferir en la llera del riu. Aquesta opció permet conservar l’estructura actual, que data de la primera meitat del segle XX i és una mostra de la tradició dels primers ponts en arc de formigó armat.

Execució dels treballs
Les obres van començar el mes passat; s’estan duent a terme treballs previs pel que fa a l’execució d’un gual provisional sobre el riu Llobregat, moviments de terres, rehabilitació de dues de les piles del pont i regeneració de les superfícies malmeses, desviament de serveis afectats, i senyalització.
L’execució d’aquesta obra requerirà el tancament del pont a la circulació a partir del 6 d’agost vinent, fins pràcticament el final de l’actuació, previst per la primavera de l’any que ve.
1