Roda de premsa a la Delegació del Govern a Girona
 
  • S’ha reforçat l’estructura de la nova Àrea del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) per ajudar i assessorar a les empreses a satisfer les necessitats de contractació i formació de nous treballadors/es
  • Els tècnics i tècniques de l’Àrea de Serveis per a l’Empresa contactaran amb 1.280 empreses de Girona i visitaran més de 250 per oferir-les una cartera de serveis per millorar la intermediació, facilitar la formació a mida dels treballadors/es i donar suport a la creació de llocs de treball
  • L’Àrea de Serveis a l’Empresa ha col·laborat en la formació i/o preselecció de persones per treballar a la nova terminal de l’Aeroport de Barcelona, i per empreses com, per exemple, RACC, Clece, Mapfre, Agbar, El Corte Inglés i Eurodisney, durant el primer any del seu funcionament
El director del Servei d’Ocupació de Catalunya, Joan Josep Berbel, acompanyat del responsable de l’Àrea de Serveis a l’Empresa, Jesús Quiroga, la directora dels Serveis Territorials de Treball a Girona, Núria Arnay, i directora del Servei d’Ocupació de Catalunya a Girona, Glòria Plana, ha presentat avui el reforçament de l’Àrea de Serveis per a l’Empresa, posada en marxa l’any 2009, amb l’objectiu d’incrementar la col·laboració en matèria d’ocupació, formació, selecció i assessorament entre les empreses i el Servei d’Ocupació de Catalunya.
 
El Departament de Treball, implementant el projecte Impuls, ha decidit reforçar l’Àrea de Serveis a l’Empresa amb 18 persones tècniques, que s’han desplegat per les demarcacions de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Terres de l’Ebre.
 
Enguany, els nous tècnics i tècniques de l’Àrea de Serveis a l’Empresa tenen la missió de contactar amb 1.280 i visitar 256 de Girona per ajudar-les a satisfer les necessitats de contractació i formació de treballadors/es, la qual cosa permetrà al Departament de Treball acostar i oferir els serveis i programes del Servei d’Ocupació de Catalunya a les empreses.
 
El reforçament  de l’Àrea de Serveis a l’Empresa és una de les mesures que el Departament de Treball acompleix i que està inclosa en l’Acord de 30 compromisos per a l’ocupació, el teixit econòmic i el desenvolupament social de Catalunya/Projecte Impuls signat pel Govern de la Generalitat amb els agents socials i econòmics l’any passat.
 
La creació l’any passat de l’Àrea de Serveis a l’Empresa del Servei d’Ocupació de Catalunya va ser una iniciativa pionera tant a nivell català com espanyol del Departament de Treball com aposta estratègica per enfortir el teixit empresarial a Catalunya.
 
Visites a les empreses    
 
Els tècnics i tècniques de l’Àrea de Serveis a l’Empresa fan una prospectiva de les empreses de Catalunya, prioritzant les petites i mitjanes empreses de 50 a 100 persones treballadores i els sectors emergents i generadors d’ocupació, i surten al carrer per visitar-les, entrevistar-se amb els empresaris/es o directius/ves responsables per oferir-les un assessorament integral en ocupació, contractació i formació; així com difondre la cartera de serveis de suport a les empreses del Servei d’Ocupació de Catalunya.
 
En aquest sentit, els tècnics/es de l’Àrea de Serveis per a l’Empresa informen a les empreses de les eines que posa al seu abast el Departament de Treball per contractar, formar, seleccionar, assessorar i orientar a les persones que les empreses necessitin incorporar i estimular, d’aquesta manera, la generació d’ocupació i millorar la seva competitivitat.
 
Més a prop de les empreses
 
L’Àrea de Serveis a l’Empresa ofereix una cartera de serveis a les empreses perquè puguin tenir més facilitats per crear més llocs de treball a Catalunya. La voluntat del Departament de Treball, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya, és oferir serveis a mida, particularitzats i específics a les empreses que tenen plans per formar i/o contractar persones.
 
Per exemple, els tècnics/es de l’Àrea de Serveis per a l’Empresa informen a les empreses del programa Forma i Contracta, un programa del Departament de Treball que permet a les empreses rebre una subvenció del Servei d’Ocupació de Catalunya del 100% del cost de la formació de treballadors/es en situació d’atur.
 
El finançament es destina a la formació de persones en atur amb el compromís per part de l’empresa de contractar com a mínim el 60% d’aquestes persones durant un període de 6 mesos o més.
 
Enguany, l’objectiu del Departament de Treball és que 2.000 persones se’n beneficien, el que implicaria duplicar el nombre de treballadors/es beneficiaris de l’any passat.
 
D’altra banda, les empreses que rebin als tècnics/es de l’Àrea de Serveis a l’Empresa, prèvia cita concertada, seran informades de tota la cartera de serveis que els ofereix el Departament de Treball, mitjançant el Servei d’Ocupació de Catalunya.
 
En concret, els hi faciliten informació detallada sobre la preselecció i contractació de persones ja sigui a través de la Xarxa de 71 Oficines de Treball o del nou portal gratuït Feina Activa.
 
A més, ofereixen informació sobre l’assessorament que les Oficines de Treball donen sobre normativa laboral, bonificacions de subvencions contractuals, contractació de persones discapacitades, compliment de la normativa en matèria d’igualtat de gènere, entre altres.
 
Així mateix, els tècnics/es lliuraran la informació actualitzada de tots els programes de formació de treballadors/es que el Departament de Treball, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya, ofereix a les empreses.
 
Una altra tipus d’informació que els tècnics/es ofereixen a les empreses és la relacionada a la formació contínua. Enguany, està previst que 800.000 treballadors/es participin en accions de formació continua el 2010, 165.000 més que l’any passat.
 
Els tècnics/es desenvolupen una tasca d’assessorament a les empreses amb la missió de que facin servir el sistema de bonificacions a les quotes que ingressen a la Seguretat Social per fer formació contínua dels seus treballadors/es.
 
A més, els tècnics/es recullen les necessitats formatives de les empreses per aconseguir una millora planificació de l’oferta de formació per l’ocupació.
 
Primer any de l’Àrea de Serveis a l’Empresa
 
L’any 2009, el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), organisme adscrit al Departament de Treball, va posar en funcionament l’Àrea de Serveis al’Empresa amb l’objectiu de millorar i ampliar, en quantitat i qualitat, els serveis especialitzats que s’ofereixen a les empreses.
 
En aquest primer any de funcionament, l’Àrea de Serveis a l’Empresa va contactar amb prop de 400 empreses per difondre la cartera de serveis que el Departament de Treball, mitjançant el Servei d’Ocupació de Catalunya, els ofereix per fomentar l’ocupació i donar suport al teixit empresarial català en la creació d’ocupació.
 
Empreses com Mapfre, Clece, El Corte Inglés, Agbar, Transports de Barcelona, Grup Clade Empresarial, Ferrocarril Metropolità de Barcelona, Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), AENA, Bon Preu, Alstom Ecotècnia, Primark, Mercadona, Llet ATO i Disneyland Paris, entre d’altres, han rebut la col·laboració de l’Àrea de Serveis a l’Empresa.