
query_builder 12 novembre 2021 13:32
event_note Nota de premsa
Aquest divendres s’ha posat en servei un nou tram de la Via ciclista del Ter. Es tracta del tram entre el Pont Perella, a Sant Joan de les Abadesses, i Sant Pau de Segúries, de 2,6 quilòmetres de longitud. El secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, ha inaugurat el nou tram juntament amb l’alcaldessa de Sant Pau de Segúries, Dolors Cambras, i l’alcalde de Sant Joan de les Abadesses, Ramon Roqué.
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha invertit 1,9M€ en aquest tram de via ciclista que permetrà connectar de manera continua Sant Pau de Segúries i Sant Joan de les Abadesses i enllaçar amb la Ruta del Ferro i del Carbó. Font ha destacat que “amb projectes com aquest i altres que s’estan desenvolupant arreu del territori, el Departament fa ferma la seva aposta per promoure una mobilitat descabornitzada en bicicleta, especialment entre nuclis urbans propers per canalitzar mobilitat quotidiana, així com en entorns amb un elevat valor paisatgístic i natural amb la promoció de rutes també amb una component cicloturística”.
Una via ciclista de 26 quilòmetres
La Via ciclista del Ter tindrà un total de 26 quilòmetres i discorre per un entorn d’alt valor paisatgístic i ambiental, amb nuclis urbans singulars. A banda, del tram que s’ha inaugurat avui, també estan finalitzats els trams entre Sant Joan de les Abadesses i el camí del Pont de Reixac (2,3 quilòmetres) i el tram que uneix els municipis de Camprodon i Llanars, que es va prioritzar abans per motius de seguretat viària atesa l’elevada afluència de vianants i ciclistes.El secretari general del Departament ha explicat que actualment ja estan en fase de redacció els trams entre Sant Pau de Segúries i Camprodon, així com el que hi ha entre Llanars i Vilallonga de Ter. “L’objectiu és que al 2024 tots aquests trams ja estiguin en servei per posteriorment completar la ruta fins arribar a Setcases”, ha dit Font.
Estratègia Catalana de la Bicicleta
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori està desenvolupant l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 amb l’objectiu de promoure una mobilitat activa i descarbonitzada.
El principal repte de l’Estratègia és aconseguir que la bicicleta sigui protagonista d’una mobilitat quotidiana més amable duplicant la quota modal de la bicicleta per arribar a un 8% dels desplaçaments urbans i interconnectant àrees urbanes situades a l’entorn dels 10 quilòmetres.
Així mateix, també es vol potenciar una xarxa cicloturística amb 1.500 quilòmetres de rutes de llarg recorregut que permeti continuar desenvolupant i potenciant aquest actiu a imatge del que passa arreu d’Europa on aquest tipus de turisme genera 2.300 milions de viatges i un impacte econòmic directe de 44.000 milions d’euros.
A Catalunya en els darrers dos anys s’han posat en servei 14 nous quilòmetres de vies ciclistes per valor de 5M€ i 28 més, per valor de 12 milions, estan en obres. També s’han senyalitzat 200 quilòmetres de noves rutes cicloturístiques i hi ha 400 quilòmetres més que es troben en projecte avançat.
1