• Permetrà millorar la qualitat, la protecció de dades, la seguretat jurídica i l’accés dels serveis del DOGC

 

El Govern ha aprovat un nou decret de regulació del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) per tal d’adaptar aquesta publicació a les novetats reglamentàries i tecnològiques que s’han produït d’ençà que es va aprovar el primer reglament del DOGC, amb el Decret 129/2010, de 21 de setembre.

 

Aquesta nova regulació permetrà simplificar el procés de publicació, donant resposta als nous requeriments en l’actuació administrativa, així com també incidirà en l’adequació formal i lingüística dels documents publicats i en l’increment de la seguretat jurídica de la publicació.

 

Un altre dels objectius d’aquest nou Decret és modificar l’estructura del DOGC per tal de facilitar l’accés de la ciutadania als documents que s’hi publiquen i adaptar-la millor a determinades necessitats dels emissors dels documents. Es vol incrementar l’eficiència i la qualitat del procés d’edició, publicació i difusió del DOGC. D’aquesta nova estructura, en resultarà la creació d’un Suplement d’anuncis de notificació.

 

A més, amb aquests canvis també es millorarà en la protecció de dades personals en els documents publicats, d’acord amb el marc normatiu aplicable, i es vetllarà per tal que únicament les dades indispensables siguin objecte de publicació.

 

Atesa la significativa modificació que implica de la regulació fins ara existent, el nou reglament derogarà el Decret vigent fins ara, el 129/2010, de 21 de setembre, amb l’objectiu de simplificar i clarificar l’ordenament jurídic.