- Un impuls al lideratge pedagògic, al suport a processos d’actualització i millora dels centres i al treball en equip i en xarxa
El Govern ha aprovat el Decret de la Inspecció d’Educació, una norma que actualitza l’anterior Decret 266/2000, previ a la Llei d’educació de Catalunya, per tal d’adequar-lo a les necessitats actuals del sistema educatiu.
Amb aquest nou desplegament normatiu, es vol garantir la qualitat de la funció inspectora en el present marc d’autonomia de centres, potenciant l’expertesa individual i col·lectiva com a clau de l’organització, el treball en equip i en xarxa i una major integració d’actuacions amb els agents socioeducatius del territori, així com millorant la singularització de les actuacions de la Inspecció a cada centre.
El Decret concreta les finalitats de la Inspecció i n’actualitza les funcions i la manera d’exercir-les.
Els principals objectius dels canvis introduïts són:
- Contribuir a la qualitat, l’equitat i la inclusió educatives
- Enfortir el lideratge educatiu de les direccions dels centres i l’exercici de l’autonomia.
- Promoure projectes de transformació educativa dels centres.
- Afavorir el desenvolupament professional dels professionals docents.
- Protegir els drets dels alumnes.
- Potenciar el treball coordinat i en xarxa dels centres, serveis educatius i serveis socioeducatius i de salut d’un territori.
- Incorporar l’acompanyament en l’exercici de les funcions, el treball en equip i l’adequació al context de cada centre.
S’atorga una especial importància a l’acompanyament als centres educatius, amb una visió més horitzontal de les relacions entre inspectors i direccions dels centres, i donant una especial importància al treball des de la proximitat, a la presència continuada en els centres i al compromís amb la seva millora i èxit educatiu.




