• El Departament de Cultura reconeix les entitats que fomenten el català: enguany se n’hi incorporen 26 i ja en són 254
Cens
El Cens d’entitats de foment de la llengua catalana de la Direcció General de Política Lingüística continua creixent malgrat el context de pandèmia. Enguany 26 noves entitats s’incorporen al registre que agrupa entitats privades sense finalitat de lucre, organitzacions sindicals i empresarials, col·legis professionals i altres corporacions de dret públic que realitzen projectes de foment de la llengua catalana, i activitats que promouen actituds positives envers la llengua o que contribueixen a fer-ne créixer el coneixement o l'ús en la població en general o en col·lectius concrets. Són, doncs, col·laboradores fonamentals en la promoció de la llengua catalana que impulsa el Govern.

En total el Cens arriba l’any 2020 a la xifra de 254 entitats, gràcies a la incorporació de 26 entitats, que pertanyen a l’àmbit cultural i lingüístic, com ara la Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana, formada per 31 federacions de cultura popular, que amb 19 entitats més formen part de l’Institut Ramon Muntaner, que també és al Cens; la Societat d'Ensenyament i Recerca del Català com a llengua estrangera o el Centre d’Estudis Mont-rogencs. També, de l’àmbit de la integració social i dels joves i el lleure, com ara la Societat Catalana de la Ciència-Ficció i Fantasia; l’Associació Gamingcat, que fomenta la presència del català en l'entorn dels videojocs i els e-esports.

Cada any, de l’1 de gener al 30 d’abril, les entitats poden sol·licitar la renovació o inclusió al Cens. Les donacions a favor de fundacions o associacions que hi figuren desgraven en l’impost sobre la renda de les persones físiques. El Cens es va iniciar l’any 2002 amb 22 entitats.