C-58

Territori ampliarà la C-16 a Terrassa per absorbir l'increment de trànsit que suposarà la B-40

query_builder   21 febrer 2022 11:50

event_note Nota de premsa

Territori ampliarà la C-16 a Terrassa per absorbir l'increment de trànsit que suposarà la B-40

  • El Departament licitarà aquest semestre les obres per a construir nous carrils entre la connexió amb la futura B-40 i l’enllaç de Terrassa centre, amb un pressupost estimat de 10 MEUR

 

  • Es preveu que la B-40 aportarà uns 28.000 nous vehicles diaris, que s’afegiran als 61.000 actuals

 

  • Les actuacions de millora ja executades a la C-58 i el nou projecte permetran estalviar 520.000 hores/any i 750 tones de CO2 anuals en emissions i hauran suposat una inversió d’uns 40 MEUR
C-58

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori licitarà aquest semestre les obres per eixamplar la C-16 al seu pas per Terrassa per a donar continuïtat als ramals de connexió de l’enllaç amb la futura B-40, absorbir l’increment de trànsit que generarà i garantir una funcionalitat adequada de l’autopista. Ho ha anunciat el secretari general del Departament, Ricard Font, en una visita a aquest municipi, on també ha fet balanç de les actuacions dutes a terme en diversos trams a la C-58 en els últims anys i que han culminat recentment. Les obres ja executades i l’actuació anunciada avui suposen una inversió total de més de 40 MEUR i permetran estalviar 520.000 hores/any a les persones usuàries i 750 tones anuals de CO2 en emissions.

El nou projecte abasta el tram entre l’enllaç de Terrassa centre i la connexió amb la futura B-40 que construeix l’Estat des de fa 14 anys. Consisteix en la construcció d’un tercer carril, en tots dos sentits de la circulació, al llarg d’uns dos quilòmetres en l’àmbit en què coincideixen C-16 i C-58 a Terrassa. Addicionalment, en bona part del tram on s’actuarà, es formarà un quart carril per a facilitar els moviments de canvi de carril dels vehicles en condicions de seguretat i fluïdesa. Font ha assenyalat que aquesta actuació permetrà “millorar la connectivitat de la C-58 amb la B-40”, alhora que evitar “que es congestioni una via en la que hem treballat per descongestionar”.

El Departament està ultimant la redacció del projecte i preveu iniciar les obres corresponents durant el primer trimestre de l’any que ve, amb un pressupost estimat d’uns 10 MEUR. Aquesta actuació permetrà donar resposta a l’increment de trànsit que es calcula que comportarà l’entrada en funcionament de la B-40 en execució per part de l’Estat. En aquest sentit, es preveu que en el tram on s’actua, s’incorporaran uns 28.000 vehicles nous, que se sumaran als 61.000 que hi circulen actualment.

L’obra d’eixamplament de l’autopista entre Terrassa centre i la futura B-40 s’afegirà al conjunt d’actuacions que el Departament ha desenvolupat i ha anat posat en funcionament a la C-58, entre l’enllaç amb la B-30 i l’enllaç Terrassa est. En aquest sentit, el secretari ha posat en valor els objectius assolits per aquestes actuacions: “millorar la seguretat, millorar la capacitat i reduir el temps de trajecte i les emissions”, en una via que “registra un trànsit d’entre 60.000 i 127.000 vehicles diaris”.

 

Aquesta intervenció a la C-58 s’ha desenvolupat per fases, tot adaptant-se a les característiques i necessitats de cada tram, i ha permès descongestionar un dels principals eixos de comunicació de Catalunya.

 

  • Sant Quirze del Vallès – Terrassa est: Recentment, han finalitzat les obres de millora de la funcionalitat de la C-58 entre els enllaços de Sant Quirze del Vallès i Terrassa est, en sentit Terrassa, amb una inversió de 14 MEUR. L’actuació, que ha abastat uns 4 quilòmetres de longitud, ha consistit principalment en la construcció de dos nous carrils i el perllongament de la calçada lateral, per afavorir l’accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 (entre les Fonts i Rubí) i, especialment, la fluïdesa del tronc de la C-58. Aquesta obra ha comportat la construcció d’un nou viaducte sobre la riera de les Arenes. A més, s’ha rehabilitat el viaducte de la C-58 a la riera de Palau, amb una inversió d’1 MEUR.
  • Terrassa est – Sabadell centre: El setembre de 2020 van finalitzar les obres de millora del tram, sentit Barcelona, entre els enllaços de Terrassa est i Sabadell centre, amb un pressupost de prop de 10 MEUR. L’obra va dotar de 3 carrils continus per a millorar la fluïdesa del trànsit a l’autopista en aquest àmbit i d’un quart carril de trenat en algun tram.

 

  • Nus de Sant Pau – B-30: També el setembre de 2020 van concloure els treballs dels nous carrils de trenat a la calçada sentit Barcelona, entre el nus de Sant Pau a Sabadell i l'autopista B-30, amb una inversió total de 7,6 MEUR. Aquesta actuació va consistir en la construcció d’un quart i cinquè carril per facilitar els canvis de carrils des de l’entrada a la C-58 dels vehicles procedents de Sabadell, fins a la sortida cap a Lleida i Tarragona per l’AP-7 / B-30.

Aquesta primavera es licitaran les obres d’integració ambiental en l’àmbit d’aquestes tres actuacions, que inclouen actuacions com la revegetació de talussos, adequació de passos de fauna i tancaments, així com apantallaments acústics.

3  

Imatges

Fotografia

Fotografia 522

Fotografia

Fotografia 554

Fotografia

Fotografia 1751

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 568