nomenaments

Nomenaments

query_builder   1 juny 2021 13:15

event_note Nota de premsa

Nomenaments

El Govern ha aprovat avui els nomenaments següents:

 

Departament de la Presidència

 

  • Joan Jaume Oms, secretari d’Administració i Funció Pública

 

  • Sergi Sabrià Benito, director de l'Oficina del President

 

  • Alícia Corral Sola, directora general de Funció Pública

 

  • Bernat Costas Castilla, director general de Relacions Institucionals i amb el Parlament

 

  • Núria Espuny Salvador, directora general d’Administració Digital

 

  • Carles A. Foguet, director general de Comunicació del Govern

 

  • Eva Ladrón Olivares, directora de Serveis

 

Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori

 

  • Ester Manzano Peláez, directora general d’Atenció Ciutadana

 

  • Marta Subirà Roca, presidenta del Consell d'Administració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

 

  • Teresa Prohias Ricart, directora de Serveis

 

Departament d’Empresa i Treball

 

  • Albert Castellanos Maduell, secretari d’Empresa i Competitivitat

 

  • Natàlia Mas Guix, directora general d’Indústria

 

  • Francesc Sutrias Grau, director de l'Agència Catalana del Consum

 

  • Vega Alonso Iglesias, directora de Serveis

 


 

Departament d’Economia i Hisenda

 

  • Josep Solà Font, director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya

 

  • Maria del Carme Alcaraz Molina, directora de Serveis

 

Departament d’Igualtat i Feminismes

 

  • Meritxell Benedí Altés, presidenta de l'Institut Català de les Dones

 

  • Neus Pociello i Cayuela, directora executiva de l'Institut Català de les Dones

 

Departament d’Acció Exterior i Transparència

 

  • Mercè Crosas Navarro, secretària de Transparència i Govern Obert

 

  • Joan Maria Piqué Fernández, director general d'Anàlisi i Planificació Estratègica de l'Acció Exterior

 

  • Javier Eduardo Corominas Frigola, director de Serveis

 

Departament d’Educació

 

  • Núria Mora Lorente, secretària de Polítiques Educatives

 

  • Joan Cuevas Expósito, director general d'Innovació, Recerca i Cultura Digital

 

  • Jean-Marc Segarra Mauri, director general de Centres Públics

 

  • Iolanda M. Aguilar Juncosa, directora de Serveis

 

Departament de Recerca i Universitats

 

  • Pilar Sorribas Arenas, directora general de Planificació en l’Àmbit d’Universitats i Recerca

 

  • Daniel Crespo Artiaga, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya

 


 

Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

 

  • Anna Barnadas López, secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat

 

 

  • Anna Sanitjas Olea, directora general d’Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi

 

  • Alba Balcells Barril, directora de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI)

 

Departament de Salut

 

  • Carmen Cabezas Peña, secretària de Salut Pública

 

  • Gemma Craywinckel Martí, directora del Servei Català de la Salut (CatSalut)

 

  • Yolanda Lejardi Estévez, directora gerent de l’Institut Català de la Salut (ICS)

 

  • Josefina Valls Vila, directora de Serveis

 

Departament d’Interior

 

  • Carles Manel Macian Villanueva, director de Serveis

 

Departament de Drets Socials

 

  • Xavier Baiget Cantons, director de Serveis

 

Departament de Cultura

 

  • Marta Garsaball Pujol, directora de Serveis

 

Departament  de Justícia

 

  • Raquel Sistaré Lanas, directora de Serveis

 

 

 


 

Departament de la Presidència

 

Joan Jaume Oms, secretari d’Administració i Funció Pública

 

Nascut a Barcelona l’any 1963.

 

És llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, màster en Dret Públic i Organització Administrativa per la Universitat Pompeu Fabra i màster en Direcció Pública per ESADE.

 

Des de l’any 2016 ha estat president i conseller delegat de l’empresa pública Infraestructures de la Generalitat de Catalunya. Anteriorment, l’any 2011, va treballar al Departament de la Presidència com a Responsable de Coordinació i Avaluació de Polítiques Públiques, donant suport i fent el seguiment del sector públic departamental. Prèviament, el 2007, va treballar al Departament de la Vicepresidència, primer com a responsable de projectes i posteriorment com a cap del Gabinet Tècnic del Departament. A més, el 2004 va ocupar el lloc de responsable de projectes de la Secretaria d’Administració i Funció Pública. Posteriorment, l’any 2005, va ser cap del Gabinet de Suport Tècnic i Estudis de l’esmentada secretaria sectorial. També ha estat coordinador del Llibre Blanc de la Funció Pública Catalana.

 

Sergi Sabrià Benito, director de l'Oficina del President

 

Nascut a Palafrugell l’any 1975.

 

Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Pompeu Fabra.

