• El cost màxim dels efectius de personal vinculats al Programa proposat ascendeix a 4,7 milions d’euros

 

El Govern ha aprovat la creació d’un Programa per a la gestió de l'impacte de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19 en el Departament d'Interior. La crisi sanitària ha col·locat els serveis públics, sobretot aquells que gestionen directament l’emergència, en una situació excepcional que s’ha hagut d’afrontar amb els recursos prèviament existents. Tot i que això ha requerit esforços molt importants per part dels treballadors públics, la durada i evolució de la pandèmia fan ja inajornable l’adopció de mesures extraordinàries que permetin enfortir determinats serveis públics i, en particular, dotar-los dels recursos humans necessaris per prestar-los adequadament.

 

Per tot això, el Departament d’Interior ha considerat necessari sol·licitar al Govern l’aprovació d’un programa que li permeti disposar dels efectius de personal indispensables per a fer front a l’impacte de la crisi sanitària en la gestió dels serveis públics que presta aquest departament.

 

Aquest programa té una finalitat estrictament temporal vinculada a la gestió de la crisi sanitària i a la realització de les noves funcions que aquesta ha comportat per al Departament d’Interior, i en cap cas es refereix a actuacions susceptibles de convertir-se en activitat permanent i estructural. El cost màxim dels efectius de personal vinculats al Programa proposat ascendeix a un total de 4.714.411 euros.

 

La prevenció i lluita contra l’expansió de la pandèmia ha generat un augment important i sostingut de la càrrega de feina del Departament d’Interior, que dirigeix el PROCICAT per pandèmies junt al Departament de Salut. Mossos d’Esquadra, Protecció Civil de la Generalitat, Bombers de la Generalitat i altres unitats i organismes del Departament d’Interior treballen incansablement per fer front a la pandèmia.