- Josep-Ramon Sanromà, fins ara màxim responsable executiu de l’entitat, es jubila després d’una etapa de 10 anys al capdavant de l’entitat financera pública, en la qual s’han assolit els principals objectius estratègics definits per la Junta de Govern de l’entitat

El Govern ha aprovat avui el nomenament de Víctor Guardiola Flores com a membre de la Junta de Govern i conseller delegat de l’Institut Català de Finances (ICF) amb efectes 1 de febrer del 2021. Guardiola agafa el relleu de l’actual conseller delegat, Josep-Ramon Sanromà, que inicia el seu procés de jubilació després de més de 50 anys en el sector financer, els 10 darrers al capdavant de l’ICF liderant un procés de transformació de l’entitat i adaptació a la normativa europea de les entitats de crèdit públic.
Victor Guardiola Flores, que acumula una dilatada experiència en el sector bancari, ha desenvolupat la major part de la seva carrera professional a CaixaBank, on ha ocupat càrrecs directius en els diferents àmbits territorials i sectorials. Destaca la seva contribució com a director regional de diversos territoris per impulsar i fomentar l’activitat en els diferents segments de negoci, així com la seva etapa com a director de l'Àrea d'Empreses. Des del 2014, Guardiola col·labora amb l’associació Secot com a consultor i assessor per a empreses, principalment pimes, emprenedors i start-ups.
El president de la Junta de Govern de l’ICF i secretari general del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda, Albert Castellanos, ha destacat la trajectòria de Guardiola: “Un professional amb una àmplia experiència en el sector financer i en el suport a l’emprenedoria, i amb capacitat per continuar impulsant l’ICF a tot el territori així com aliances internacionals, i aportar noves idees i iniciatives en un moment clau per consolidar l’ICF com a Banca Pública de Catalunya i de reconstrucció de l’economia”.
Castellanos també ha volgut reconèixer la feina desenvolupada per Sanromà durant aquests 10 anys per “la seva dedicació, compromís, i capacitat d’innovació i transformació per posicionar l’ICF com a la Banca Publica de Catalunya, d’acord amb els objectius estratègics definits per la Junta de Govern de l’entitat” .
Per la seva part, Sanromà ha agraït “el suport dels òrgans de govern per impulsar la transformació i evolució de l’ICF i, especialment, la col·laboració i el compromís de tot l’equip de professionals que durant aquesta època han participat en el procés de construcció del banc públic de Catalunya, el nostre, el de tots els catalans i catalanes”.
Sanromà es va incorporar a l’ICF el 2011 després d’una dilatada experiència en el sector financer. Com a màxim responsable de l’entitat financera pública ha dut a terme un procés de transformació en diferents àmbits (negoci, regulatori, operatiu, digital, etc.) amb l’objectiu de convertir l’ICF en una entitat de crèdit públic adaptada als procediments i la regulació de les institucions financeres europees. En aquest sentit, l’estreta col·laboració amb l’European Association of Public Banks (EAPB), de la que Sanromà ha estat membre de la junta directiva, ha servit com a font d’inspiració i ha permès crear un espai per compartir bones pràctiques i activitats amb el conjunt de la banca pública europea, i desenvolupar la banca pública del segle XXI.
1