 

Entre els anys 2007 i 2015 va estar vinculat a la política local de Palafrugell, la seva població natal, i en va ser l’alcalde entre 2009 i 2011.

 

Ha estat diputat al Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana entre 2012 i 2021, i n’ha estat el president de grup la darrera legislatura, entre 2018 i 2021. Des del 2015 forma part de l’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana com a vicesecretari general de Comunicació i Estratègia. Així, des de finals de 2015 i fins l’actualitat dirigeix la comunicació del partit i ha estat el cap de les campanyes electorals entre 2016 i 2021.

 

Anteriorment, va treballar a la Direcció General de Difusió de la Generalitat, on va ser el tècnic responsable del Programa “Catalunya Hoy” (2001-2003). Més tard, va ser el Cap de Relacions Externes i Internacionals del Departament d’Educació entre 2003 i 2006. Així mateix, entre 2007 i 2008 va ser el responsable de l’Oficina del delegat del Govern a Girona.

 

A més, ha estat director de l’Institut Català del Suro i secretari general de l’Associació d’Empreses Sureres de Catalunya i és patró de diverses fundacions, com la Fundació Cultura i la Fundació Josep Pallach.

 

Alícia Corral Sola, directora general de Funció Pública

 

Nascuda a Barcelona l’any 1965.

 

És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Oberta de Catalunya. També és màster en dret públic i organització administrativa per la Universitat Pompeu Fabra i màster en direcció pública per ESADE.

 

Des del maig 2012 fins l’actualitat ha estat subdirectora general de Despeses de Personal a la Direcció General de Pressupostos del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda. Anteriorment, des de 2009, va ser subdirectora general de Personal, Organització i Prevenció de Riscos Laborals al Departament d’Empresa i Ocupació. També ha estat responsable de Planificació i Promoció de Recursos Humans  la Direcció General de Recursos i Règim Penitenciari (Departament de Justícia) i analista d’organització a la Secretaria de Funció Pública i Modernització de l’Administració del Departament de Governació

 

 

Bernat Costas Castilla, director general de Relacions Institucionals i amb el Parlament

 

Nascut a Tordera l’any 1981.

 

És llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Pompeu Fabra, i compta amb un postgrau en Desenvolupament del Comerç Urbà (UOC), en e-Govern (IDEC-EAPC), en Lideratge i Governança Local (AAEE-UAB) i en Urbanisme (Fundació UdG-Col·legi d’Aparelladors de Girona).

 

Ha treballat com a assessor de la Secretaria de Política Municipal d’ERC, com a Coordinador de Promoció Econòmica i Cooperació Local del Consell Comarcal del Maresme i, posteriorment, com a tècnic a la Secretaria de Funció Pública i Modernització de l’Administració del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya. Des de juliol de 2007 fins el setembre de 2010 va ser conseller delegat de Promoció Econòmica i Serveis Educatius del Consell Comarcal del Maresme. Des de gener de 2007 i fins el juny de 2011 ha exercit de regidor de Promoció de la Vila i Relacions Institucionals i de segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tordera.

 

Entre abril de 2016 i octubre de 2017 va ser assessor de la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i, des del 2017 fins a l’actualitat, ha estat director de l’Oficina del Vicepresident.

 

També ha treballat de secretari interventor de l’Ajuntament de Sant Joan de Mollet (2011-2012); al Consorci Català pel Desenvolupament Local (2014); a l’Ajuntament de Cornellà de Terri (2012-2016) i a l’Ajuntament de Vilabertran (2015-2016), i de secretari a l’Ajuntament de Quart (2014) i de Canet de Mar (2017-2018).

 

Núria Espuny Salvador, directora general d’Administració Digital

 

Nascuda a Tarragona el 1969.

 

És enginyera tècnica de Telecomunicacions (Universitat Ramon Llull, 1988-1991); enginyera superior en Electrònica (Universitat Ramon Llull 1991-1993) i té un postgrau en Govern i Gestió Pública a la Societat de la informació: e-Govern (Universitat Pompeu Fabra, 2009) 

 

Ha estat directora general de Transparència i Dades Obertes de la Generalitat de Catalunya des del juny de 2018 fins a l’actualitat i, anteriorment, directora general de Transparència, Dades Obertes i Qualitat Democràtica de la Generalitat de Catalunya. Dins del Departament de Governació i Relacions Institucionals, Administracions Públiques i Habitatge ha estat cap de l’Àrea de Qualitat i Millora de processos, cap de l’Àrea de Planificació i Avaluació i cap de l’Àrea del Sistema corporatiu d’informació dels Recursos Humans. 

 

A l’Administració també ha exercit de cap del Servei de Gestió del Coneixement, cap del Servei de Sistemes d’Informació i responsable de xarxes i telecomunicacions i tècnica superior al Departament d'Indústria, Comerç i Turisme. En altres àmbits, ha estat responsable de projectes de l’Empresa Nextret S.L. i responsable de disseny i de control de fabricació de terminals de control d’accessos i de presència a l’empresa ATC S.A.  

