Territori efectuarà enguany més de 4.500 inspeccions en habitatges per al control i la seguretat de les obres del tram central de l'L9/L10

Territori efectuarà enguany més de 4.500 inspeccions en habitatges per al control i la seguretat de les obres del tram central de l'L9/L10

query_builder   25 gener 2022 09:00

event_note Nota de premsa

Territori efectuarà enguany més de 4.500 inspeccions en habitatges per al control i la seguretat de les obres del tram central de l'L9/L10

  • Engega una nova fase de les obres per a finalitzar el tram central de l’L9/L10, amb la reimplantació de les zones de treball a Sarrià, Camp Nou i Guinardó

 

  • Comencen inspeccions tècniques d’edificis a l’entorn de les futures estacions de Mandri i Sarrià i del túnel que s’ha de reprendre i també s’instal·len equips d’auscultació en els edificis i en el terreny

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha engegat una nova fase de les obres per a la finalització del tram central de l’L9/L10 amb la reimplantació de les zones de treball a l’entorn de diverses estacions i del túnel per executar, les inspeccions tècniques d’edificis prèvies a la represa de les obres, la implementació dels plans d’auscultació i el desenvolupament de reunions informatives amb el veïnat, comerciants i representants de l’Ajuntament de Barcelona. Aquestes tasques s’afegeixen a les que ja estan en curs des de l’any passat a l’entorn de l’estació de Mandri i  a les activitats necessàries per a la posada en marxa de la tuneladora, prevista per aquesta primavera. Durant aquest any, s’efectuaran més de 4.500 inspeccions prèvies en habitatges, locals comercials i aparcaments.

 

Per a connectar les branques sud i nord de l’L9/L10 i culminar, així, aquestes línies, cal perforar poc més d’uns 4 quilòmetres de túnel entre les futures estacions de Manuel Girona i Lesseps. Així mateix, cal finalitzar l’obra civil de la gran major part de les estacions ja iniciada en la fase d’obres anterior, fer les obres d’arquitectura i instal·lacions, iniciar la construcció de l’estació Manuel Girona i col·locar llosa intermèdia, vies i instal·lacions al túnel del tram central, inclòs el que està construït però no en servei i que té poc més de 5 quilòmetres. Les obres per a finalitzar l’L9/L10 estan valorades en prop de 950 milions d’euros.

 

Programació fins a la primavera

 

A partir d’ara i fins a la primavera, cal remarcar en les obres al tram central de l’L9/L10, les fites següents:

 

  • Inspeccions tècniques d’edificis i plà d’auscultació: Com a mesures de prevenció, vigilància i control en el marc de l’execució de la represa de les obres del tram central de l’L9/L10, es duran a terme les inspeccions tècniques d’edificis prèvies a la represa de les obres i la implementació del Pla d’auscultació a l’entorn del túnel i de les estacions. L’objectiu d’aquestes inspeccions és documentar l’estat de conservació de les edificacions i d’altres infraestructures existents abans de l’inici  de les obres per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat i poder verificar-lo durant les obres o un cop finalitzades, en cas que sigui necessari. En el cas dels edificis, s’avaluen tant els elements comuns com façanes i escales, com l’interior de cadascun dels habitatges. També s’inspeccionen locals comercials i aparcaments.

D’altra banda, es du a terme la instal·lació d’equips d’auscultació i control en els mateixos edificis i en el terreny, per controlar l’evolució dels treballs del túnel les possibles oscil·lacions del nivell freàtic.

  • Reimplantació de les zones de treball: Es reprenen els treballs per a la finalització del pou de l’estació de Sarrià, que afectaran part de la via pública. Així mateix, a l’estació de Camp Nou, es reimplanta la zona d’obra com a preparació a la posada en marxa de la tuneladora i al pou de l’estació de Guinardó/Hospital de Sant Pau s’efectuen les tasques prèvies per a l’extracció de la majoria de les peces de la tuneladora que hi hasituada a Lesseps.

 

La tuneladora, que està situada a l’entorn de la futura estació de Manuel Girona reprendrà la perforació del tram de túnel que queda, aquesta primavera, en direcció a l’estació de Lesseps, un cop es completin els treballs previs pel seu funcionament. Les estacions pendents entraran en funcionament de manera progressiva entre el 2026 i el 2028.  

 

Actualment, el sistema L9/L10 de metro compta amb 37,5 quilòmetres de línia i 35 estacions en servei.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 179