- Els joves que fan 18 anys el 2010 poden fer la sol·licitud fins al 25 de juny al web www.gencat.cat/18
- La iniciativa s’emmarca en el Pla de Foment de la Lectura del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació
Més de 15.000 joves que fan 18 anys el 2010 ja han sol·licitat la subscripció gratuïta a una publicació periòdica que els ofereix la Generalitat. La xifra és un 50% més elevada que la que es va registrar en els mateixos dies del període de sol·licitud de l’any passat. El programa de subscripcions gratuïtes per a joves de 18 anys, que es convoca per tercer any consecutiu, s’emmarca en el Pla de Foment de la Lectura del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació.
Els 68.189 joves catalans que assoliran la majoria d’edat enguany poden acollir-se a la iniciativa entre l’1 i el 25 de juny per mitjà del web www.gencat.cat/18, i també en poden rebre informació a través del telèfon 012. Els joves poden escollir la seva subscripció entre una oferta de 80 publicacions.
L’objectiu d’aquest programa és promocionar l’hàbit de lectura de premsa en les noves generacions i permetre’ls eixamplar el seu coneixement de l’espai públic i la vida democràtica del país. Les empreses editores de publicacions que han presentat la seva oferta s’han adherit voluntàriament a la iniciativa, que els permet créixer en nombre de lectors i donar-se a conèixer al públic més jove.
L’any 2009, 17.011 joves (el 25% del total) es van acollir al programa de subscripcions amb una oferta de 70 diaris i revistes.