 

 

Carles A. Foguet, director general de Comunicació del Govern

 

Nascut a Olesa de Montserrat l’abril de 1979.

 

Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració a la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Direcció de Màrqueting i Comunicació per la UOC i postgrau en Comunicació i Estratègia Política a l’ICPS.

 

Ha estat director de Comunicació d’Esquerra Republicana des de 2016, amb responsabilitat sobre les àrees d’imatge, premsa i digital i on ha dirigit l’estratègia comunicativa del partit i la formació de portaveus.

 

Va iniciar la seva carrera professional com a consultor de comunicació estratègica a Xavier Roig i Associats. Ha estat també, entre altres, productor de l’Afers exteriors de TV3, cap de projecte de la campanya "Ara és l'hora" d’Òmnium Cultural i responsable de comunicació de l’Oficina del Tricentenari. És director de comunicació del magazín cultural Jot Down i va ser coimpulsor del blog col·lectiu Cercle Gerrymandering.

 

És professor associat d’Oratòria i Discurs Polític a la Universitat Pompeu Fabra i docent als màsters de comunicació política de la BSM-UPF, ICPS-UAB, URL i UC3M i ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació com a analista polític.

 

Eva Ladrón Olivares, directora de Serveis

 

Nascuda a Barcelona l’any 1964.

 

És llicenciada en Ciències Físiques, especialitat de Física de la Terra i del Cosmos per la Universitat de Barcelona Té un postgrau en Competències Directives de Universitat Autònoma de Barcelona i un postgrau en Gestió de personal al servei de les entitats locals de la Universitat Rovira i Virgili.

 

Des del juny de 2018 i fins l’actualitat ha estat directora de Serveis del Departament d’Educació. Anteriorment, va treballar a la Diputació de Barcelona com a cap del servei de suport intern (2009-2018) i com a administradora a la Xarxa Audiovisual Local (2005-2008). També ha ocupat els càrrecs de cap de la Secció de Serveis Generals i Administració i de cap de negociat administratiu, entre altres, a l’organisme autònom Flor de Maig de la Diputació de Barcelona.

 

 

Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori

 

 

Ester Manzano Peláez, directora general d’Atenció Ciutadana

 

Nascuda a Barcelona l’any 1973.

 

És llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració, amb diplomatura en Gestió i Administració Pública i màster en Direcció Pública per ESADE. Des de 2019 ha exercit de directora general d’Administració Digital.

 

 

Marta Subirà Roca, presidenta del Consell d'Administració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

 

Nascuda a Barcelona l’any 1972.

 

És llicenciada en Dret per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i des de 2016 és secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat.

 

 

Teresa Prohias Ricart, directora de Serveis

 

Nascuda a Barcelona l’any 1960.

 

És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i màster de Gestió Pública a ESADE. Fins ara ha estat directora de Serveis del Departament Polítiques i Administració Pública.

 

 

Departament d’Empresa i Treball

 

Albert Castellanos Maduell, secretari d’Empresa i Competitivitat

 

Nascut a Barcelona l’any 1978.

 

És llicenciat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra, Màster en Economia Pública per la Universitat de York (University of York–England) i Mestratge en Funció Directiva (EAPC).

Ha desenvolupat diverses responsabilitats de gestió públiques (a ACCIO i a l'AGAUR), així com tasques de gestió a l'àmbit universitari (UB), que va compatibilitzar amb la docència en economia (UPF). Va ocupar la Direcció General de Promoció Econòmica, Competència i Regulació al Govern de la Generalitat (2015-2017) i fins l’actualitat a exercit de secretari general del Departament de la Vicepresidència, i d'Economia i Hisenda.

 

 

Natàlia Mas Guix, directora general d’Indústria

 

Nascuda a Sant Martí de Tous l’any 1979.

 

És llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses i en Comerç Internacional per la Universitat Pompeu Fabra (UPF/ESCI). Té un màster en Economia Europea pel Col·legi d’Europa (Bruges, Bèlgica), mitjançant una beca del Patronat Catalunya-Món, i un màster en Política Econòmica per la Universitat de Columbia (Estats Units), amb una beca de la Fundació La Caixa. Ha treballat i estudiat a la Xina i, el 2001, es va graduar en un Postgrau en Llengua i Civilització Xinesa per l’Escola d’Estudis de l’Àsia Oriental (UPF).

 

Ha estat secretària de Finances Públiques del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda en els darrers dos anys. Prèviament va treballar com a directora d’Entorn Financer a la Direcció de Macroeconomia i Entorn Financer del Banc Sabadell. Entre 2004 i 2015 va treballar al Banc Central Europeu, primer com a economista a les direccions generals d’Economia (divisió d’Afers Exteriors) i d’Estadística (divisió d’Estadístiques Monetàries i Financeres) i, des del 2010, com a experta en Estabilitat Financera a la direcció general de Política Macroprudencial i Estabilitat Financera. També va treballar com a consultora del Banc Mundial (2009), a la Unitat d’Assessorament per a la captació d’inversió estrangera.

 

Durant l’XI legislatura va ser directora d’Anàlisi Econòmica de la Generalitat de Catalunya al Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda. El juny del 2018 va ser nomenada secretària d’Acció Exterior i de la Unió Europea al Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència.

 

 

Francesc Sutrias Grau, director de l'Agència Catalana del Consum

 

Nascut a Rubí l’any 1966.

 

És llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Bellaterra, Postgrau en Dret Immobiliari i Urbanístic i Postgrau en Administració Pública (UPF).

 

Ha estat director-gerent del Consorci Urbanístic VNG Eixample Nord, a Vilanova i la Geltrú (2008-2016), gerent de la societat municipal Martorell Gestió del Sòl i conseller delegat de l’empresa pública Promocions Urbanes de Rubí. És advocat de l’Institut Català del Sòl en excedència.

 

Ha participat en organismes sectorials com la Fundació Habitat 3 i ha estat membre del comitè d’experts per a la reforma de les polítiques d’ordenació del territori i urbanisme a Catalunya. També ha format part del Consorci Metropolità de l’Habitatge i del Consell de l’Habitatge Social de Barcelona. Ha participat en  diversos consells assessors urbanístics, entre els quals destaquen el Consell Assessor de l’Habitatge de Catalunya (2003-2006) i la Comissió d’Urbanisme i Habitatge de la Federació de Municipis (2004-2007). Ha col·laborat amb l’Escola Sert en matèria de participació pública i processos de planejament urbanístic i amb la UDG en el Diploma de Postgrau en Dret Urbanístic. Ha estat assessor en la redacció de la Llei 20/2014 de modificació del codi de consum de Catalunya.

 

També ha estat regidor de l’Ajuntament de Rubí entre els anys 1995 i 2006 i tinent d’alcalde (2000-2006), i director general del Patrimoni del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda els anys 2016 i 2017, i 2018-2021.

 

 

Vega Alonso Iglesias, directora de Serveis

 

Nascuda a Barcelona l'any 1970.

 

Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials (UB) i diplomada en Ciències Empresarials(EUV).

 

La seva trajectòria professional ha estat lligada al sector públic, on des del 2013 ha ocupat el càrrec de cap de l’Àrea de Planificació Pressupostària, Sector Públic i Subvencions del Departament d’Empresa i Coneixement. Prèviament, ha exercit de Cap de Servei d’Ordenació de Pagaments (2011-2013) i responsable de Programació de Pagaments (2009-2011) al Departament d’Economia i Coneixement. Així mateix, amb anterioritat ha estat analista de Planificació i Avaluació Econòmica de l'Oficina de Planificació i Avaluació Econòmica del Departament de Benestar Social (2008-2009), i responsable de Gestió Pressupostària del Servei de Gestió Econòmica al Departament de la Presidència (2007-2008).

 

 

Departament d’Economia i Hisenda

 

Josep Solà Font, director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya

 

Nascut a Manresa l’any 1963.

 

És llicenciat en Filosofia i Lletres per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Direcció i Administració d’Empreses (MBA-ESADE 1995-1998). Així mateix, va cursar estudis en Ciències Econòmiques a la Universitat Autònoma de Barcelona, entre els anys 1984 i 1991. També ha fet diversos cursos a ESADE i a IESE.

 

Ha estat director general d’Empresa de Promoció i Localització Industrial de Catalunya SA (AVANÇSA) des de l’any 2018 i fins a l’actualitat. Abans, ha estat el director de Serveis de diversos departaments de la Generalitat de Catalunya: Territori i Sostenibilitat (2011-2016), Cultura (2016-2017) i Empresa i Coneixement (2017-2018). Ha estat membre del consell d’administració de diverses empreses públiques. També ha treballat a l’àmbit privat com a gerent d’una empresa de consultoria i inversions, des de l’any 1998 fins al 2000. 

 

 

Maria del Carme Alcaraz Molina, directora de Serveis

 

Nascuda a Viladecans l’any 1974.

 

És llicenciada en dret per la UNED i per FERT. Ha estat directora de Serveis del Departament d’Empresa i Coneixement des de l’any 2018 i fins a l’actualitat. La seva trajectòria professional està vinculada a l’Administració de la Generalitat des de l’any 2000. Des d’aleshores, ha treballat com a responsable de contractació, patrimoni, règim interior, personal, organització i prevenció de riscos  als departaments de Treball, d’Empresa i Ocupació i d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

 

 

 

 

Departament d’Igualtat i Feminismes

 

Meritxell Benedí Altés, presidenta de l'Institut Català de les Dones

 

Nascuda  Barcelona l’any 1977.

 

És llicenciada en Història per la Universitat de Barcelona, màster en Direcció Pública per ESADE-Universitat Ramon Llull i màster-DEA en Estudis del Món Contemporani per la Universitat de Barcelona.

 

Va treballar com a coordinadora de Polítiques de Gènere de l’Ajuntament de Barcelona de l’any 2005 al 2007; directora del Pacte Nacional per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya entre els anys 2007 i 2009 i consultora de la Fundació SURT en la redacció i disseny de projectes europeus els anys 2014 i 2015. Des del 2018 ha estat la directora general de Serveis Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Generalitat de Catalunya.

 

És autora de diverses publicacions i col·labora habitualment en mitjans de comunicació.

 

 

Neus Pociello i Cayuela, directora executiva de l'Institut Català de les Dones.

 

Nascuda a Esplugues del Llobregat l’any 1977.

 

És diplomada en Dietètica i Nutrició per la Universitat de Navarra, té estudis en Creació i Gestió d'empreses i en competències tècniques per la gestió de projectes europeus.

 

Ha estat coordinadora nacional del projecte europeu “Gear against IPV II” entre els anys 2014 i 2016; coordinadora de la campanya “Feminist Europe” els anys 2018-2019 i coordinadora nacional del projecte europeu “CAN-MDS II” des del 2018.  Des del 2015 és directora de la Fundació Aroa, on des del 2006 havia exercit de coordinadora.

 

És membre del Consell de Dones de Barcelona des del 2012; membre del grup de treball sobre envelliment de Nacions Unides des de l’any 2018 i vicepresidenta del Consell Nacional de Dones d’Espanya des de l’any 2019.  Participa com experta en diferents fòrums europeus com l’Older Women Network Europe, l’European Feminist Platform i l'Observatori europeu violències masclistes de l’European Women's Lobby.

 

 

 

 

Departament d’Acció Exterior i Transparència

 

Mercè Crosas Navarro, secretària de Transparència i Govern Obert

 

Nascuda a Barcelona l’any 1966.

 

Doctora en Astrofísica per la Universitat de Rice, té un predoctorat i postdoctorat del Centre d'Astrofísica de la Universitat de Harvard, i és llicenciada en Física per la Universitat de Barcelona.

 

És la cap de la gestió de dades de recerca a la Universitat de Harvard (University Research Data Management Officer, Harvard University Information Technology) i cap de l’oficina de ciència de dades i tecnologia del Harvard Institute for Quantitative Social Science (Chief Data Science and Technology Officer at Harvard's Institute for Quantitative Social Science). A Harvard, ha implementat una plataforma per compartir i publicar dades de recerca (Dataverse), utilitzada a universitats de tot el món, i ha iniciat un Data Commons per a la col·laboració, computació i accés de les dades científiques. És reconeguda internacionalment com a coautora dels principis de dades FAIR, per fer les dades més accessibles i reutilitzables.

 

També ha treballat amb companyies de biotecnologia, liderant el desenvolupament de sistemes informàtics per la gestió i anàlisis de dades.

 

 

Joan Maria Piqué Fernández, director general d'Anàlisi i Planificació Estratègica de l'Acció Exterior

 

Nascut a Lleida l’any 1976.

 

És llicenciat en Periodisme per la Universitat de Navarra. Ha estat assessor en projectes de comunicació del conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, i cap de l’Oficina de Comunicació del conseller Miquel Buch al Departament d’Interior. També va ser coordinador de comunicació internacional al Departament de Presidència del Govern del president Quim Torra i director del Programa Internacional de Comunicació i Relacions Públiques “Eugeni Xammar” al Govern del president Carles Puigdemont. Prèviament, va ser director de comunicació i premsa del president Artur Mas, de qui també ho va ser durant l’oposició com a candidat a la presidència.

 

Com a periodista, Piqué havia exercit la professió al diari Avui, al Diari de Tarragona, a l’agència Europa Press i a La Gaceta de los Negocios, entre altres, després d’haver-se format a El Periódico de Catalunya, The Miami Herald-El Nuevo Herald i el diari La Mañana (Lleida).

 

 

 

Javier Eduardo Corominas Frigola, director de Serveis

 

Nascut a Banyoles l’any 1974.

 

És llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i màster en Direcció Pública-EMPA per ESADE. És funcionari del cos superior de la Generalitat de Catalunya.

 

En l’àmbit professional ha exercit l’advocacia (1999-2009) i ha desenvolupat diverses responsabilitats a l’administració de la Generalitat de Catalunya, entre les quals destaquen la de cap de Servei de la Inspecció d’Educació (2018-2021) i de responsable d’assessorament, coordinació i desenvolupament d’actuacions estratègiques del Departament d’Ensenyament (2012-2018).

