Imatges de l'incendi

El Cos d'Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra denuncien penalment l'autor d'un incendi forestal al Baix Llobregat Nord

query_builder   29 juny 2022 11:59

event_note Nota de premsa

El Cos d'Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra denuncien penalment l'autor d'un incendi forestal al Baix Llobregat Nord

Aquest incendi, que va cremar tres hectàrees de superfície forestal, va comportar l’activació de tots els recursos d’emergència i va provocar el tall de la carretera C-1414 que enllaça les poblacions d’Esparreguera i Olesa de Montserrat

Gràcies a les gestions d’investigació, els agents van aconseguir concloure que l’inici del foc va ser a causa d’una foguera domèstica feta per una persona que vivia en una de les barraques cremades

Imatges de l'incendi.{"name":"2022/06/28/16/44/b7c72c51-add9-498d-a2e1-cc1c30747dce.png","author":"Agents Rurals","type":"0","location":"0","weight":"4076"}

Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra i el Cos d’Agents Rurals van denunciar penalment, el dimarts 28 de juny, un home de 62 anys com a presumpte autor d’un delicte d’incendi forestal per imprudència greu.

La investigació conjunta es va iniciar el 8 d’abril, quan efectius del Cos d’Agents Rurals i agents de la Unitat d'Investigació de la Comissaria de Martorell  van tenir coneixement d’un incendi forestal en els municipis d’Abrera i Esparreguera. Aquest incendi, que s’havia iniciat en una zona de barraques de la Riera de Magarola, va comportar l’activació de tots els recursos d’emergència i va provocar el tall de la carretera C-1414 que enllaça les poblacions d’Esparraguera i Olesa de Montserrat.

L’incendi va afectar una superfície de tres hectàrees de superfície forestal i 700m2 de terreny agrícola i es va produir en època de prohibició de fer foc, i amb el nivell 2 de Pla Alfa activat per un nivell alt de perill d’incendi a la comarca del Baix Llobregat.

Gràcies a les dades recollides per testimonis i dels vestigis del foc recollits, els Agents Rurals van aconseguir ubicar l’àrea d’inici del foc i van aconseguir concloure que l’inici del foc va ser a causa d’una foguera per escalfar aigua  fet en una de les barraques cremades.

Finalment, els agents van aconseguir identificar l’autor dels fets i localitzar-lo al municipi del Prat de Llobregat. Ahir dimarts, els investigadors li van prendre declaració com a presumpte autor d’un delicte d’incendi per imprudència greu. L’home, de 62 anys, resta a l’espera que el jutjat de guàrdia de Martorell el citi declarar.

2  

Imatges

Imatge de l'incendi entre els termes d'Esparreguera i Abrera

Imatge de l'incendi entre els termes d'Esparreguera i Abrera 525965

Imatge de l'incendi entre els termes d'Esparreguera i Abrera

Imatge de l'incendi entre els termes d'Esparreguera i Abrera 763575

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined