El conseller Torrent, acompanyat de la directora general de Turisme durant la visita en la trobada comercial

Catalunya és la primera destinació europea en portar 40 operadors turístics nord-americans per atraure els turistes d'USA

query_builder   22 abril 2022 13:34

event_note Nota de premsa

Catalunya és la primera destinació europea en portar 40 operadors turístics nord-americans per atraure els turistes d'USA

  • La trobada Buy Catalunya USA ha propiciat més de 650 entrevistes comercials amb empreses i entitats del sector turístic català
  • L’esdeveniment s’inscriu en el pla d’accions Catalunya reconnects USA, adreçat a recuperar el turisme provinent de Nord-Amèrica
  • L’any 2019, els Estats Units va ser el país que va realitzar una major depesa turística a Catalunya, amb més de 2.500 milions d’euros

Catalunya vol recuperar el turista nord-americà, un mercat estratègic per la despesa que fa, pel seu potencial de creixement, per la seva desestacionalització i per la diversificació d’interessos que presenta. Per aquest motiu, avui ha tingut lloc, a Barcelona, l’acció Buy Catalunya USA, una gran trobada comercial organitzada pel Departament d’Empresa i Treball, on 40 operadors turístics nord-americans s’han reunit amb 70 empreses i entitats del sector turístic català per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la.

És la primera vegada que Turisme de la Generalitat de Catalunya impulsa una acció de gran format per facilitar la visita exclusiva d’operadors nord-americans a la destinació catalana, amb l’objectiu d’establir contactes comercials i, sobretot, per a que puguin conèixer in situ tots els atractius del nostre país. Els operadors nord-americans que s’han desplaçat a Catalunya han estat seleccionats prèviament d’entre un centenar que han mostrat interès en visitar la destinació.

Segons el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, “volem recuperar el mercat nord-americà de manera diferent, òbviament volem que els nord-americans tornin a viatjar a Catalunya, però volem presentar-los el conjunt del país, no només una destinació concreta”. Torrent ha afirmat que el Buy Catalunya USA “forma part d’una ambiciosa aposta del Govern per reforçar la presència catalana al mercat nord-americà”.

Durant la trobada s’han realitzat més de 650 entrevistes de negoci entre les empreses i entitats catalanes i els operadors turístics americans. Amb aquest esdeveniment, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ofereix a les empreses catalanes la possibilitat de comercialitzar el seu producte a un nombre elevat d’operadors sense necessitat de desplaçar-se ni de fer grans inversions.

Un cop acabada la trobada comercial, els operadors turístics han iniciat un viatge de 5 dies per conèixer l’oferta catalana in situ. Els recorreguts s’han centrat en el turisme cultural, gastronòmic i d’actiu-natura. També s’ha preparat un viatge inspirat en l’estil de vida Mediterrani, molt valorat entre el públic americà, i un segon centrat en el públic femení, ja que és un nínxol de mercat que està creixent.

Aquesta acció ha comptat amb el suport d’American Airlines, British Airways, Iberia i Sagalés, i la col·laboració del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, la Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona.

Catalunya reconnects USA, un pla per atraure el turista nord-americà

Aquesta acció forma part del pla Catalunya reconnects USA, dotat amb 830.000 euros i destinat a atraure de nou el turista nord-americà. L’objectiu es donar a conèixer les potencialitats de la destinació catalana a un visitant experimentat que cerca experiències més enllà de les grans ciutats. Es busca un client interessat en conèixer a fons una destinació i tenir una experiència més local. Viatgers atrets per l’enogastronomia, la cultura i el contacte amb la natura.

Des de Turisme de la Generalitat s’està impulsant un nou model que fomenti les estades llargues a Catalunya perquè s’aposta per un turisme sostenible i responsable en els mercats de llarga distància. En aquest sentit, el Grand Tour de Catalunya és un producte que s’adapta molt bé a aquest nou enfocament, ja que convida a fer una estada llarga i diversificada en el territori.

Segons el titular d’Empresa i Treball, “el nord-americà és un mercat que ens interessa perquè ens permet la desestacionalització, no es concentra en uns determinats mesos sinó durant tot l’any. I també pot contribuir a la desconcentració, ja que el nostre país té molt de potencial més enllà de Barcelona. La capital catalana és molt important, però hem de promoure que es visitin altres atractius que tenim”.

Aquest pla s’ha començat a implementar a principis d’aquest any i tindrà continuïtat durant tot el 2022. Així, des de l’Oficina de Promoció Turística a Nova York de l’ACT, s’ha participat al workshop IMM Travmedia, amb reunions amb més de 30 periodistes i mitjans de comunicació; i al North America Marketplace d’ETOA, adreçat a comercialitzadors americans. D’altra banda, s’ha assistit a jornades de comercialització a Miami juntament amb Turespaña. Després del Buy Catalunya USA es participarà a la GTM Global, al Virtuoso Travel Week, a l’ILTM Americas, al Signature National Conference i al Congrés USTOA. Així mateix, hi ha prevista una inversió significativa en publicitat al mercat americà.

Durant els últims anys, des de l’Agència Catalana de Turisme s’han impulsat una sèrie d’accions per mantenir la visibilitat i posicionar Catalunya davant els consumidors i els intermediaris americans. Per exemple, l’any passat es va realitzar la primera missió comercial post-pandèmia de l’oferta catalana a Nova York i Miami, així com una sèrie de webinars amb la participació de més de 500 operadors turístics i agències de viatges nord-americanes.

Catalunya ha pogut organitzar un esdeveniment de l’envergadura del Buy Catalunya USA perquè disposa d’un centre de promoció als Estats Units, el qual porta temps fent contactes i relacions amb els principals consorcis i associacions turístiques del país, com Virtuoso, Signature, USTOA o ATTA.

Perfil del turisme nord-americà

L’any 2019 Catalunya va ser la principal destinació dels nord-americans a l’Estat espanyol, amb una quota de mercat del 46% i un total d'1.511.000 turistes americans. El més destacable va ser la seva despesa diària, 320 euros, molt per sobre dels 197 euros del turista mitjà a Catalunya. Amb el 7,8% de les arribades a Catalunya, van representar l'11,9% de la despesa total. De fet, va ser el país amb una major depesa a Catalunya, amb un total de més de 2.500 milions d’euros.

Els turistes nord-americans que visiten Catalunya ho fan principalment per motius de vacances (89%), arriben en avió (82,5%), s’allotgen en hotels (76,4%) i no han comprat un paquet turístic (68,4%). Una tercera part passa entre 4 i 7 nits a Catalunya. És un turista amb un alt poder adquisitiu i que està acostumat a viatjar a l’estranger.

Segons les últimes estadístiques de la consultora de referència Destinations Analysts, actualment els nord-americans estan interessats en explotar nous llocs. Un 52% indica que vol visitar llocs en els quals no ha estat mai abans. I quasi la meitat diu que vol viatjar perquè vol obrir la seva ment a noves cultures i experiències. El 29,7% afirma que es probable que viatgi internacionalment aquest any i el 25,1% està més interessat en viatjar fora dels Estats Units que en el propi país. Malgrat que l’entusiasme per viatjar és alt, es preveu que la guerra a Ucraïna, així com l’alça de la inflació i dels preus de la gasolina, posaran en espera molts plans de viatge.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

 

 

2  

Imatges

El conseller Torrent acompanyat de la directora general de Turisme, Marta Domènech Tomàs, i representants d'American Airlines.

El conseller Torrent acompanyat de la directora general de Turisme, Marta Domènech Tomàs, i representants d'American Airlines. 1217

El conseller Torrent acompanyat de la directora general de Turisme, Marta Domènech Tomàs, durant la visita a la trobada comercial

El conseller Torrent acompanyat de la directora general de Turisme, Marta Domènech Tomàs, durant la visita a la trobada comercial 1404