- Concretament, 764 dotacions de personal per atendre les necessitats d’escolarització; 185 per a l’escola inclusiva i 57 per als processos d’integració de centres que han tingut lloc durant el curs 2020-2021
- Aquestes dotacions se sumaran a la plantilla estructural dels centres educatius, a més dels reforços Covid del curs actual, que es mantindran per al curs vinent
El Govern ha aprovat avui l’ampliació de la plantilla del Departament d’Educació amb 1.006 professionals, per donar resposta a les necessitats de planificació ordinària de l’activitat educativa. Concretament són 764 dotacions de personal per atendre les necessitats d’escolarització i 185 dotacions per atendre les necessitats d’escola inclusiva, que s’incorporaran a partir de l’1 de setembre de 2021. També s’han aprovat 57 dotacions per atendre les necessitats dels processos d’integració de centres que ja han tingut lloc durant el curs 2020-2021. Aquestes dotacions se sumaran a la plantilla estructural dels centres educatius, a més dels reforços Covid del curs actual, que es mantindran per al curs vinent.
Pel que fa a les 764 dotacions per a necessitats d’escolarització, 747 d’aquestes corresponen a personal docent i 17 a personal d’administració i serveis i a professionals d’atenció educativa. Aquestes necessitats estan vinculades al creixement de la població en àmbits rurals de Catalunya que implica, en primer lloc, l’augment de la demanda d’escolarització en el nivell d’ensenyament secundari; en segon lloc, la concentració excessiva, que demana posar recursos per mantenir la concentració d’alumnes en les ràtios normativament establertes i, en tercer lloc, la necessitat d’atendre l’alumnat de manera personalitzada.
En relació amb la creació de 185 dotacions per atendre les necessitats d’escola inclusiva, 100 corresponen a personal docent i 85 a professionals d’atenció educativa, per garantir el seguiment de l’alumnat i l’assessorament als mestres i professorat dels centres que acullen alumnat amb diferents trets de diversitat. L’objectiu és que les escoles siguin espais de creixement i compensació de desigualtats per a tot l’alumnat, incloent-hi el que presenta algun tipus de discapacitat.
Sobre les 57 dotacions per a processos d’integració, 53 de personal docent i 4 de personal d’administració i serveis, es tracta d’incorporar noves dotacions per la integració de centres educatius a la xarxa de titularitat de la Generalitat, que el passat curs 2020-2021 han estat cinc. En aquests casos, esdevé necessària la incorporació dels recursos necessaris per atendre les necessitats de funcionament d’aquests centres.