publicitat

El Govern autoritza iniciar la licitació de l'Acord marc de publicitat institucional en els mitjans de comunicació per al període 2021-2023

query_builder   19 octubre 2021 12:40

event_note Nota de premsa

El Govern autoritza iniciar la licitació de l'Acord marc de publicitat institucional en els mitjans de comunicació per al període 2021-2023

  • L’acord també estableix els criteris per desenvolupar les campanyes de publicitat institucional que han de seguir l’Administració i els organismes i entitats que en depenen

El Govern ha donat llum verda a iniciar els tràmits per licitar i adjudicar un nou acord marc de serveis de gestió i inserció de publicitat institucional en els mitjans de comunicació per al període 2021-2023, en finalitzar la vigència de l’actual. L’Acord marc s’adjudicarà mitjançant un procediment obert i, una vegada entri en vigor, serà d’aplicació per un període de dos anys, amb possibilitat de prorrogar-se un any més. El Govern també ha acordat establir els criteris per desenvolupar les campanyes de publicitat institucional de l’Administració de la Generalitat i de les entitats que en depenen.

En concret, el Govern ha autoritzat el Departament d’Economia i Hisenda i la Secretaria de Difusió a realitzar una nova licitació, amb la finalitat d’aconseguir les millors condicions econòmiques en la contractació d’espais publicitaris i un millor servei per a les accions publicitàries dels departaments de l’Administració de la Generalitat, i dels organismes i les entitats que en depenen.

Cal recordar que el Decret 43/2019 de 25 de febrer, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, va adscriure els òrgans competents en matèria de difusió, en concret la Secretaria de Difusió i la Direcció General de Difusió, al Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, actual Departament d’Economia i Hisenda. Seguint el procediment habitual en la tramitació dels acords marc de publicitat institucional anteriors i, atès que finalitza la vigència de l’actual (en aplicació des del 19 de novembre de 2018 i fins al 18 de novembre de 2020, prorrogat un any fins al 18 de novembre de 2021),

L’acord de Govern que ha aprovat l’Executiu també estableix els criteris per desenvolupar les campanyes de publicitat institucional. Entre d’altres, fixa que la Secretaria de Difusió, òrgan competent en matèria de publicitat institucional, validarà de manera consensuada les campanyes i vetllarà perquè es compleixin els criteris de disseny i planificació de la inserció publicitària de tots els departaments de l’Administració o altres organismes i entitats que en depenen. Amb l’objectiu de coordinar aquesta gestió, l’acord també estipula que els departaments, organismes i entitats han de comunicar a Difusió el pla anual de campanyes, informar de les que puguin sorgir durant l’any que no estiguin previstes en el pla anual, i consensuar conjuntament els productes abans que apareguin als mitjans de comunicació.

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined