·         També s’ha atorgat la menció M. Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària

 

·         Els premis estan dotats amb 20.000 euros cadascun que s’hauran de destinar a projectes d’innovació o de millora docent

El Govern de la Generalitat ha aprovat concedir les distincions Jaume Vicens Vives 2020 a la qualitat docent universitària, a tres professores i tres projectes de les universitats catalanes. Igualment, s’han concedit dues mencions M. Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària. Els guardonats han estat seleccionats a partir de les propostes fetes pels consells socials de les universitats públiques o òrgans equivalents de les universitats privades. Són els següents:

 

Distincions Jaume Vicens Vives

 

 

  1. Premis individuals, dotats amb 20.000 euros cadascun:

 

  • Patrícia García-Duran Huet, professora del Departament d’Història Econòmica, Institucions, Política i Economia Mundial de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona (UB), per la seva consolidada trajectòria en la que ha anat avançant cap a la docència interactiva i la constant innovació docent, principalment a través d’un mètode que té per objectiu, a més d’assolir coneixements, desenvolupar la capacitat d’analitzar i d’argumentar dels alumnes amb la finalitat que aquests arribin per si mateixos als conceptes a través de la reflexió, amb un mètode d’avaluació adequat al tipus de docència.

 

  • Nancy Babio Sánchez, professora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili (URV), per la seva trajectòria docent en la qual, aplicant la innovació a l’acció tutorial dels treballs finals de grau, ha incorporat la possibilitat de desenvolupar amb l’estudiantat eines útils i necessàries per a l’àmbit de la dietètica i la nutrició.

 

  • Sílvia Sivera i Bello, professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), per la seva trajectòria professional compromesa en la contribució al desenvolupament de les capacitats creatives de l’estudiantat, basada en la creació i implementació de recursos, eines i metodologies innovadores en la docència virtual de la creativitat, així com en la transferència de coneixement i difusió d’aquest.

 

  1. Premis col·lectius, dotats amb 20.000 euros cadascun:

 

  • Projecte ALMIA: “Model de formació en comunicació científica en el Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat. Construint ponts entre la ciència i la societat”, de l’equip multidisciplinar de l’Escola Politècnica Superior i de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL), pel seu projecte innovador que combina una dimensió cientificotecnològica amb una dimensió socioeducativa centrada en l’impacte social, la difusió de la ciència i la participació de la comunitat tot incidint en la formació inicial dels científics i enginyers basada en un aprenentatge en acció.

 

  • Projecte Pla d’Acció Tutorial (PAT) i Pla d’Avaluació de Competències Bàsiques (PAC) de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UdG), per una iniciativa docent que té com a missió facilitar a l’estudiantat el seguiment dels seus aprenentatges en relació a les seves competències bàsiques a través de la figura del tutor o tutora, complementat amb l’avaluació de l’assoliment d’aquestes competències.

 

  • Projecte Inserlab. Orientació professional per a la inserció sociolaboral, de la Càtedra d’Inclusió Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV), per la creació d’un títol propi multidisciplinari i innovador en el camp de la inclusió i la diversitat, que té com a objectiu l’eliminació de les barreres que dificulten l’accés al mercat laboral del jovent amb discapacitat intel·lectual i amb vocació transformadora per la seva vinculació amb els objectius de desenvolupament sostenible.

 

Menció M. Encarna Sanahuja Yll, a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

 

  • A títol individual: Sònia Estradé Albiol, professora del Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona (UB), per la seva trajectòria docent e investigadora marcada pel seu compromís amb la perspectiva de gènere en la que destaca l’impuls per a incorporar-la en les disciplines STEM, per les accions de divulgació per a visibilitzar la tasca de les dones científiques i de formació d’estudiantat de doctorat i de professorat universitari.

 

  • A títol col·lectiu: Mínor en Gènere i Dret de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida (UdL), per l’elaboració d’una oferta docent complementària dins els estudis del Grau en Dret, que ofereix a l’estudiantat un coneixement rigorós i complet amb un domini de les relacions transversals entre gènere i dret des d’una perspectiva interdisciplinària, analítica i crítica dels continguts dels seus estudis.

 

Les distincions Jaume Vicens VIves van ser creades per Decret del Govern de 1996 mentre que la Menció M. Encarna Sanahuja Yll es va incorporar l’any passat. L’import atorgat a cada persona i projecte guardonats s’haurà de destinar a projectes d’innovació o de millora docent, en el cas de les distincions Jaume Vicens Vives, i a projectes d’innovació o de millora docent en la perspectiva de gènere, pel que fa a les mencions M. Encarna Sanahuja Yll.