• L’Escola es reforça com a plataforma de referència sobre pensament i transferència de coneixement orientada a la transformació de l’Administració pública

 

El Govern ha aprovat el Decret de reestructuració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (EAPC), que defineix les funcions de les diverses unitats que componen l’estructura de la institució.

 

L'Escola d'Administració Pública de Catalunya és un organisme autònom amb competències específiques en matèria de formació i col·laboració en la selecció del personal funcionari i està adscrita al Departament de la Presidència.

 

Des de la seva creació, l'Escola ha esdevingut la plataforma de formació de referència per als servidors i servidores públics de Catalunya. Amb la nova estructura, l’Escola es reforça com a plataforma de referència sobre pensament, investigació, innovació, desenvolupament i transferència en matèria de funció pública i Administració a Catalunya.

 

L'objectiu és aportar metodologies, recursos, espais físics i virtuals, coneixement instrumental o supletori perquè diversos actors –universitat, sector públic, sector privat, societat civil– puguin concórrer per pensar, proposar millores, innovar i, finalment, implementar efectivament als seus equips i organitzacions allò generat gràcies a l'entorn de treball creat a l'Escola.

 

D’aquesta manera, l’Escola queda configurada en tres subdireccions i una nova àrea: la Subdirecció General de Recerca, Innovació i Desenvolupament, la Subdirecció General de Formació, la Subdirecció General d'Administració i Serveis i l’Àrea de Model d’Aprenentatge i Gestió del Coneixement, sent aquesta última la novetat més destacada de la nova estructura. La nova Àrea de Model d’Aprenentatge i Gestió del Coneixement aglutina el desenvolupament i la implementació de noves tecnologies i nous models de recursos d’aprenentatge, del disseny de metodologies o de la gestió de la informació i coneixement relacionats amb la governança pública, entre d’altres funcions.

 

Així mateix, la Subdirecció General de Recerca, Innovació i Desenvolupament s’encarregarà dels programes de desenvolupament del talent per a professionals i equips de l’Administració pública enfocats a la capacitació, la compartició de coneixement i la seva translació a la pràctica.

 

La definició de perfils competencials, la seva acreditació i la identificació, detecció, retenció, coneixement i avaluació del talent tenen també un paper important en la nova estructura. De la mateixa manera, amb el desenvolupament de models propis d’aprenentatge, de recerca i d’avaluació formativa i competencial, l’Escola esdevindrà l’eix vertebrador de referència en la innovació i transformació de les administracions públiques.

 

Amb la nova estructura, l’Escola, per una banda, aposta estratègicament pel seu vessant de plataforma de pensament i acció i, per una altra, estableix els ponts necessaris amb el seu vessant de plataforma de formació per dotar de coherència i consistència internes i externes a totes les seves funcions.