La botiga del Centre d¿Artesania Catalunya

Les vendes dels productes artesans d'Empremtes de Catalunya creixen un 40% en relació a l'any passat

query_builder   4 agost 2022 10:59

event_note Nota de premsa

Les vendes dels productes artesans d'Empremtes de Catalunya creixen un 40% en relació a l'any passat

  1. Empremtes de Catalunya ofereix peces originals, artístiques i elaborades amb tècniques d’avantguarda, que evoquen els valors del país amb elements vinculats a l'art, la cultura, la història, la tradició, l'arquitectura i el paisatge
  2. El projecte, impulsat per Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aplega un catàleg de 1.400 peces artesanals i té per objectiu revalorar l’ofici i el disseny artesanal, alhora que dotar el sector d’un espai per millorar i ampliar la seva comercialització
  3. Les peces amb major èxit comercial són les escultures en ceràmica, els porrons i càntirs decoratius, la joiera i els records de Catalunya. Un 45% dels compradors són de procedència estrangera


La botiga del Centre d’Artesania Catalunya
Botiga del Centre d’Artesania Catalunya
{"name":"2022/08/04/10/55/aeea5558-ec54-406a-952a-a0bec861ef98.jpg","author":"EMT","type":"0","location":"0","weight":3809774}

En el primer semestre d’enguany, les vendes dels productes artesans d’Empremtes de Catalunya han crescut un 40% respecte el mateix període de 2021. Les peces amb millor acollida comercial són les escultures en ceràmica, els porrons i càntirs decoratius, la joiera i els records de Catalunya. El catàleg d’Empremtes de Catalunya, que es renova periòdicamentl’integren més de 1.400 peces creades per més d’un centenar d’artesans i empreses artesanes, i està orientat a potenciar el posicionament de l’artesania catalana en el mercat actual.

El projecte Empremtes de Catalunya va néixer el 2006, a partir d’un estudi encarregat per la Generalitat sobre els signes d’identitat catalans, on es van identificar més d’un centenar d’icones que van servir de punt de base per al projecte. Des del Departament d’Empresa i Treball, per mitjà d’Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), es continua treballant amb l’objectiu de presentar un producte fet artesanalment a Catalunya que expliqui el país a les persones que ens visiten. Al mateix temps, s’adreça al públic català que viatja fora i vol dur un regal identificatiu de Catalunya. I alhora, es facilita un espai atractiu de comercialització per al món artesà català.

La selecció d’Empremtes de Catalunya té en compte tant la qualitat del disseny i de la tècnica com la inspiració en el país. S’identifica i s’aposta per peces originals, artístiques i elaborades amb tècniques d’avantguarda que evoquen i mostren els valors del país, amb elements vinculats a l'art, la cultura, la història, la tradició, l'arquitectura i el paisatge. Inclou una àmplia tipologia de productes —com la joieria, la ceràmica, el vidre, el tèxtil, la fusta, la forja o el cuir— i una trentena de “famílies” que van des de la Prehistòria fins als Oficis Singulars, passant pels Ibers, el Renaixement, el Modernisme, Gaudí, la gastronomia, els Castellers o Sant Jordi.

L’increment de les vendes en el primer semestre de 2022 ha estat del 40% respecte l’any anterior, i s’aprecia una progressió mensual molt positiva. En aquest sentit, els resultats del mes de juny presenten un augment del 100% respecte el mateix mes de 2021. Les peces amb major èxit comercial són: “Lector”, escultura en ceràmica de l’artesana de Santa Oliva, Roser Oter; els Porrons i Càntirs del Museu del vidre de Vimbodí; les peces de ceràmica “Peix” de la barcelonina Eva Lopez Miguel; els Cavalls i Elefants surrealistes de Dalí del ceramista de Lloret de Mar, Fradera Roura; i la col·lecció de joieria “Alondra”, de l’artesana d’Amposta Sara Domènech.

Aquest augment en la comercialització de les peces és fruit, tant de l’actualització constant en el catàleg, com de les diferents iniciatives promocionals que s’han impulsat, tot destacant les participacions a: la fira de turisme B-Travel, a través de l’estand de l’Agència Catalana de Turisme (ACT); el programa Barcelona Convention Bureau; la iniciativa Barcelona Unique Shop; i la Barcelona Design Week.

La botiga del Centre d’Artesania Catalunya (c/ dels Banys Nous, 11. Barcelona) és el principal punt de venda d’Empremtes de Catalunya, que té l’objectiu d’estendre la xarxa de punts de comercialització externs. Actualment, també es venen aquests productes artesans a les oficines de l’Agencia Catalana de Turisme (ACT) de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Així mateix, el projecte Empremtes de Catalunya inclou la comercialització online, a través del seu portal bcncrafts.com.

Fort increment de compradors catalans

Pel que fa als compradors d’Empremtes de Catalunya, un 45% són estrangers (en la seva majoria de Nord Amèrica, França, Regne Unit) i el 55% són catalans, que han augmentat el seu pes proporcional des del 40% de l’any 2021. Aquest creixement, en un context d’intensificació de les vendes, evidencia un fort increment de l’interès del públic local per l’oferta artesana d’Empremtes de Catalunya.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter: @ccamcat | @empresacat |

Facebook: https://www.facebook.com/ccamcat

Instagram: @artesaniacat| @empremtesdecatalunya

3  

Imatges

Peça de Roser Oter

Peça de Roser Oter 1885304

Càntirs del Museu del vidre de Vimbodí

Càntirs del Museu del vidre de Vimbodí 3984998

Joieria de Sara Domènech

Joieria de Sara Domènech 107469