 

 

Departament d’Educació

 

Núria Mora Lorente, secretària de Polítiques Educatives

 

Nascuda a Castellar del Vallès l’any 1982.

 

És diplomada en Magisteri especialitat en llengua estrangera per la Universitat Autònoma de Barcelona el 2003. Màster en planificació i gestió de l’educació (2009) i màster en Recerca en educació (2017), tots dos per la UAB.

 

Ha estat formadora de diferents àmbits del sector educatiu com ara d’aspirants a opositors, de l’Impuls de la lectura i del Tractament integrat de llengües. La seva trajectòria professional ha transcorregut en l’àmbit educatiu. Fins a l’actualitat, ha estat directora de l’Institut escola Catalunya de Sant Cugat del Vallès. Anteriorment, va exercir com a mestra d’anglès en diversos centres educatius públics i com a professora associada del Departament de pedagogia aplicada de la UAB.

 

 

Joan Cuevas Expósito, director general d'Innovació, Recerca i Cultura Digital

 

Nascut a Sabadell l’any 1986.

 

És llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat de Barcelona, i Màster en Polítiques Públiques i Socials per The Johns Hopkins University-UPF.

 

Ha estat cap de projectes de Polítiques Educatives de la Fundació Jaume Bofill des del 2018. Anteriorment, ha ocupat diversos càrrecs de coordinació a l’Ajuntament de Sabadell entre 2015 i 2018, i ha estat autor de diverses publicacions sobre polítiques públiques, programes socials i sobre la segregació escolar.

 

 

Jean-Marc Segarra Mauri, director general de Centres Públics

 

Nascut a Brussel·les l’any 1965.

 

És llicenciat en Filologia Anglogermànica (1988) i té el programa de Doctorat en Literatura Comparada Moderna i Contemporània (1991), tots dos per la Universitat de Tarragona. Agregat de Batxillerat (anglès) i Especialitat d’alemany.

 

Fins ara era el director dels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona. També va ser el director de l’Institut Martí Franquès de Tarragona entre el 2015 i el 2018, i anteriorment va ocupar diferents càrrecs en el mateix centre educatiu. Des del 2017 i fins a data d’avui ha estat professor associat d’Alemany a la Universitat Rovira i Virgili.

 

 

Iolanda M. Aguilar Juncosa, directora de Serveis

 

Nascuda a Barcelona l’any 1970.

 

És llicenciada en Ciències Polítiques i Administració per la Universitat de Barcelona (1999) i en Dret per la Universitat Oberta de Catalunya (200), té un Executive Master in Public Administration (Esade, 2015) i un Màster en Administració Pública (UPC, 2016).

 

Ha ocupat des de 2006 diferents càrrecs al capdavant del Departament de Justícia, on actualment n’era directora de Serveis. En l’àmbit de la docència, ha estat formadora de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i del Centre d’Estudis Jurídics.

 

 

Departament de Recerca i Universitats

 

Pilar Sorribas Arenas, directora general de Planificació en l’Àmbit d’Universitats i Recerca

 

Nascuda a Barcelona l’any 1965.

 

És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona (UB). Va començar a treballar a la Generalitat de Catalunya l'any 1984 i des d'aleshores ha desenvolupat diversos càrrecs, tots ells relacionats amb l'àmbit dels recursos humans i les relacions sindicals.

 

Va ser la directora general de Funció Pública al Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública. Anteriorment, va ocupar la subdirecció general de relacions sindicals i polítiques socials de la Direcció General de Funció Pública del 2011 al 2018. Amb anterioritat va treballar a l’Àrea de Polítiques Sindicals de la Secretaria d'Universitats i Recerca del 2009 al 2011, i a l’Àrea de Personal Laboral de la Direcció General de Funció Pública del 200 al 2009.

 

 

Daniel Crespo Artiaga, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya

 

Nascut a Barcelona el 1959.

 

Llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona (1984) i doctor per la UPC (1994). Professor de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) des de 1987 i catedràtic de Física des de 2010. Dels 14 als 25 anys va compaginar estudis i feina en l’àmbit privat.

 

La seva línia de recerca principal és l’estudi de les propietats mecàniques i l’estabilitat física (processos de relaxació i cristal·lització) i química (resistència a la corrosió) dels materials metàl·lics amorfs. Ha publicat més de 100 articles en revistes científiques i ha dirigit 10 tesis doctorals. Des de 1998 ha estat investigador principal de successius projectes de finançament del Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación, i un projecte ERA-Net de la Comunitat Europea. Va dirigir un projecte de transferència tecnològica de mecànica de fluids el 2004.

 

Ha impartit docència de física a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), de física i termodinàmica a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), d’estat sòlid a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i de física a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).

