El vicepresident Puigneró referma davant els alcaldes i alcaldesses el compromís de millorar les comunicacions al Pirineu amb l'Eix de Comiols

query_builder   2 febrer 2022 19:04

event_note Nota de premsa

El vicepresident Puigneró referma davant els alcaldes i alcaldesses el compromís de millorar les comunicacions al Pirineu amb l'Eix de Comiols

  • Actualment estan en execució les obres de la variant d’Artesa de Segre, amb un pressupost de 5 MEUR

 

  • La Generalitat licitarà les obres de condicionament del tram que donarà continuïtat cap a Folquer el primer trimestre de 2023

 

  • Constitueix el principal accés al Pallars des de la Catalunya Central, la Regió Metropolitana de Barcelona i el Camp de Tarragona

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha refermat avui, davant d’alcaldes i alcaldesses del Pallars, el compromís del Govern per a la millora de les comunicacions al Pirineu i, en concret, amb la de l’Eix de Comiols. Aquest eix viari, que connecta Artesa de Segre i Tremp, és el principal accés al Pallars des de la Catalunya Central, la Regió metropolitana de Barcelona i el Camp de Tarragona. Així, Puigneró ha anunciat que el Departament licitarà el primer trimestre de 2023 les obres d’un dels trams que donarà continuïtat a la variant d’Artesa de Segre, actualment en execució.

L’Eix de Comiols, configurat per la L-512 i la C-1412b, forma part de la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya. Travessa el massís del Montsec pel coll de Comiols (a una altura de més 1.100 metres) mitjançant un traçat sinuós, amb revolts que són més pronunciats per la vessant sud. Aquest itinerari té una longitud de 52 quilòmetres, des d’Artesa de Segre fins a Tremp. Per a potenciar les comunicacions intercomarcals i afavorir l’accessibilitat al Pirineu, el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, està treballant en la millora de la funcionalitat d’aquest eix, entre Artesa de Segre i Isona. L’objectiu principal és afavorir les condicions de comoditat i seguretat en la conducció, alhora que incrementar les prestacions de l’actual trajecte.

Les actuacions s’estructuren en tres trams:

 

  • Variant d’Artesa de Segre: Estan en execució les obres per a construir una variant que evitarà el trànsit de pas per l’interior del nucli d’Artesa de Segre. La carretera tindrà 1,1 quilòmetre de longitud i una amplada de 9 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun, i dos vorals d’1 metre. En el seu recorregut, comptarà amb enllaços a nivell als seus extrems, al sud amb la carretera C-14 i al nord amb l’L-512, amb un carril central addicional per a permetre els moviments de gir cap a l’esquerra. Els treballs, amb un pressupost de 5 MEUR, van començar la tardor passada; actualment, s’estan executant tots els serveis afectats d’abastament d’aigua i de reg, així com algunes estructures. Així mateix, s’ha desbrossat l’àmbit de l’obra, s’ha realitzat l’excavació de la terra vegetal, i s’han començat els terraplens de l’obra amb material provinent de l’obra. Està previst que l’obra finalitzi a finals d’aquest estiu.

 

  • Eixamplament i millora del traçat de l'L-512 i la C-1412b des del final de la variant d’Artesa de Segre fins a Aquesta actuació, que s’executarà per fases, abasta un tram de 15 quilòmetres. S’eixamplarà la carretera fins als 9 metres d’amplada i es construiran petites variants del traçat i modificacions al voltant dels nuclis urbans del Pont d'Alentorn, Vall-llebrera i Montargull, així com diverses estructures. Actualment, s’està redactant l’actualització del projecte existent i es preveu licitar les obres d’algun tram que doni continuïtat a la variant d’Artesa el primer trimestre de 2023. La inversió estimada és de 56 MEUR.

 

  • Condicionament de la carretera C-1412b en el tram entre Folquer i Isona i Conca Dellà: Aquesta actuació, de 13,3 quilòmetres de longitud, comprèn el pas per un àmbit d’orografia més complexa. Així, comportarà l’execució de quatre túnels 4 túnels que sumen en total 1,3 quilòmetres i quatre viaductes d'uns 200 metres de longitud cadascun. També inclou la variant de Benavent. La redacció de l’actualització del projecte constructiu s’iniciarà aquesta primavera. Per aquesta actuació s’estima una inversió de més de 125 MEUR.       

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 148