EMT

Consum reforça l'atenció a les persones afectades pels incendis del Bages

query_builder   26 juliol 2022 15:43

event_note Nota de premsa

Consum reforça l'atenció a les persones afectades pels incendis del Bages

  1. El director de l’Agència Catalana del Consum ha presentat un pla d’actuacions per reforçar la informació, l’assessorament i l’atenció de les persones afectades pels incendis en els municipis de Manresa, Mura, Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Fruitós de Bages, Sant Vicenç de Castellet i Talamanca
  2. L’objectiu és poder atendre de forma proactiva i personalitzada les consultes i les possibles reclamacionsa empreses asseguradores i subministradores


El director de l’Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias i Grau, i el president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez i Mosella, s’han reunit avui a Manresa amb els alcaldes dels municipis de Manresa, Mura, Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Fruitós de Bages, Sant Vicenç de Castellet i Talamanca, per tal de conèixer de primera mà les afectacions provocades pels darrers incendis.

El director de Consum, Francesc Sutrias, ha anunciat un pla d’actuacions per reforçar la informació, l’assessorament i l’atenció a les persones afectades pels incendis de la comarca, amb l’objectiu de poder atendre de forma proactiva i personalitzada les seves consultes i les possibles reclamacions a empreses asseguradores i subministradores, relacionades amb danys materials ens habitatges o vehicles o per talls en els subministrament elèctric o telefònic.

Sutrias ha explicat que els mecanismes establerts per donar suport als ajuntaments i per informar les persones afectades sobre els seus drets, preveuen “reforços pressupostaris per contractar personal que ampliï fins a final d’any l’estructura de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Bages, per tal d’atendre de manera presencial i personalitzada, tant a la seu del Consell Comarcal com en els diversos municipis, totes les consultes i reclamacions” i, en fases posteriors, “per dur a terme les possibles mediacions en cas que les empreses d’assegurances o companyies subministradores de serveis bàsics no responguin satisfactòriament a les reclamacions”.

Per la seva banda, el president del Consell Comarcal, Eloi Hernàndez, ha destacat que “el suport i l’empara de l’Agència Catalana del Consum són importants per poder atendre el dubtes i les consultes que puguin tenir les veïnes i el veïns afectats” i perquè, si escau, “siguin vehiculades en forma de possibles reclamacions”.

El pla d’actuacions acordat entre Consum i els municipis del Bages, també preveu un seguiment periòdic de la situació de tots els casos atesos, tan per la via de la consulta com de la reclamació.

Informació per a les persones afectades pels incendis forestals

L’Agència Catalana del Consum, des del web consum.gencat.cat i les seves xarxes socials, ofereix informació sobre les vies de reclamació de què disposen les persones que han patit danys, tant personals com materials, provocats pels darrers incendis forestals.

Les persones que hagin patit danys personals com a conseqüència d’haver participat en l’extinció dels incendis, poden reclamar una indemnització al Consorci de Compensació d'Assegurances.

Pel que fa als danys materials, en béns com ara l’habitatge o un vehicle, en primer lloc cal revisar les assegurances que es tinguin contractades per comprovar si la pòlissa cobreix els danys causats. En cas que els danys quedin coberts, cal comunicar els fets a l'entitat asseguradora, per algun mitjà que en deixi constància, dins el termini de 7 dies naturals a partir del moment en què se’n té coneixement –excepte que la pòlissa estableixi un termini superior–. Cal recordar que només es tindrà dret a indemnització si els béns sinistrats estaven assegurats en el moment de l’incendi.

Quant al talls de subministrament elèctric o de telefonia, si encara no s’ha restablert adequadament algun servei, les persones afectades han de contactar amb la companyia subministradora per mitjà dels seus canals d'atenció al client. A més, es recomana revisar les properes factures per comprovar que s’ha descomptat el temps sense servei i, en cas contrari, reclamar a la companyia subministradora.

Si la companyia d’assegurances o l'empresa subministradora no atén la reclamació, les persones consumidores poden reclamar davant el servei públic de consum municipal o comarcal, o bé mitjançant l’Agència Catalana del Consum.