ferm manteniment conservació asfaltatge

Territori i Sostenibilitat adjudica treballs de millora del ferm per valor de 100 MEUR

query_builder   30 octubre 2020 11:52

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat adjudica treballs de millora del ferm per valor de 100 MEUR

  • La inversió correspon a una desena de contractes que abasten carreteres arreu del territori per als pròxims quatre anys

 

  • Les actuacions s’emmarquen en el nou model per a la gestió del manteniment i conservació dels 6.000 quilòmetres de carreteres de la Generalitat
conservació ferm manteniment asfaltatge

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat deu nous contractes per a la millora del ferm a les carreteres de titularitat de la Generalitat durant els pròxims quatre anys, per un valor de 101,6 MEUR. Aquests contractes s’emmarquen en la inversió de prop de 430 MEUR que el Departament ha destinat per a desenvolupar un model innovador en la gestió de conservació i millora continuada dels 6.000 quilòmetres de carreteres de la seva titularitat.

 

En aquest sentit, cal remarcar que aquest és el primer cop que el Departament adjudica uns contractes de conservació específics per a la millora continuada dels ferms; fins ara, el paviment estava inclòs en els contractes genèrics de conservació. Aquests deu contractes abasten les carreteres adscrites als 17 àmbits de conservació en què està dividit el territori.

 

Per àmbits territorials, aquesta inversió de 101,6 MEUR està distribuïda tenint en compte les característiques i longitud de la seva xarxa viària i del territori per on transcorre:

 

  • Comarques de Lleida: 29 MEUR
  • Comarques de Barcelona: 25 MEUR
  • Comarques Gironines: 23,5 MEUR
  • Camp de Tarragona: 12,7 MEUR
  • Terres de l’Ebre: 11,2 MEUR

 

Aquests són els 10 contractes que s’ha adjudicat:

 

  Àmbits

Import (MEUR)

Esterri d’Àneu i Tremp

7,6

Ponts i Solsona

11,6

Lleida

9,8

Vic i Berga

10,4

Viladecans i Igualada

8,3

Argentona i Sabadell

6,4

Girona, Vidreres i Bianya

23,5

Montblanc

6,5

Reus

6,2

Tortosa

11,2

TOTAL

101,6

 

 

Inversió a tot Catalunya

 

A més dels contractes que ara s’han adjudicat per un valor de 101,6 MEUR, el Departament té en licitació 29 contractes per valor de 196,3 MEUR corresponents a tasques de conservació d’obra civil, d’estructures i d’actius geotècnics. En els pròxims mesos, licitarà les actuacions restants fins a sumar els 430 MEUR en millora continuada de la xarxa viària. Corresponen a 13 contractes:

 

 

  • Tres contractes de conservació integral: als túnels que gestiona la Generalitat (per exemple: Amadeu Torner, Parpers, Bracons, Oliana...), a les carreteres de la zona de Barcelona est (C-17 i vialitat annexa) i de la zona Barcelona oest (C-58 i vialitat annexa). El pressupost és de 108,3 MEUR

 

  • Cinc contractes de conservació de senyalització horitzontal als àmbits territorials de Barcelona, Tarragona, Terres de l’Ebre, Lleida i Girona, per un valor de 14,3 MEUR.

 

  • Cinc contractes de conservació d’instal·lacions elèctriques als àmbits territorials de Barcelona, Tarragona, Terres de l’Ebre, Lleida i Girona, amb una inversió de 8,1 MEUR.

 

El doble d’inversió anual i un nou model

 

El nou model de conservació de carreteres pretén incrementar els nivells d’inversió dels 55 milions d’euros anuals dels contractes existents als 107 previstos. Així, pràcticament es dobla la dotació pressupostària anual. A més, s’han introduït nous tipus de contractes per alguns elements funcionals específics que requereixen un tractament especial (conservació d’estructures, d’actius geotècnics i, com el que ara s’ha adjudicat, de ferms).

 

En aquesta línia, els concursos valoren ara més la part tècnica de les ofertes (70%) respecte de la part econòmica (30%). Així, aquest nou model vol potenciar l’especialització i les pimes del sector, motiu pel qual s’ha ampliat el nombre de contractes respecte d’anys anteriors i s’han introduït aquests de més especialitzats.

 

L’objectiu és desenvolupar una política de conservació de la xarxa viària que vagi més enllà de les tasques de manteniment i reposició tradicionals, i integrar-la en un procés més dinàmic, de modernització i millora continuada. Aquesta política també s’insereix en la tasca de transformació i digitalització de la gestió de les carreteres que està duent a terme el Departament.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 103

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 153