 

Va ser coordinador del programa de doctorat en Ciència i Tecnologia Aeroespacial, sotsdirector del Departament de Física Aplicada i dues vegades sotsdirector de l’EETAC. Entre 2011 i 2015 va ser director del Departament de Física Aplicada, període en què va participar en la implementació del grau en Enginyeria Física. Juntament amb el professor Jordi José, va gestionar la fusió dels dos departaments que va donar lloc a l’actual Departament de Física, del qual va ser director entre 2016 i 2019. En aquest període va impulsar la creació del màster en Enginyeria Física. Entre 2019 i 2021 ha estat president de la Junta de Personal Docent i Investigador de la UPC.

 

 

 

 

 

Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

 

Anna Barnadas López, secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat

 

Nascuda a Olot l’any 1969.

 

És llicenciada en Ciències, especialitat Biologia (UAB, 1992) i màster en Gestió Ambiental a l’àmbit municipal (UdG, 2005). Ha estat professora de Secundària i de cicles formatius de grau superior i del Grau de Ciències Ambientals de la UNED. És regidora a l’Ajuntament d’Olot i, fins avui, ha estat diputada de Medi Ambient a la Diputació de Girona.

 

 

Anna Sanitjas Olea, directora general d’Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi

 

Nascuda a Vic l’any 1978.

 

Enginyera Tècnica Forestal (UdL) i Enginyera de Forests (UdL), màster en Administració i Direcció d’Empreses (UII) i en Prevenció de Riscos Laborals (UCJC), i compta amb un Programa de Desenvolupament sostenible i Agenda 2030 (ESADE).

 

Ha estat tècnica del Parc Natural del Montseny i ha treballat en la gestió forestal i prevenció d’incendis a la Diputació de Girona. També ha estat gerent d’una empresa dedicada l’enginyeria forestal. És degana del Col·legi Oficial d’Enginyers de Forests de Catalunya des de 2018.

 

 

Alba Balcells Barril, directora de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI)

 

Nascuda a Linyola l’any 1986.

 

És llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració (UPF), màster en Participació i Polítiques Locals (UAB) i amb els certificats ‘Wine & Spirit Education Trust’ (WSET). Com a cap de l’Oficina de Relacions Institucionals i amb el Parlament del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, ha participat en l’elaboració i concreció d’esmenes en les lleis de la Vitivinicultura (2/2020), dels Espais agraris (3/2019) i del Malbaratament alimentari (Llei 3/2020). També ha estat professora de Secundària, primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Linyola i portaveu de grup al Consell Comarcal del Pla d’Urgell.

 

 

 

 

 

Departament de Salut

 

Carmen Cabezas Peña, secretària de Salut Pública

 

Nascuda a Salamanca l’any 1959.


És llicenciada i doctorada en Medicina i Recerca Translacional per la Universitat de Barcelona. Especialista en Medicina Familiar i Comunitària i en Medicina Preventiva i Salut Pública, màster en Metodologia de les Ciències de la Salut per la Universitat Autònoma de Barcelona i diplomada en Sanitat per l’Escuela Nacional de Salud. Compta amb un postgrau en Gestió de la Qualitat (UAB-Fundació Avedis Donabedian). És autora de capítols de llibres i articles sobre prevenció i promoció de la salut i salut pública en general. És membre del Consell Acadèmic del Màster de Salut Pública de la Universitat Pompeu Fabra i col·laboradora docent de diverses universitats.


Ha estat subdirectora general de Promoció de la Salut dins de la Secretaria de Salut Pública de Catalunya del Departament de Salut des d’abril de 2006. Prèviament, ha desenvolupat diferents tasques al Sistema de Salut de Catalunya com a tècnica de salut pública i directora assistencial a l’Hospitalet de Llobregat a l’Institut Català de la Salut (1990-2001) i, també, com a responsable de la Unitat de Recerca en Atenció Primària de l’Institut Català de la Salut -Fundació Jordi Gol i Gurina (2001-2006).

 

 

Gemma Craywinckel Martí, directora del Servei Català de la Salut (CatSalut)

 

Nascuda a Barcelona l’any 1963.

 

És doctorada per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona (UB) i metgessa especialista en Cirurgia General i Digestiva. Diplomada en Gestió Hospitalària per ESADE. Compta amb un màster en Direcció d’Institucions Sanitàries per la UAB, màster que dirigeix actualment, i és professora associada a la UAB.


Ha desenvolupat gran part de la seva carrera professional a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, primer com a metgessa assistencial i posteriorment en diferents posicions directives, entre les quals destaca la direcció assistencial durant més de deu anys. Just després de la seva etapa com a directora assistencial, l’any 2019, va ser nomenada directora gerent de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, la seva posició actual. També va ser la directora de l’Àrea Maternoinfantil de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron entre els anys 2006 i 2008.

 


Yolanda Lejardi Estévez, directora gerent de l’Institut Català de la Salut (ICS)

 

Nascuda a Barcelona l’any 1974.

