
El delegat del Govern a Girona, Pere Vila, i el director dels Serveis Territorials d’Educació, Martí Fonalleras, han presentat avui el curs escolar 2020–2021 a les comarques gironines.
El nou curs començarà el dilluns 14 de setembre amb 125.453 alumnes a la demarcació de Girona, en els diferents ensenyaments; amb una davallada del -1,39% en educació infantil i primària, i un augment del 7,21% en els estudis d’ESO i postobligatoris.
Pel que fa al professorat, a comarques gironines hi haurà 9.198 docents, 24,5 dotacions més que el curs passat. I a més hi haurà una dotació extraordinària de 355 docents de reforços Covid-19 en centres públics i concertats.
A banda del personal docent, també hi haurà 131 reforços Covid-19 en el personal d’atenció educativa i el personal d’administració i servei.
Durant la presentació del nou curs el delegat del Govern, Pere Vila, ha destacat "Enguany ens trobem davant de l'inici d'un curs escolar diferent que afrontem amb professionalitat i rigor. Preparar aquest curs ha suposat un esforç dual entre l'àmbit educatiu i sanitari. S'ha destinat un pla d'inversions important en Educació, algunes ja previstes i d’altres d’extraordinàries per fer front a l’excepcionalitat de la Covid-19, estem parlant d’inversions milionàries però necessàries".
El director dels Serveis Territorials d’Educació, Martí Fonalleras, ha afegit “Cada dia d’aquest nou curs 2020-2021, serà com si fos inici de curs, afrontarem les dificultats que puguin sorgir derivades de la pandèmia amb la màxima tranquil·litat i serenitat. Hem d’agrair als professionals vinculats al món educatiu l’esforç per preparar el nou curs escolar”.
Aquest curs entraran en funcionament 6 nous centres a comarques gironines:
- Institut Escola Caritat Serinyana- Cap de Creus (Cadaqués)- Fusió
- Institut Escola Greda (Olot)- Creixement Secundària
- Institut Escola Vila-romà (Palamós)- Creixement Secundària
- Institut Escola Ribes de Freser (Ribes de Freser)- Fusió
- Institut Nou de Palafrugell (Palafrugell)
- Institut Peralada (Peralada)
S’oferiran nous cicles formatius amb la implicació dels Ajuntaments, Consells Comarcals i el Departament d’Empresa i Coneixement:
- Girona (Institut Santa Eugènia): CFGS Màrqueting i publicitat
- Palafrugell (Institut Baix Empordà): CFGS Gestió d’allotjaments turístics
- Banyoles (Institut Pere Alsius): CFGS Condicionament físic
- Roses (Institut Illa de Rodes): TEGM Piragüisme en aigües tranquil·les
D’altra banda per aquest curs cal destacar els nous Plans d’actuació en l’àmbit educatiu:
- Pla pilot d’escoles rurals: Brunyola i Sant Martí Sapresa, Campllong, Gombrèn, Llambilles, Maià de Montcal, Palau de Santa Eulàlia, Parlavà, Pontós, Sant Miquel de Campmajor i La Vall de Bianya. Hi ha convocada una reunió amb els alcaldes i alcaldesses d’aquests municipis el proper 15 de setembre.
- Pla pilot per a la impartició de la matèria Religió Islàmica en centres educatius del Departament d’Educació a l’Institut Rafael Campalans (Anglès) i l’Institut Vallvera (Salt)
- Pla d’educació digital de Catalunya: Té per objectiu contribuir al desenvolupament de les competències digitals que els ciutadans i les ciutadanes necessiten per viure i treballar en una societat immersa en constants transformacions i canvis.
- Pla de Millora d’Oportunitats Educatives: Té com a objectiu reforçar els centres educatius de més complexitat educativa perquè disposin dels recursos necessaris per compensar l’impacte negatiu del seu tancament durant el tercer trimestre del curs 2019-2020, així com l’increment de les necessitats i desigualtats educatives derivades del confinament, millorant les oportunitats educatives del seu alumnat i reforçant el suport a les famílies.
Pel que fa a l’oferta d’ensenyaments postobligatoris, hi ha 118 títols homologats en formació professional; 53 de grau mitjà i 65 de grau superior.
La novetat en la formació d’adults d’enguany serà la implementació dels ensenyaments en modalitat semipresencial.
Els Ensenyaments Oficials d’Idiomes oferiran 7.110 places pel curs 2020-2021 repartides entre els municipis de Banyoles, Blanes, Figueres, Girona, Olot, Sant Feliu de Guíxols, Ripoll, Palafrugell, Santa Coloma de Farners i Puigcerdà.