• El titular de Territori i Sostenibilitat ha advertit la manca de quantificació de recursos assignats al protocol, que avui ha signat amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, per impulsar la promoció d’habitatges de lloguer assequible o social
Imatge de la signatura

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha signat amb el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luís Ábalos, i amb el vicepresident executiu de l’AMB i alcalde de Cornellà de Llobregat, Antonio Balmón, un protocol per impulsar la promoció d’habitatges destinats al lloguer assequible o social a l’àrea metropolitana de Barcelona.

 

Calvet ha destacat la voluntat de concertació que reforça les polítiques d’habitatge però ha lamentat “la manca de quantificació de recursos assignats al protocol. Per ampliar el parc d’habitatge social fa falta un bon pressupost.”

 

En aquest sentit, però, el conseller ha remarcat que “per la Generalitat no quedarà. Tot el que sigui ajudar a fomentar les promocions d’habitatge de lloguer social a sòls de l’AMB, ho farem. També l’encaix en la resta de plans de foment de la promoció de lloguer social al país i a l’àrea metropolitana. Seran habitatges, com diu el protocol, de lloguer assequible o social per a persones o unitats familiars amb recursos limitats.
Imatge de l'acte

La gent està patint molt –la pandèmia de la Covid encara ho ha accentuat més- i és la nostra obligació com a governants posar totes les eines perquè aquest bé de primera necessitat, un habitatge digne, estigui a l’abast de tothom”, ha dit el conseller.

 

Calvet ha defensat que “nosaltres hem fet moltíssima feina els darrers anys per donar l’empenta necessària per ampliar l’habitatge social i/o assequible a través de la promoció d’habitatge de lloguer assequible, social i HPO i altres mesures”. I ha posat com a exemple, entre d’altres, l’exercici del dret de tanteig i retracte; el Decret Llei aprovat aquesta setmana; el programa Femlloguer.cat; i, el programa Reallotgem.cat. Finalment, el conseller també ha reivindicat la remodelació de barris duta a terme pel Govern català arreu del país com els de Sant Cosme, Capipota, Trinitat, Arraona o Sant Roc.

2  

Imatges

Imatge de la signatura

Imatge de la signatura 164

Imatge acte

Imatge acte 227

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 342