
El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha anunciat avui que el Govern injectarà 20 milions d’euros procedents de fons europeus a les universitats catalanes per tal de fer front a les despeses extraordinàries que els ha originat la COVID19 en la seva operativa. “En les properes setmanes podrem aportar aquests recursos, que donaran oxigen a unes universitats que han hagut d’afrontar amb el seu pressupost despeses com l’increment de neteja, compra d’equips per fer classes a distància, etc.”, ha detallat Tremosa. El conseller, que avui ha visitat la demarcació de Lleida, ha participat en la inauguració del curs acadèmic 2020-2021 del Campus Iberus, que conformen la Universitat de Lleida, la Universitat de Saragossa, la Universitat de la Rioja i la Universitat Pública de Navarra.
El conseller ha volgut reconèixer l’esforç de les universitats a l’hora d’adaptar-se a diferents formats semipresencials, tenint en compte les peculiaritats de cada cas, i ha expressat el desig que els cursos puguin “desenvolupar-se normalment, malgrat la insòlita situació que vivim”. En aquest sentit, Tremosa s’ha congratulat del bon funcionament en l’inici del curs acadèmic, i ha remarcat que la “constància i la interiorització en els bons hàbits ha de permetre mantenir el fil del servei públic que prestem”.
Compromís amb el teixit productiu
Durant la resta de la visita, Tremosa s’ha reunit amb institucions i representants del món empresarial, i ha visitat diferents empreses, com el fabricant de material ferroviari Refisa. El conseller ha recordat que la urgència és salvar les empreses. “Hem d’aguantar fins el mes d’abril: arribaran fons europeus, és probable que arribin testos ràpids i fiables que permetin normalitzar activitats com el turisme, hi ha molts sectors i indicadors que estan funcionant bé... Per això demanem a les empreses que prenguin les decisions aleshores, no al novembre, que aguantin tant com puguin malgrat la situació tan dramàtica que viuen”, ha demanat.
En aquest sentit, el conseller ha recordat que el Govern ja està prenent decisions per facilitar la supervivència de les empreses dels sectors més afectats, com l’ajornament de la taxa turística. “Hem ajornat l’ingrés de 70 milions d’euros per no comprometre la viabilitat de negocis del sector”, i ha reiterat la voluntat de reclamar més recursos i mesures per a les empreses a l’Estat. Finalment, el conseller ha explicat que el Govern està treballant per materialitzar els ajuts de 4 milions d’euros compromesos amb els municipis lleidatans que van patir un confinament més sever a l’estiu.