 

Té un màster en Gestió i Serveis d’Infermeria (UB IL3), un màster en Gestió i Serveis d’Atenció Primària (IL3 UB), un postgrau en infermeria a l’Atenció Primària (CADI) i ha estat professora associada d’infermeria per la UB fins el 2013.

Va iniciar la carrera assistencial l’any 1996 com a infermera hospitalària a la Fundació Hospital de Mollet i, posteriorment, ha desenvolupat la seva trajectòria professional a l’Institut Català de la Salut com a infermera familiar i comunitària assistencial. També ha exercit càrrecs de gestió en diferents centres de l’ICS de Barcelona ciutat i la Metropolitana Nord. L’any 2016 va ser la coordinadora de la Secretaria d’Atenció Sanitària i Participació per elaborar i desplegar el Marc de Participació Ciutadana en Salut. L’any 2018 va retornar a l’ICS com a directora d’Atenció Primària i a la Comunitat, càrrec que ostenta en l’actualitat. L’any 2020, en plena pandèmia, Lejardi també va assumir l’encàrrec puntual de la direcció i coordinació assistencial dels centres socials de caràcter residencial del Departament de Salut que es trobaven greument afectats pels efectes de la Covid fins la implantació del pla específic per fer-hi front.

 

 

Josefina Valls Vila, directora de Serveis

 

Nascuda a Cabanabona l’any 1966.

 

Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Postgrau en assessoria fiscal i curs d’Estratègia i lideratge per a la Gestió Pública (IESE). És funcionària del Cos Superior de la Generalitat de Catalunya i ha desenvolupat la seva trajectòria professional en diferents departaments.

 

Ha estat directora de Serveis del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge (2011-2018) i directora de Serveis del Departament de Presidència (2018-2021).

 

 

Departament d’Interior

 

Carles Manel Macian Villanueva, director de Serveis

 

Nascut a Barcelona el 1969

 

Llicenciat en Ciències Físiques (UB, 1992) i Màster Europeu en Administració Pública (ESADE, URL, 2010). Professor de secundària de matemàtiques i física a l'ensenyament concertat (1992-2003) i públic (2006 i 2011-2016), ha combinat aquesta professió amb l’autoria de llibres de text de matemàtiques i amb la gestió pública.

 

Ha estat Comissionat del Departament d'Educació al Consorci d'Educació de Barcelona (2004-2006): director del Consell Català de l'Esport del Departament de la Vicepresidència (2007-2010); adjunt al secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania (2016-2020) i director de Serveis del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (2020-2021).

 

 

Departament de Drets Socials

 

Xavier Baiget Cantons, director de Serveis

 

Nascut a Balaguer l’any 1969.

 

Llicenciat en Filosofia i Lletres, Secció Història, per la Universitat Autònoma de Barcelona. Màster en Administració Pública (EMPA) per ESADE-Universitat Ramon Llull.

 

Funcionari del cos superior de la Generalitat de Catalunya, ha treballat, des de 1995, als departaments de Benestar i Família; Governació i Administracions Públiques; Vicepresidència, Economia i Hisenda i Treball, Afers Socials i Famílies. Entre el 2011 i el 2016 va ser director de Serveis del Departament de Benestar Social i Família. Entre 2016 i 2018 va assumir el càrrec de secretari de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Barcelona. Durant els períodes 2008-2010 i 2018 fins a l’actualitat, ha ocupat el lloc de cap del Servei de Suport Tècnic i Informació de la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

 

 

Departament de Cultura

 

Marta Garsaball Pujol, directora de Serveis

 

Nascuda a Barcelona  l’any 1971.

 

Llicenciada en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster Oficial en Gestió dels Recursos Humans a les Organitzacions per la Universitat Autònoma de Barcelona.

 

Advocada col·legiada en exercici, ha exercit com a tècnica superior al Servei d’Ajuts i Contractació del Departament de la Vicepresidència i ha exercit diverses responsabilitats Subdirecció General de Foment de la Qualitat Democràtica del Departament de Governació i Relacions Institucionals. Fins ara ha estat la Directora de Serveis del Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència.

 

 

Departament  de Justícia

 

Raquel Sistaré Lanas, directora de Serveis

 

Nascuda a Barcelona l’any 1958.

Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona (1982), diplomada en Funció Gerencial a les Administracions Públiques per ESADE (2014) i diplomada en Desenvolupament Directiu per ESADE (2000). També té el títol de Gestor Administratiu del Col·legi Oficial Gestors Administratius 1990.

 

La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat sobretot en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, on ha ocupat diferents càrrecs de responsabilitat. Fins ara ha estat directora de Serveis del Departament d’Interior. També ha exercit aquest càrrec amb anterioritat al Departament d’Agricultura, Ramaderia Pesca i  Alimentació. Va ser subdirectora de Recursos Humans al Departament de Benestar Social i Família  i cap de Personal dels Departaments de Justícia i d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació.